Gå til innhold

Ferdig med dagens UL... VinterSol,er du her?

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, gleder meg vanvittig til å kjenne spark..... Håååper jeg får kjenne guppyen min snart :)

Og helt utrolig nydelig scene det at du måtte legge sakene hennes oppi sengen :D Helt heeerlig :D :D :D

Jeg har vært på jobb i dag og kost meg. Jobbet på mange kjentfolk og avsluttet med å plage min svoger ;P Bra dag :)

Ser en veldig ok film nå, Vennskapets Pris eller noe slikt. Deilig å miste seg selv helt i en film ;)

Skal snakke med fastlegen min i morgen og se om jeg kan få en henvisning til ul. Jeg er bare for nysgjerrig ;P Jeg lengter slik etter å se bevegelse... eller noe.... Er lei av at når jeg blir spurt om det går bra,- så svarer jeg " Jeg trooor det..:" Istedenfor "JAH! Det gjør det :D" ...

Lurer også på hvordan det blir med den ordinære ulen.... Har ikke fått noen time enda. Lurer på om han legen som sa han skulle bestille time for meg på KK, om han har glemt det... Skulle vel fått meg timedetaljer nå, skulle jeg ikke? Er jo bare 4-5 uker unna.... Hmmmm....

Jaja. Har fri i morgen og skal vaske klær og oppvask og alskens...Gleder meg faktisk til å være alene hjemme :) Og sove godt ut! Deilig.Jeg er fortsatt rimelig sliten etter påsken med besøk fra fjernt og nært. Nå må du være flink og ikke jobbe for mye *ser strengt på deg* :)

Natta,min due :)

ikke jobbe for mye? hvem? jeg?

akkurat i dag er jeg så sliten. Masse møter. Masse prat med foreldre, prat med barn som gråter, prat med barnevern..

men samtidig så føler jeg at jeg har oppnådd både en og flere ting med ungene mine i dag! Det føles godt! Noen personlige gjennombrudd, noen gode refleksjoner, noen fine sleivspark fra vittige unger på vei til å bli tenåringer!

i morgen og fredag skal mannen til oslo, så jeg prøver å finne ut av logistikken her.. men det går seg jo til. hehe.

Kan se ut som om jeg må dra tidlig på jobb i morra. sånn type kjempetidlig. men da vurderer jeg å kjøpe en sånn 1-2-3-kake og bake den på jobb i morra, og servere ungene mine... har lyst til å overraske dem litt, og de ønsker seg VELDIG sjokoladekake.. hehe

dessuten skal de ha teoretisk sykkelprøve i morra, og det gruer de seg til... da er det vel på tide med litt kos? hihi

jeg er trøtt, merker jeg. tar på å ikke kjøre bil selv. da hadde jeg kunnet svippe mannen på toget i morra, ikke at han må svippe meg på jobb først.. men jeg er ikke noe glad i å kjøre selv!

i dag har jeg forresten ved to anledninger kjent det jeg tror er småspark. og en gang i går kveld når jeg la meg! Kjennes ut som om noen knipser på meg fra innsiden. <3

Tenk det, snart er det din tur. Hvordan har det gått med legen?

klem!

Hei min due :)

Beklager at det har vært stille fra min kant i noen dager. Alt i orden,men har ikke kommet meg helt på BiM, bare såvidt innom. Har en venn på besøk fra Stavanger,så lite Bimming i helgen tror jeg.

Står alt bra til hos deg? Her har vi vært ute i solen i dag og kooost oss :) Håper det blir slik i morgen også. Skal jobbe på kompisen min, men er klar for litt sol likevel.

Har nettop fått 2 mnds forlengelse av sykemeldingen min og nå venter vi bare på lønning slik at vi kan ta en privat ul hos han legen som har medisinert meg. Vil spørre ham om et par ting som tannlege og blodfortynnende etc... Og gubben begynne å bli veeeeldig nysgjerrig på kjønn. Blir nok ikke å vente helt til ordinær ul 20. mai nei ;)

Nå må jeg tilbake til sosial oppførsel igjen, ville innom for å si hei :)

Snakkes i morgen kveld tenker jeg! Ha en deilig helg,vennen :)

stille herfra også.

jeg er sååå sliten nå. tøft på jobben, og alt for mye å gjøre hjemme.Huset var ikke skikkelig vasket, så vi har vasket ned et hus, før vi har begynt å pusse opp.

