Gå til innhold

Ferdig med dagens UL... VinterSol,er du her?

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Du er fin,du :) Takk for råd. Har roet meg litt ned. Det hjalp å si på jobben i dag at jeg kanskje ville ha ul. Og de var enig...Men da frarådet jeg meg selv det med at,-" ja,jo, men det fikser jo ingenting om det har gått gale".... Og "jeg må jo lære meg å stole på at alt er ok" etc... Slik overtalte jeg egentlig meg selv til å ta det med ro. Skal prøøøve å holde ut til uke 14...minst ;)

Åh, misunnelig på huuus! :D Kjempebra at de slo til på deres anbud! Helt genialt!

Ble litt kort dette.... Mååå legge meg,så uendelig trøtt :)

Natta,vennen. Og takk for å hamre litt info om MA inn i hodet mitt. Det trengte jeg å høre ;)

Fortsetter under...

Her sitter jeg da..

våknet uforskammet tidlig i dag, og var SÅ våken. Men i det jeg klarte å overtale kroppen og hodet mitt til at det er deilig å slumre litt til.. da våknet prinsessa..

hehe

hun er ikke helt i form, så vi er hjemme i dag. Litt ugunstig tidspunkt å ta hjemmedag på litt for mye å gjøre på jobb.. men sykt barn er sykt barn.. ikke noe å gjøre med det.

gleder meg egentlig til å være hjemmeværende/jobbe hjemmefraigjen, og være mer fleksibel!

uff. nå trengte jeg bare å skrive til deg.

fikk plutselig litt sånn panikkigjen.. er så redd noe er galt etter disse blødningene, og er glad det bare er noen dager igjen til UL..

herligheten, det er jo helt drøyt hvor nervøs og usikker jeg er denne gangen..

takk for at jeg får lov til å syte til deg! det hjelper litt!

klem

Først, jeg ble bare litt glad for at du måtte være hjemme i dag,for det trenger du. Selv om du burde og skulle ha og ville helst osv på jobb,så trenger du å slappe av. På den annen side er det veldig trist med sykt barn,stakkars...Hva feiler det henne? Jeg håper hun er bedre nå.... :(

Panikken skjønner jeg så altfor godt. Synd at jeg ikke så posten din tidligere i dag...Da hadde du gjerne trengt meg mer ;) Håper du har fått roet deg litt nå. Det er nok ikke uten grunn at du får så tett ul-oppfølgning,vennen. Du har fått deg et støkk og trenger den tryggheten ul vil gi....Og det får ikke lov å være noe gale. Jeg tror heller at kroppen din prøver å tvangs-sette deg ned i en sofa for å slappe mer av. Når er det ulen din er? Jeg skal krysse alt jeg har for deg! Ikke fordi jeg tror du trenger det,men sånn for sikkerhets skyld :)

Og syt til meg alt du klarer! Jeg har trengt deg som klagevegg også :) Og vi skal være klageveggene til hverandre lenge! :)

*Klappe på*

hun er ikke veldig syk, altså. hoster og snørrer og hadde litt feber forrige dagen, og etter feber får de ikke komme i barnehagen på et døgn.

hun er absolutt på bedringens vei nå, og har kosa seg stort med besøk i dag. hun begynner å bli en skikkelig utspekulert lita snuppe, sladrer og greier.. hehe.

"mammaaa! IA dytta!" (når det egentlig var hun som hadde dratt IA i armen og ramlet da hun glapp taket.. hehe)

er hun vant til å være minste prinsessa i familien, eller? hehe.

hun trenger søsken!

i dag har jeg bare fryktelig migrene, ingen matlyst og føler meg helt rar. bekkenløsninga er lissom nesten borte, magen har krympa, og jeg eier ikke matlyst.

Jeg håper det bare er psykisk. I dag er jeg 15 uker på vei, og "16ukers-kallenderen" til BIM poppet opp i dag.

Prøvde å få kjøpt en doppler av ei her inne på BIM, men hun ville ha den i tre uker til, og da håper jeg at jeg ikke trenger den like desperat lenger..