Trodde ikke vi trengte å gjøre mer enn å male kjøkkenveggene, men har endt opp med å male 40kvm stue i tillegg, både vegger, tak og i morgen blir det lister..

kjøkkentaket ble såå mye bedre med et strøk maling da. godt at man kan gjøre noe med ting, så de ser bedre ut!

og så bestemte vi oss for noe i dag; vi leier vaskehjelp til å vaske ned leiligheten når vi flytter. orker ikke gjøre det selv. Bekkenet mitt kommer til å ta helt kvelden, og det er det siste jeg trenger akkurat nå. så vi koster på oss det. Skitdyrt, men er det verdt pengene å risikere full invaliditet fremover? nei, det er det faktisk ikke!

Føltes som om ti kilo lettet fra skuldrene mine, iallefall.. bare det å ha en ting mindre som JEG må ordne med, lissom, som skal stjele kreftene mine..

:-)

Huff, føler jeg sutrer fælt om dagen, altså. men nå blir det snart bedre. om en ukes tid er vi ute herfra, og bor på ett sted. det skal bli deilig!

Åh,du gjorde det eneste rette! Veldig bra at dere har leid hjelp til nedvask. veldig kjipt at dere måtte vaske ned nye huset selv da... Det burde dere ha leid folk til også,- og dermed gitt regningen til de tildigere eierne. Det hadde lært dem å ikke være slurvete ;)

Og du sutrer ikke... Klart det er voldsomt å flytte inn i nytt hus. En million ting som må fixes jo!

Her skal det ryddes i dag. Og vaskes. Har vært på latsiden noen dager,- og det merkes så til de grader fort,gett...

Og så er det ultralyd i kveld klokken kvert på ni...Skuuuuml. Men alt mååå jo stå bra til der inne? Har ikke fått noen indikasjoner på noe annet... Tror jeg kjente min første "flurring" der inne i går, håper det ikke var innbildning.

Kos å høre fra deg igjen og at alt er ok, bortsett fra stressnivået,da...Håper resten av flyttingen går rimelig smertefritt,vennen. Snakkes snart :) Skal gi lyd etter ulen i kveld...Håper vi får se kjønn :D

Annonse

ååå, jeg krysser sååå fingrene for at du møter verdens hyggeligste lege/jordmor på ultralyden i kveld! det kommer til å gå så bra, nå får du en smugtitt på bitteliten!!

jeg har vært på ultralyd i dag, alt står bra til, han vokser fint og jordmor er fornøyd med meg. hehe

på jobben er det sykt mye stress fremdeles, men jeg får heldigvis mye hjelp fra et godt støtteapparat rundt meg! det er bra!

Av en eller annen grunn, så er et par venninner sure på meg om dagen da. jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men jeg tror det er litt misunnelse, litt konspirasjonsteorier og litt baksnakking inne i bildet, alt som selvfølgelig har foregått bak min rygg, men så har et par stk bygget allianser da, og jeg har havnet på den andre siden.

Jeg trodde man skulle slippe sånt jeg, når vi ble voksne! jeg hater sånne jentegreier, jeg har aldri helt klart å knekke den koden!

men jeg orker ikke gjøre så mye med det heller. man kan jo ikke TVINGE folk til å like seg, så om de bestemmer seg for å være sammen mot meg, så håper jeg de får et fint vennskap ut av det eller noe.. at det er verdt det,lissom..

hehe. sutring igjen. jeg er så glad vi har bestilt vaskehjelp jeg, føler jeg har mistet så tung vekt av skuldrene mine!

I morgen har jeg bursdag! Blir ikke tid til noen feiring da, for jeg skal ha full dag og så foreldremøte i morra. men men..

artig lell. hehe

og i dag har vi fått oss fasttelefon! det føles voksent og fint. hehe.

Tadaaaa! Da skal du få rapport nuh!

Verdens søteste nurk levde i beste velgående og hoppet rundt omkring :) Alt var brillebra, hjerte,nakkefold, hode, ingen hareskår, to ører, ti fingre, ti tær, ikke blind, passe stor...men kjønn var han ikke helt sikker på.

Som han sa det,- han så ingen tegn på at det var en gutt og han fikk masse rosa vibrasjoner,så han tror det blir en jente,men han hadde tatt feil før,- så han ville gjerne ha mail etter ordinær ul for å vite om han hadde rett ;)

Jøje så lettet :))) Pulsen gikk i 10 000 på venterommet plutselig... Og jeg turde nesten ikke se på bildet da vi begynte...Men så begynte ting å bevege seg og sånn,så da ble jeg superlettet :))) Wheeeeeee!

Og legen var min trofaste lege som har gitt meg medisinene og slikt, så han er en knupp og kjenner historien min. Veldig koselig. Han fikk seg tilogmed en klem og var veeeeldig nøgd :)

Såh over til de derre kvinnfolka i omgangskretsen din.... Der er en grunn til at jeg kjenner mest menn.... Og guttejenter ;) Slik baksnakking og sammenrotting etc er helt uforståelig for meg. Hvis noe er gale/sagt feil etc,- så ha guts til å snakke om det... Nå når du går rundt uten å vite hva som er gale,bare at det er noe som er "off"... Det er jo helt teit av dem å la slikt foregå...?

Jeg blir sinna jeg. Jeg så Paradise Hotel i går,med den mpbbingen som foregår der... Blir helt rystet av kvinnfolk og gjenge-seg-opp-mot-et-individ-mentaliteten...

Nei, kos deg med nurk,nytt hus og et nydelig liv,vennen. Ja,der er nok en god porsjon misunnelse... Så kan de kvinnfolkene kjede seg til intriger og oppspinn... Du har det bedre uten dem.

Som om du trenger stress fra den fronten midt oppi masse jobb, ny mage, nytt hus... Syns det viser litt vel lite forståelse fra deres side...

Jeg syns du er helt skjønn,vennen! Veldig godt å ha deg her inne å henge med og sutre til og smile med :) Så kan de andre ha det så godt ;)

*Klem* (en veldig glad en)

Rapport herved avlagt :)

*har kost seg med rapport*

nå skal ejg straks tilbake på jobb, måtte bare innom her og høre fra deg først:-)

elevene mine var så søte i dag; jeg har bursdag i dag, nemlig, og de hadde kommet tiiiiidlig på skolen(to timer før de begynte) for å pynte klasserommet med maaaaaaaasse ballonger, og bakt kake og greier:-D det var superkoselig:D

nå skal jeg straks ha foreldremøte. det skal vel helst gå greit, men jeg syns det er litt skummelt likevel!

oioioi, snart en uke siden jeg skrev til deg sist jo! beklager!

her går det unna, skjønner du. lørdag flyttet vi inn i nytt hus, og nå prøver vi å bo oss inn, sakte men sikkert.. er pappesker over alt, og det tar litt tid å leite frem underbukser, sokker, kniver og gafler, men vi har nå iallefall tak over hodet, og snart gardiner i de fleste vinduene.. hehe

vi har ikke internett enda da, så nå stjeler jeg meg til litt nettilgang på jobb.

Håper alt er i orden med deg!

Nå kjenner jeg bittesmå spark hver dag, det er så koselig! Har senket skuldrene betraktelig, og under to uker igjen til jeg er over "kneika" mi. Det merker jeg!

Sa til jordmor at "nå trenger jeg sikkert ikke kontroll mer enn en gang i mnd" men hun var ikke enig gitt.. hehe. så får hver tredje uke, enn så lenge, iallefall. deilig å bli tatt vare på!

hm.. jeg burde ringe NAV jeg, ang svangerskapspenger...

kanskje jeg skal gjøre det nå, rett og slett... hehe

klem til deg!

Gratuleeerer med nytt hus! Så utrolig deilig å endelig ha kommet dit hen... Men,nå må du huske at du ikke skal ta helt av på redebygging... Vi får jo den tendensen etterhvert og jeg kan virkelig se at den lysten kommer med ørti kartonger og nytt hus. Men hør på magestemmen og ta to kartonger færre daglig enn det du har lyst til *Ser strengt på deg* ;)

Og veldig flink jordmor som tar vare på deg og gir 3 ukers kontroller... Min gir meg time nå ca hver 4/5 uke, hvilket jeg setter veldig pris på. Hun vet jo fortiden min og vil berolige meg og følge meg opp. Hipp hipp hipp hurra :)

Vi har vært på barneklinikken i kveld med Isa...Hun har hostet nå i 3-4 måneder...Og nå tok det seg veldig opp i natt samt at hun har hatt feber i dag, opp i over 39. Jeg holder henne hjemme i morgen fra b.hagen...Men vi får se hvis det er nydelig vær så går vi gjerne ut en liten tur, om hun er feberfri sevsagt.