Men jeg mener å huske at de kanskje selger det i sverige, i svinesund der? vi skal til fredrikstad på søndag, så jeg tenkte at da går det an å ta turen innom i morra..

jeg er helt ødelagt igjen. helt sprøtt, egentlig, ettersom det bare er litt over en uke siden forrige ultralyd... blir helt avhengig.

problemet mitt er vel at jeg syns ikke ul'ene er så fine opplevelser lenger. jeg ser lissom bare død baby jeg, hvis ikke jeg ser bevegelse med det samme.. usj.

nei, nå er jeg negativ her. skal spise en appelsin, prøve å få opp blodsukkeret litt, og kanskje sove litt. sov dårlig i natt pga migrenen,

men nå har prinsessa lagt seg, og det høres ut som om hun har falt til ro, så da kan jeg jo egentlig benytte anledningen og sove litt jeg og..

eller i allefall slappe av...

klem til deg som orker høre på!

Åååh,får vondt av deg nå.... Alt står jo bra til inni der....Om ikke du vet det så vet jeg det.... Og symptomene avtar ofte i 2.tri, sier de ihvertfall. De derre som vet best :)

På en måte så er jeg glad for at jeg ikke har ul så ofte. vet jeg blir helt aspeløv når jeg skal inn dit...Og jeg er som du. Tør ikke engang se på hverken skjerm eller ansiktsuttrykket til legen før jeg får positiv tilbakemelding...Og da er jeg på gråten allerede. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å ha det slik annenhver uke,selv om andre delen av meg lengter etter å se inn i magen hver dag...

Jeg ser forresten Pretty Woman nå på TVN..... Det håper jeg du gjør også ;) Det skal ikke mye til for å myke opp gravide hjerter.....

Om du finner en doppler til salgs....Kunne du sagt i fra? Også om pris? Er veeeeldig interessert i en sånn...

Godt at prinsessen din finner roen. Vår hoster hver natt,har gjort det i en måned minst. Syns så synd på henne,men heldigvis har vi hostesaft hun kan få.... Uff, sover urolig når det er sånn stadig hoste...

Herlig at hun har begynt å prøve å lure deg da ;P Hehe, vår tuller masse også ;P Og ja hun trenger også søsken ;P

Hun snakker om babyen hver dag da...I morges da jeg stod opp var jeg sååå trøtt...Og lå på sofaen. Så ville Isa kose ved å ligge oppå magen min under teppe,- og hun var veldig fornøyd med å ligge oppå babyen og nøye på at den skulle få teppe også. Så der skulle vi kose oss alle tre. Og hun har visst snakket på b.hagen at "Jeg er storesøster" ;P Går litt fort i svingene hennes til tider ;P

Håper du får roet nervene dine litt,pus. Og at du får sove godt. Jeg tar paracet hver dag pga ekstrem hodepine nå... Ta paracet du også. Viktig å få sove skikkelig...

Og klem right back atcha :)

Annonse

hei, takk for oppmuntrende svar! er så godt å ha noen som man egentlig ikke kjenner som man kan tømme seg litt for innimellom!

føler meg litt bedre i dag, for i går gjorde jeg det jeg gjør når det blir som verst.. hehe. jeg ringte mamma!

snakket ikke egentlig så mye om magen, mest om alt mulig annet, men likevel så hjalp det.

"pøh, du har jo kynnere! det hadde du ikke hatt om ikke babyen var i live!" sier mamma. og jeg velger å tro på henne, selvom hun har svært lite faglig dekning for å si noe sånt..hehe..

tok paracet i går, det var deilig! endelig få slippe etter to døgn med hodepine! aaah, himmel!

Nå sitter vi og ser på påskemorgen her, og så blir det bil- og fergetur senere i dag for å besøke oldeforeldre! de gleder seg masse, så det blir kos!

håper du får en glitrende palmesøndag, her skimter vi sol for første gang på leeenge..

Mammaer hjelper så godt som alltid :) Lurt å snakke med henne.

Nesten som å se pretty woman ;P

Jeg sverger til paracet. Skal komme meg til tannlegen og få tatt meg av to-tre hull som gir meg ekstremt tannverk og mest sannsynlig hodepinen etter uke 14-15 ish tror jeg...Må holde ut til dess.