Legen glemte igrunnen å si hva det kunne være, men ga oss en astma-aktig medisin for å rense luftveier og gjøre det lettere for henne å puste. Svær inhalerings-plast-greie... Men Isa var så flink så, hun tar det tappert :)

Legen sa også at vi burde flytte...Det vet vi jo,men har ikke råd enda... Vi bor jo i en 80 kv.m kjellerleilighet til 3500,- i måneden...Skal vi inn i en nyere leilighet på samme sizen så snakker vi 8-9000,- pr mnd minst. Da må gubben min få seg ny jobb først gett. Jeg skal støvsuge og vaske rundt i morgen om det går med sykt barn, så får vi bare lufte mest mulig og flytte når vi kan...

Nevnte ikke rottene til legen...Da hadde han sikkert steilt ;)

Men,nå er det wow-spille-tid :) Vi talast snart og ikke stress med at du ikke svarer så ofte ;) Vet jo det der med flytting og manko på nett etc. Du har jo mye større ting som tar tiden din nå enn BiM :)

Jeg var hos jordmor i går,og ingenting er som å høre hjertelyden...Det er nesten varmere det enn å se nurket på ultralyd... Det føles så mye nærmere liksom :)

Klem tilbake til deg min due :D Kos deg med -moderat- redebygging :)

Annonse

Tenker masse på deg, vennen :) Begynner dere å komme i hus? Går det bra med deg og magen? Her nytes solen og gode venner, kjenner ekkoet av bekkenløsning men prøver veldig å ignorere det. Men samtidig være fornuftig og ikke gjøre noe overilt, slik at jeg forhåpentligvis klarer å holde BLen på avstand så lenge som mulig....

Krysser fingrene :)

Savner deg her inne,men skjønner jo veeeeldig at du har et nytt hus å fikse opp i :) Kos deg masse og fortsett med å være litt forsiktig i redebyggingen din :)

*Klem*

*lider av Uglemamma-og-internett-abstinens*

møkkaleverandøren vår, har nå først latt oss vente noen uker, før de sendte oss en MAIL (jadda. lett å sjekke når man er uten nett) der de sa at de ikke kan levere nett til oss likevel!

Så nå har vi bytta leverandør, selvom vi i utgangspunktet ikke kan fordra tele2 pga den elendige kvaliteten på kundebehandling og produkter, -men der må vi vente fire ukers tid før vi er koblet opp! hjelpes!

Jeg trenger nett til ALT jeg. jobben inkludert. jeje.

Sniker meg til en liten titt innimellom på treeege jobbpc'er, men så får vi se da.

Du, ang Isa, hvordan går det? Dersom dere har mugg i leiligheten, så kan dere bare ikke bo der. Ikke for hennes skyld, ikke for din, eller baby i magen sin skyld. rotter også.. dette er ting som huseier SKAL utbedre, og dersom det ikke går, så får dere snakke med trygdekontoret ang bostøtte, for det er helsefarlig. vi måtte flytte pga muggsopp da prinsesse vilikke var baby, og det var en verden av forandring. jeg er såå lykkelig for at vi gjorde det, for senskadene kan være ganske alvorlig.. og hun ble en helt annen jente, etterpå. bare tenk på lillebebisen som kommer ut i verden uten noe som helst immunsystem til å beskytte seg mot sånt.. det kan være en årsak til pustestopp og masse problemer du helst vil unngå...:(

(jeg sitter inne med skrekkopplevelsen av en unge som sluttet å puste flere ganger, nemlig, for hun ble så tett og slimete.. det er forferdelig!)

I dag har vi hatt sykkeldag på skolen, jeg fikk en premieplass nede ved sjøen, og kan KJENNE at jeg har fått sol i kinnene i dag. deilig!

Elevene mine gjorde det ikke så skarpt, desverre, men sånn er det vel med disse 12-13åringene. det er ikke fordi de ikke KAN, men fordi de ikke VIL.

Og forresten, i dag SÅ jeg lillegutt sparke på personalmøte! :D det var stas. Kjenner du bevegelse enda?

stor varm klem til deg!

Wheeee, næmmen hei! Hva gjør en dame som deg på et sted som dette? ;)

Godt å høre fra deg. Er liksom innom og sjekker noen ganger i løpet av dagen. Og i dag var det jo blink ;P

Utrolig kjipt med nettleveransen da! Og så utrolig intelligent å sende dere En Mail! Jøje, vitner om mengder av hjerneceller!

Håper dere får nettet igang så fort som råd... Jeg vet hvor avhengig man blir av det....

Ang mugg så er det såvidt vi vet kun på badet. Isa er mye bedre nå, men vi blir ikke lenge her. Jeg tror vi flytter midt i rier omtrent... Nisse har søkt på jobber nå og får han en av dem som fast,så er det rett inn i ny leilighet uten tvil....Jeg vet alvorligheten av sopp, så jeg tar ikke lett på det. Rotteproblemet er borte. Har ikke sett snurten av dem,heldigvis :) Men jeg går ikke en vinter til i møte her. Sånn er det bare....

Gratulerer med synlige spark! :D Utrolig koselig! Jeg har kjent bittelitt,men ikke mye. Litt omveltninger innimellom og mini-guppy :) Gleder meg til det blir lettere å kjenne!

Nå er det dags for natt her i gården tror jeg. Jobb i morgen. Natta,min due! Veeeldig godt å høre fra deg, du er liksom BiM-venninnen min ;)

*Klemmings right back atcha* :D

• 2 uker senere...

hei!!

Uglemamma, jeg savner deg, selvom jeg ikke får til å komme på nett så ofte, jeg tenker på deg!

Hvordan går det? Gøy med guppy-haler, men nå kjenner du kanskje noe mer? fått synlig mage?

Vil høre alt!

Jeg har fått journalen min fra sykehuset jeg, og jordmor er sjokkert. Jeg mangler neste alt. flere ganger er det ikke en gang journalført at jeg har vært innom, kroppen til min lille prins ble "borte" mellom fødsel og obduksjon, og i det hele tatt er jeg både rasende og frustrert.

Har skrevet et brev til fødestua, der jeg forklarer hvor ille det er, to fødsler har jeg vært igjennom på det sykehuset, og det er knappet ned til fire dårlig førte ark..

jordmor var rasende. "ikke en lege får lov til å komme i nærheten av deg med mindre det er helt helt nødvendig! du skal føde med jordmødre godkjent av MEG!" hehe. deilig å bli tatt vare på.

Magen er synlig, og jeg begynner å merke godt at jeg er gravid. Masse kynnere, og litt vanskelig å plukke opp ting fra gulvet osv.. hehe.

deilig, jeg er over grensa mi!! er i 22.uke nå, og mista jo i uke 20.

dette kan se ut til å gå veien! Herlig!

I helgen skal vi reise til kristiansand på hotelweekend! Det blir koselig!

Hele lørdagen skal tilbringes i dyreparken med prinsessa mi og mannen, og vi skal bare kose oss sammen som familie. håper været blir bra!

prinsessa mi har endelig fått vært hos fysioterapeut, hun går så rart, syns jeg. og det stemmer visst det, så nå er vi henvist videre til ortoped. Regner med såler, for hun er hypermobil i ankelleddene. jeg er hypermobil i alle ledd selv, så jeg er egentlig ganske fornøyd med at hun så langt bare ser ut til å være hypermobil i anklene, men det kan jo komme da, må holde et øye med knærne hennes, bl.a...

håper såler kan gjøre henne mindre klumsete, hehehe.

hvordan går det med jobbsøkingen til mannebeinet ditt?

håper han får napp! det hadde vært moro!

Heeeeeeiiiii! :D Så godt å høre ord fra deg! Her er alt vel. Jeg er 18+0 i dag og har vært på ul og fått mitt livs sjokk. Det blir ikke jente jo.... Ihvertfall har ikke vi sett en jente med slikt utstyr før ;P Vi får gutt! Det er kjempegøy,men tar litt tid å omstille hodet fra jentefeeling til gutt gett ;P Spennende! Alt stod bra til og han var aktiv som bare det!