Vi har hatt en deilig dag hvor jeg fikk sove lengst siden jeg stod opp med henne i går. Litt fusk da,- jeg måtte opp med prinsessen halv åtte i går,men i dag sov hun til halv ti! ,- Så gubben fikk seg to langsovinger på rad,sniken ;P

Så hentet vi min mor og dro på middag til min far og fruen på kjøttkaker...Mmmmm! Hehe,de har vært skilte siden jeg var 3 år, og alltid gode venner...Selv om det kanskje hørtest rart ut ;P De er liksom familie likevel føler de ;P

I morgen skal jeg ta huset og pynte til påååske. Har kjøpt rare små kyllinger og Isa har laget påskepynt på barnehagen,så her skal det bli gult ;P Gleder meg!

Hva syns du forresten.....? Jeg luuurer på å ta meg en privat ul...Bare for å få ro i sjelen og vite at ikke noe har stoppet opp. Men gubben syns det er bortkastede peng og litt søkt,- for vi har jo ingen indikasjoner på at noe er gale.... Jeg bare er så usikker. Prøver å få meg selv til å stole på at alt er i orden, men frykter veldig å komme på ul i uke 18 eller noe for å få beskjed om å at alt er dødt....Da vil jeg heller vite det tidlig for evt å slippe lettest mulig unna... Og jeg vet at selv om jeg får ul nå så kommer jeg til å være nervøs om noen uke igjen,- men jeg var i uke 9...Kanskje en i uke 14,slik at det blir i midten? Og da er man jo over den vanlige kneiken for at ting skal gå gale.... Sukk... Er så usikker. Vil jo ikke virke fjollete heller...Hva ville du gjort,og hvordan få gubben til å innse hva som er lurest?....

JEG ville tatt en tur til fastlegen og fortklart hvordan du føler det.

Min er erfaring er iallefall at de sjelden er vanskelig på det der. Mange leger er dessuten tilhengere av en ekstra ul rundt uke 12-14, fordi da kan man faktisk se veldig mye!

(vi så feks kjønn allerede 11+3!)

Og da får du det gratis;-)

argumentet overfor din mann, er jo at dersom du går og bekymrer deg, kan det faktisk ha negativ innvirkning på fosteret. At du gleder deg og er trygg, har veldig positiv effekt på fosteret.Dessuten kan du senke skuldrene litt og glede deg over svangerskapet, -det kommer nok han til å merke også!

(på ultralyd i uke 12 så jeg babyen min HOPPE! det var utrolig stas! Etter uke 14, så vokser barnet seg så stort at du ikke ser hele kroppen på UL lenger, så en ul i uke 12 er stor stas, altså...)

Hhvis ikke du får forståelse fra legen din (spørs jo litt hvilken type lege du har) så kan en ekstra ul være en fin opplevelse, se tidligere argumenter, og det er en liten pris for sjelefred. Dessuten får dere noen fine bilder som dere kan ha i albumet til vesle!

Hmmmmm...Tenke,tenke,tenke,tenke..... Skal kaaanskje høre med fastlegen min da ja... Skal jo til jordmor for ny hjerteslag.sjekk den 28nde...Men det så leeeenge til ....Sukk!

Ooh, kanskje jeg kan si til ham at vi kan sjekke nakkefolden? Det er jo rundt uke 12/13,sant? For han er veldig redd for at ikke alt skal være ok.... Ikke at det hadde gjort noen forskjell for meg,men...

Dobbelt tenke-tenke-tenke......

den ungen jeg har i magen har jeg så lyst på at jeg sjekker ikke nakkefold eller lignende jeg. vi har alle våre skavanker ;-)

men vet du hva? jeg må fortelle deg noe fantastisk!

I går kveld, så satt mannen med hendene på magen min, og plutselig så sparket babyen han!

jeg kjenner ikke noe selv, så jeg tror kanskje morkaka ligger forran,rett og slett, i passe sparkehøyde.. men så la jeg hendene på magen selv, og etter noe minutter så sparket lille meg også!!

Ååå salige lykke!

kjentes ut som om noen knipset meg svakt i håndflaten, det var rett og slett fantastisk! :D :D :D

nå er jeg ikke så redd lenger. akkurat det jeg trengte!

(og så blir det så mye mer virkelig når mannen min kjenner det også, da er det ikke bare jeg som tolker luftbobler som spark eller noe sånt noe!)

Nå skal prinsessa og jeg snart ta bussen til nabobyen. En veldig god venninne av meg skal til tannlegen, og alle barna hennes har skole/ barnehagefri i påsken. Så vi skal på biblioteket hele hurvelurven mens hun er hos tannpinern. Hun har tre unger, så det blir stas!