Jeg har veldig synlig mage jeg nå. Ser jo sikkert minst 6 mnd gravid ut...Men men, er stor fra før av,så det er sikkert det ;)

Og spark er definitivt daglig nå. Deilig å kjenne dem igjen. Visste ikke hvor mye jeg hadde savnet dem før jeg kjente dem igjen ;)

Gubbens jobbsøking er så som så. Ingen napp ennå. Vi håper inderlig inderlig på en nå, han søkte for en god stund siden og fristen gikk ut 17.mai. Det er akkurat en slik stilling han er utdannet til,så dette blir spennende! Tvitvi!

Jeg er sjokkert over historien din om gutten din..... Det er svarte meg helt forb...utrolig at de kan tillate seg å rote til noe så dyrebart!!!! Er det mulig........ Det er veldig godt å høre at du har en jordmor nå som tar vare på deg. Gid hun hadde vært der forrige gang og gjort det samme.... Helt vanvittig at det er mulig å gjøre slike tabber ..... Håper du finner roen din når sinnet ditt har lagt seg...Men sint har du lov å være,jøsses....... *Klappe på*

Deilig med Kristiansandbesøk! Kos dere masse og senk skuldrene! Forbi uke 20! Herlig! :D Klart dette går veien! :D Spankuler rundt og se på rare dyr og nyt helgen... Så håper jeg at jeg får et lite sammendrag neste uke...

2 uker til og jeg er halvveis! :) Tenk det... Og,- GUTT! Jøje min hatt :D

Vi er flinke rugere,vi! :)

*Klemmmm fra meg* Har savnet deg masse!

hihihi, tenk at to jentemammaer som oss skal få gutter?

det er sprøtt, altså! hehe. jeg har enda ikke klart å omstille meg jeg, selvom jeg har visst det i ti uker allerede, og bare fått det bekreftet om og om igjen, av tre forskjellige... hehe

oioi, hyperbebis i magen, og kjempemage. begynner å bli sår i ribbena allerede! :-O men det er så deilig når han gir liv fra seg, og jeg har virkelig savnet den spooky følelsen av at baby hopper i madrassen om jeg ligger på siden osv. herlig!

jeg er utrolig sliten om dagen, merker jeg, skal bli godt med en liten miniferie nå. Håper prinsessa koser seg med alle dyra, hun er veldig opptatt av giraffer om dagen, så jeg håper det blir stas. utover det, regner jeg egentlig med at geiter og sånne dyr som hun får ta på og komme helt nær blir de mest populære, egentlig..

satser på ei prinsesse i godlune i helgen!

nå er det bare 5 uker igjen til jeg har sommerferie også. yes! og innen det MÅ jeg jo ha fått internett! :-D da blir du ikke kvitt meg, hehehehe

Hei,min due :)

Nå treiget jeg meg veldig med å svare...Unnskyld. Trodde jeg hadde svart,-kremt :D Jo mer gravid jeg blir,jo mer vatt stapper jeg inn i hodet,visst :)

Holder på å snakke med NAV nå...Har ikke fått sykepenger nå, og det svir på slutten av en måned når man tror man skal få 14 000 inn på konto...Og der fortsatt står 374,- .......Håper de finner ut av det...Og håååååper at de ikke sier at jeg heller får dobbelt neste gang..:Det er jo en måned til!

Hvordan var ferien? Håper lillemor fikk hilse på giraffer og alt som kunne breke og gå... Gleder meg til vi en gang skal til Kristiansand Dyrepark eller noe. Da kommer nok Isa til å gå agurk!

Gjett om vi har uflax for tiden...Har vært uten varmtvannstank siden 17.mai....Fryktelig artig. Husverten glemmer og tar tid og skal osv...Nå var han her endelig i går og hang opp en ny på veggen,men måtte handle inn deler i dag,- så vi får se...Kanskje vi kan dusje her til helgen? Gjett om jeg er lei den kåken her nå! Rottene er borte,men så baller det jo bare på seg. Gubben skal på intervju på drømmejobben om en uke, vi får bare håpe inderlig inderlig at han får den.... Da blir det hus før jul! Ååååååh, tenk om.......!

Flytte før vinteren må vi jo uansett,- men vi må vente litt med å se hvor.