(prinsessa mi og yngste til venninna mi skiller bare 3mnd i alder, og er beeeeestevenner altså. de snakker om hverandre HELE tida, selvom de ikke egentlig sees så ofte, og elsker å være sammen!)

de to største ungene til venninna mi er så store at de er god hjelp med de minste, så jeg regner med å finne meg en putekrok der jeg kan sitte med de to yngste og lese bøker,mens de to eldste bare flyr til og fra.

det blir fint!

prinsessa gleder seg veldig til å kjøre buss igjen, så det tegner til å bli en fin dag!

Åååååååh så deilig!!! :D :D :D :D Gratulerer med spark! I disse tider skulle jeg da ønske jeg var såpass tynn ;P Gubben må nok vente litt før han får seg et spark,ja ...Jeg kjente det rundt uke 14 forrige gang, som en liten guppy i en mini-laksetrapp ;P Gleder meg sinnsykt til å kjenne noe igjen!

Han fikk vel kjenne noe rundt 17/18 trooor jeg...

Kos dere masse i dag,høres ut som det kommer til å bli en veldig fin dag for dere :D Jeg sov altfor lenge, og skal husarbeide nå. Vi har fått nytt rottehull i veggen på badet,så først skal jeg se etter nye leiligheter enn så lenge. Orker ikke dette her lenger....

Men, skal lage påske og prøve å få resten av kåken fin først ihvertfall...

Ultralyd-lysten har gått litt ned i dag. Den går virkelig i bølger gett. Ang det med nakkefolden,så ville jeg nok ikke gjort noe fra eller til, det var da mer som et argument for å få med seg gubben ;)

Vi talast i kveld,min due ;)

hvordan går det med rottejakta?

jeg har vært på macdonalds med to halvanetåringer, en syvåring og en elleveåring i dag jeg da.. hehehe. kaos? jepp..

men det gikk fint da. ungene var helt utslitt etterpå, er jeg redd, hehe.

stakkars mammaen lå med munnen åpen i 1,5timer og trakk tann, så jeg var den som virkelig var heldig i dag.

utover det er jeg skikkelig sur på meg selv, kjøpte fairtrade knallfine, håndlagede ulltøfler til prinsessa i dag, (en ting jeg ikke egentlig burde tatt meg råd til) som jeg tenkte hun kunne ha i barnehagen til høsten. men nå er de borte!! så utrolig irriterende!!

og de erikke de eneste tingene som er borte heller. grrr...

utover dethar vi hatt en fin dag, altså. sol, blide unger (stort sett) og max bekkenløsning etter mange dumme løft. jaja.

Prinsessa var såå trøtt i dag da. og ville legge seg allerede kvart på sju. men hun sovnet ikke, og nå er hun oppeigjen, gitt.

ingen vits i å prøve å legge en unge som ikke er trøtt mer.

jaja. lov å håpepå en lang morgen i morra da? hun har våknet alt for tidlig i det siste, hehe..

i morgen er det ordinær ultralyd da. det skumle er at det er en helt annen lege enn han og jordmor som pleier "Håndtere" meg. men mannen min blir med, det føles trygt..

han fikk jobbet lenge i kveld, så da føler han at han kan korte ned dagen i morgen med god samvittighet.

åå, nå er jeg så gåen i bekkenet, altså. har sykemeldt meg resten av kvelden/natten. så blir det noe grinings i natt, så er det mannen som må opp, gitt! Han er innenforstått med det da, hehe, jeg har jo fullstendig gangsperr..

Annonse

Uff,så kjipt at du skal plages så mye med bekkenet så tidlig,da...Nå må du passe på deg selv og prøve å bremse det litt... Jeg kjenner til tider småverk i halebeinet men prøver virkelig å ignorere det fullstending. nekter å få vondter nå allerede ;)

Har du funnet igjen tøfler og annet som du har mistet oversikten over? Hvis ikke så ta en ringerunde i morgen og finn ut hvor de kan være. Utrolig irriterendes når man er kjempehappy over (Nå husket jeg plutselig at jeg for annen gang glemte helt en nydelig grønn batikk-kjole som jeg kjøpte forleden til Isa, hos min far. Grrr ;P ) innkjp og så er de bare borte. Har opplevd det før...

Jeg er så klossete at det er helt tullete for tiden. Mimrer over at jeg var det forrige gang også. Har knust en bilderamme og et tacosaus-glass.... Sååå unødvendig!

Lillemor hadde en fin dag i dag :) Vi fikk en seng fra svigersøss i helgen,- overtatt fra fetteren og kusinen til Isa, en treseng med fin blomst på og greier,- på 170 x70 , en storesøster-seng ;P Gjett om hun var stolt! Mens sambo var og kjøpte madrass,satt vi på gulvet og vasket sengen og satt den sammen. Hun skrudde og ordnet. Og i kveld da hun skulle legge seg var hun sååååååååå fornøyd :) Ny tiger-pysj og ny seng :) Og hun syns at babyen kan få hennes gamle seng :) Skjønne skjønne vidunder :)

Rottejakt ja.... Skal steike bacon nå og sette en felle. Pokkers rotter. Nå tror jeg vi skal få hjelp av svigerbror til å rett og slett sette opp en finerplate eller tynn metall-plate på hele den svake veggen...Så kan jævelen miste tennene i forsøket...sukk.

Vil flyyyytttteeeee :( Syt,klag...

Men først vil jeg sove ;) Natta,min due :) God bedring med bekken og gangsperr og håper du klarer å kose deg på ul i morgen :)

da er vi straks klare for å dra på ordinær ul vi.. hjelpes! har vi kommet så langt allerede?!

etterpå skal vi på bæretreff, jeg håper det blir veldig koselig...

ha en god dag, så får du koset deg masse.

herlig med stor jente i stor-jente-seng da! vi vurderer å flytte prinsessa her ut av grindsenga også, men må finne noe med store sengehester, for hun ligger så urolig på nettene..

Åh,du aaaner ikke hvor koselig det er å finne svar fra deg om dagen :))) Du har blitt brevvennen min,du ;P

Jøss,ordinær ul nå? Hehe,jeg har mistet helt oversikten...Det er jo i uke 17-19,er det ikke? Og ja,jeg flytter jo inn på 2. tri i morgen eller dagen etter, så tiden flyr. Hvor mange uker er du nå da? *Har mistet tellingen skjønner jeg*

Vi hadde ikke sengehest foran henne i natt, og hun sover også opp-ned og bak-frem etc hele natten. Men i dag våknet hun riktig vei til og med med hodet på puten....Vi prøver uten sengehest en stund til tror jeg. Sengen er veldig lav og gulvet er rimelig mykt, så det burde gå bra :)

Gi lyd om ultralyden daaaaa :) Jeg venter spent! Så gøy :)

Kos dere masse dere også!

så bra at det gikk fint med storjentesenga!

vi har lånt en bok på biblioteket som heter "vi skal få baby" og den koser hun seg stort med! i den får storesøster(egentlig er det en storebror som heter tom, men bøker er MYE mer spennende om de handler om prinsessa selv, hehe) en stor-jenteseng, så hun har blitt litt opptatt av det også.

Dessuten hadde det i grunnen vært behagelig om hun kan begynne å komme inn til oss selv, om hun skulle våkne..

Ultralyden i dag gikk så fint! Hverken min lege eller jordmor var der i dag, så måtte få "gamlingen" som han kalte seg selv, -han som har drevet denne klinikken lenge. Jeg var ikke like komfortabel med han som med han jeg har normalt sett, men ultralyden gikk kjemtefint.

Lille gutten min er akkurat passe stor, han spreller MASSE og alt ser helt finfint ut! Nyrer, urinblære osv virker som det skal, hjertet har visstnok de riktige kammerne og hjernen ser fin ut (uten at han viste oss det, så krysset han av for det i skjemaet, iallefall!)

Jeg er jo bare 15+3 i følge menstermin, men de mente visst at nå var et godt tidspunkt for ordinær ultralyd, så da stemmer vel det. mellom uke 16 og 19, og da spørs det jo hvordan man sier uke 16, -uke 16 eller den 16.uken.

og jeg er jo i uke 16.

men guriland som den ungen spreller!! myye mer enn prinsessa mi gjorde, så det er jo nesten utrolig at jeg egentlig ikke kjenner noe særlig! Han er ca 20cm lang hvis han strekker ut bena, sa legen.. omtrent 12cm fra hode-rumpa.

:)

nå tør jeg tro på at dette går bra igjen. skulle ønske den følelsen holdt seg fremover!!