Var hos jordmor i dag. Jeg syns hjertelyden nesten er nærmere og mer intim enn ul,- man hører så godt slagene...Kadunkadunkadunkadunka.... Verdens nydeligste lyd,- sånn i tillegg til alle andre fine lyder som kommer fra våre små :)

19 uker! Nesten halvveis! Wheeeeeee! :D :D :D

Hvordan er formen der borte hos deg? Jeg har ikke bekkenløsning ennå, nyter hver dag uten ;)

Skal bli godt å få deg skikkelig inn hit igjen. Savner deg,brevvennen min ;) *Klemmmm!*

ja, tenk det! du er halvveis jo! :D :D gleder meg med deg!

Bekkenløsningen min sa plutselig pang. i går kom jeg meg ikke opp av sengen uten hjelp. i dag har jeg brukt krykker på jobb.

-men jeg er ikke sikker på om krykkene avlaster, eller bare gjør det verre. jeg tror lillegutt har lagt seg med hodet ned, og at det, kombinert med litt for tunge handleposer på vei hjem fra butikken når en har dårlig tid, gjorde at jeg fikk denne smellen.

håper det går over! får prøve å ringe kiropraktoren min!

jeg er syk også. hihi. så nå bare syter jeg. støtt.

aurora er syk og tobben er syk også. sørpe forkjøla. og de to andre hoster hele tida.

Lillegutt i magen er helt hyperaktiv, og jeg har såre ribben allerede! :o hvordan skal dette gå? hehe

for å være helt ærlig er jeg litt nede i en nedtur sånn psykisk om dagen, godt det bare er tre uker til sommerferien!

Jeg har brukt så mye krefter på å distansere meg fra dette lille nurket i magen, at jeg har problemer med å "connecte" igjen, lissom. kanskje er det bare hodet mitt som roter det til, men jeg skal uansett nevne det for jordmor neste kontroll...

Kan jo ikke gå rundt og tenke sånn!

Det har litt å gjøre med veldig mye som kommer opp fra sykehuset etter dødfødselen å gjøre, manglende journaler og dritt som gjør at jeg ikke stoler på de mer.. jeg får snakke med jordmor om det også.

Pluss at jeg har denne snodige jentefølelsen, nårjeg har gutt, og jeg må prøve å finne et navn til han! vanskelig!

Skal høre om jeg kan få en ul neste kontroll, sjekke tilvekst, og se kjønn igjen. må bare få det til å gå opp for meg..

Hjelpes denne ungen er sprek! jeg er bare 22 uker, men likevel så kan vi nesten fange føttene hans på utsiden av magen! moro også da, pappaen koser seg storlig, hehe.

Du, dersom huseier ikke får fiksa varmtvann og sånn, så må dere tilbakeholde husleia. Har dere ikke kontrakt? dere betaler jo for en viss standard, ikke for å gå uten varmtvann i flere uker!

Håper det går bra på jobbintervju, jeg skulle til å spørre om nettopp det!

Krysser alt jeg har! og for at du får sykepengene dine også!

mange klemmer!

Det gikk heldigvis bra ang peng, tok ut feriepenger istedet så lenge...Til sykepengene kommer i orden. Må fikse det på onsdag eller torsdag...

Vi har fortsatt ikke varmtvann...snuuufs...Men huseier har vært her i 3 dager før helgen og stått på,så det er en ventil på tanken som er gåen. Han skal fortsette i morgen,og så lenge han jobber med saken så er det greit... Det var verre da han omtrent ignorerte oss i en uke....

Men vi bor bare her til over sommeren....Så holder det. Trøster meg med det ;)

I magen min er det så stille atte.... Morsomt at du har et turbotroll inni der :D Her kjenner jeg mye mindre enn da jeg gikk med Isa... I dag har jeg lurt på om noe var gale,har ikke kjent en døyt....Men isted kom det et lite dunk,så da bare later han seg,sa....Håper jeg. Orker ikke bekymre meg mer nå, dette får bære eller briste og jeg har jo løftet mitt å holde. Såh, aaaaalt eeeer braaaaa.....Gjenta,gjenta,gjenta.....sukk ;)