Hmmm,kanskje vi skulle finne den boken på biblioteket også? :) Her snakkes det visst mye mer om babyen enn det jeg har trodd. Gubben sier hun snakker om den på vei hjem fra barnehagen og at det er en jentebaby (som heter bror,men likevel ;P )

I uke 16 faktisk...Jøje som tiden flakser av gårde! Og det gjør jo ingenting. Passer meg utmerket. Gleder meg til jeg kan begynne å kjenne liv og dermed ikke tenke på om jeg vil ha ul hele tiden.... Mye greiere å dytte litt og få respons ;)

Jeg skal spørre fastlegen min om en henvisning,jeg... Så slipper jeg kanskje å betale for det. Håper det. Vi har brukt tusenvis på ul de tre miste-gangene og vil helst roe ned det pengesluket...Selv om det hadde vært verdt det lell...

Min svoger har nå vært her og satt en hard plate foran veggen med rottehullene. Hah! Ta den,din dumme dumme rotte! Nå skal jeg sove veldig mye bedre enn før. Skal plate hele veggen i morgen, nå var det kun en plate som ble satt opp,men det var den viktigste. Den dekker der veggen er svakest. :D

Lillefrøken la seg i den fiiine storesøstersengen sin i dag,- men plutselig stod hun i døren inn til stuen veldig luskende rundt 15 etter... Og måtte på do. Det var veldig søtt, for hun så veldig usikker ut,- det var jo første gang hun hadde kommet inn igjen til oss etter leggetid og hun virket usikker på hvordan vi ville reagere... Jeg smeltet jo plask med en gang selvsagt ;P

Så doet hun og så var det seng igjen, helt rolig og fint, veldig herlig.

20cm lang? Jøss, er jo blitt en skikkelig baby nå jo! Har du begynt å få mage og slikt også? Her tar jeg meg selv i å holde inne magen, men slipper den ut igjen når jeg innser at jeg jo er gravid ;P Har lov til å ha litt mage jo :)

Og klart du skal tørre å tro at det går bra nå! Tenk hvor ekstremt ekstremt liten sjansen er for at du skal være så umenneskelig uheldig to ganger på rad? Den sjansen må jo være enten ikke-eksisterende eller 0,000000000000000000001 % stor? Og det gir meg konklusjonen om at du kommer til å lykkes superbra nå :) Så det så.

Og ja,jeg håper inderlig hun kommer inn til oss i morgen tidlig og vekker oss slik. For nå kan hun jo stå opp selv :)))

fått snakket med legen din?

titter bare raskt innom jeg,vi skal på hytta nå i påskedagene, så får ikke skrevet noe til deg. men så vet du at alt er i orden, og at jeg tenker på deg

(og om jeg begynner å få mage? ohyes, flere uker siden jeg fikk de første spørsmålene på jobb.. *kremt* men jeg er ganske så slank i utgangspunktet, så syns tidlig på meg.. eller, nå er det jo kort tid siden forrige svangerskap, så har vel mest med det å gjøre.. for med førstemann så så ikke folk det før jeg var 18-20 uker..)

god påske til deg! klem

Hei vennen :)

Da var påsken nesten over. Jeg har nesten ikke vært online heller, vært opptatt med gjester hele påsken. Kjempekoselig! Men nå har de reist hjem ... Godt å bare være oss igjen her hjemme. Ingen som skal sove på ekstraseng og underholdes,selv om det var veldig kos da det stod på.

Tror jeg kan sove en uke. Blir ihvertfall ikke sen i kveld....Trøøøtttt!....

Har du kost deg i påsken da? :) Fått slappet max av?

Jeg har ikke snakket med lege ennå...Men trooor jeg har fått gubben med på tidlig ul-planen... Legen min sa jo at vi ikke fikk leke sammen,og gubben holder på å gå fra konseptet etterhvert ;P Så jeg foreslo at hvis vi dro til han legen på privat ul,så "friskmeldte" han oss kanskje slik at sengehalmen kunne bli heit igjen...Da fikk pipen en annen låt..."Knis" :D

Vi får se ....Jeg har ihvertfall mage nå. En sånn som ikke holder seg inne. Håper den snart ser gravid ut og ikke bare stor :)

voksende mage er en flott indikasjon på at ting er som det skal!

gratulerer med vel overstått 1.trimester! dette går veien, snuppa!

hehe, og virker som om du kjenner mannebeinet godt, ja! Pleier å la seg overtale om en bare har de rette argumentene;-)

Nå sitter jeg her og prøver åikke puste gjennom nesa. vesla sitter nemlig på potte og ser på morgenbarnetv. hehe. eller, ikke så mye morgen lenger, når jeg ser på klokka..