Jeg har begynt å vende meg til gutt nå. Så lenge jeg tenker "gutt i magen" så er det bare rart.... Men tenker jeg "Balder i magen" så stemmer det liksom. Da er han ikke rar lenger ;) Kanskje det hjelper for deg å komme nær magen din igjen,- og at dere finner et riktig navn? Da blir han en person som det er mye lettere å bonde med. Jeg skjønner veldig godt at du sliter med å connecte med nurket ditt,- skulle da bare mangle. Det er en selvforsvarsmetode fra fornuften din skulle jeg tro.... Men,- med så mye sparking så håper jeg det går seg til snart ;) Jeg har begynt å klappe magen min masse,- det hjelper jo :D

Nå må jeg male litt igjen. Skal ha noen bilder for salg til helgen på et vikingmarked, har ikke inspirasjon til en døyt, så her må jeg skjerpe meg ;)

Snakkes ,min due. Godt å ha deg tilbake igjen ;)

hm, har du sagt at du maler?

*vatt i gravidhodet*

jeg vil se! jeg maler jo også.

at du er viking overrasker meg overhodet ikke. hehe.

SKal dere bruke Balder? Det står på lista vår også. hehe. Men jeg tror faktisk vi ender opp på Terkel.

Vi er litt uenige, ser du. for mannen liker krigernavn, jeg liker naturnavn.

(krigernavn; feks Brynjar, naturnavn; ravn, Storm, Varg..)

men at det må være noe med norrøn klang, er vi ganske så enige om, iallefall!

I dag har jeg vært i sverige, og kjøpt meg noen uberkule gravidklær! Skikkelig rocka og tøffe! Gleder meg til å gå med dem i morra!

Er fra Lundmyr of sweden, -har ikke sett de før, men de har en del kule greier, både til mor og barn:-) jeg tror du vil like det *nikke*

Prinsessa fikk seg en hvit genser med svarte kanter og svart/hvitstripete armer som det står "søtnos" på i et hjerte på brystet, hun var sååå fornøyd. hehe.

Bra det ordna seg med peng! Det er noe skit når en venter på penger som brude kommet som ikke er der...

97 poster! Jøss,så flinke skravlere vi har blitt da ;P

Jeg har vel ikke sagt at jeg maler,kanskje. Er tattoovør av yrke,men leker litt med akvarell og penn også.... Hadde utstilling i helgen,bare 8 bilder da, men fikk ikke solgt noe. Regnet jo ikke med det heller, bare gøy å vise fram litt stæsj :) Tenkte jeg skulle ta bilde av maleriene og lage en egen fjesbok-folder, vi får se .... Da kan du jo få ta en titt kanskje kanskje? Malte for mange år siden,men da kun i olje. Nå leker jeg kun med akvarell. Akryl fikser jeg ikke av en eller annen grunn...

Terkel er tøft da! Og ja,tror vi er noenlunde bestemt på Balder. Det er det som kjennes riktig ut. Troooor vi :) Gubben truet med "Steingrimnir" da jeg gikk gravid med Isa, skremte jo vettet av mamma ;P

Heldigvis på spøk da. Men deeeet er krigernavn det! Terg gubben din med det :)

Og ja,norrønt er finest ;)

Jeg tittet inn på Lundmyr...Veldig fine klær jo! Jeg skal snart komme meg på gutteshopping... Var litt trist over at siden vi fikk jente så hadde vi det meste av klær fra før,ergo lite nye innkjøp. Hah! Nå kan vi jo handle likevel! ;P Har jo endel unisex-klær fra før,men skader aaaldri med noe nytt ;P

Men,blir lite babyblått og brunt. Liker ikke de to fargene særlig. Jeg skal ha en grønn,rød og sort baby tror jeg :) Kanskje litt mørkeblå!

Hvordan er bekkenet ditt om dagen? Har det kommet seg? Jeg gikk med stokk i dag...Rimelig vondt men er ikke på krykker ennå. Tvi,tvi, håper jeg holder noen uker til uten dem...

Håper masse at du er bedre også!

Har dere kommet i orden i huset etterhvert? Sånn litt i hvertfall? Gubben min var på intervju og det gikk visst knusebra :) Men,han får ikke svar før august,så dette blir nervepirrende måneder gett....

Jeg skal på Motley Crue i morgen...Wheeeee... Vurderer stokk vs ikke... Vi får se på formen i morgen....

Natta,min due! :)))

Klemmmmm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...