Vi må pakke ting i flytteesker i dag vi, bare en uke til vi overtar nytt hus!! gleder meg!

Stakkars lille prinsesse Vilikke. Hun sliter sånn med stadig hard mage, tror tarmsystemet hennes er litt umodent enda,-hun bæsjet kveiler allerede som nyfødt, selvom hun fikk bare morsmelk!

(legen trodde ikke på meg at det var mulig en gang.. men joda. fast bæsj!)

I går fikk hun microlax for å hjelpe til litt, og nå sitter hun og bæsjer ut tørre harde knaller..

Ååååh,vesle stakkarsen.... Her i huset har vi det likt faktisk...Det er gråt hver gang hun skal bæsje...Veldig harde altfor store saker,- og siden det gjør vondt,vegrer hun seg altfor lenge,- som igjen derfor gjør det enda hardere og større og vondere.... Veldig trist. Hadde hun bare gjort sitt med en gang hun kjenner hun må,så tror jeg det hadde kommet seg...

Tapre små prinsessene våre.... Isa har også hatt problemet siden hun var liten. Vi prøver å gi litt tørket aprikos og svisker... Godt og sundt og bra for å myke opp magen...

Beklager, jeg lo høyt på Ikke-puste-igjennom-nesen-kommentaren din :D :D :D :D :D Ser det for meg ;P Vi er tapre mødre vi også ;P "Åh så flink,jenta mi! Stå på! Lukter vondt nei? Min lille blomst,du lukter heeeelt fint" Gisp,host,hark*

:D

Nå skal gubben og mini ut til svigerinnen min og spise boller og kake og kose seg...Mens jeg skal treffe en kompis og spise sushi... Mmmmmm! Jeg tror jeg får det bestest! ;P

Vi snakkes i kveld,min due. Kos deg med pakkingen. Er veldig misunnelig på dere...Nytt hus og alt og det! :) Og nyt den vakre dagen!

ååå, vet du hva prinsessa mi nettopp gjorde?

hun brettet ned den øverste delen av buksa mi(den som går over magen, har gått med gravidbukse i dag), sa "værsegod bebin!" og puttet smokken sin i navelen min..

*smelte*

nå har vi pakket ned det aller meste av finserviser, lysestaker og glassting, samt sølvtøy og litt av hvert..

orker ikke fjerne all pynten før vi flytter ordentlig jeg.. hihi. må lissom ha det LITT pent rundt meg.

Merker at vi har pakket opp lite annet enn de tingene vi bruker daglig etter forrige flytting.. vet lissom ikke hva vi kan klare oss uten de neste to ukene.. men det er enda mye å pakke. marerittet er vel egentlig alle ting på badet, samt klær og sko. urk.

har sittet på IKEA.no nå, for å prøve å planlegge garderobeløsning. håper vi får til noe fiiint som ser ryddig og pent ut, uten å bli grisedyrt!

Hehehehe,ler meg ihjel :D Måtte lese høyt for gubben ,som gapskrattet og sa" Ååååh,det er gull!" Fine jenten din :D Min er også veldig opptatt av magen. Skal klemme og klappe og kose på den hver dag :) Jeg smelter totalt ;P

Misunner dere flyttingen men ikke pakkingen ;) Vi har -ikke- akkurat et minimalistisk hus. Sinnsykt masse ting og tang.... Og den dagen vi skal flytte herfra...Tør ikke tenke på det en gang. Da skal jeg kaste halvparten, og alikevel har vi mer enn de aller fleste. Jeg har bodd samme sted siden jeg var 19 år,og gjett om man får samlet mye tull på de årene....

Jeg er helt enig med du. Vent med pynten til slutt. For den skal først opp også ;P Ihvertfall noe av det. For ja,man må ha det fint begge steder :)

Ååh, er så mett av sushi nå. Guder og jøje, det er godt! Mmmmm...Blir helt salig. :D

haha, jeg flirer godt av at du koser deg sånn med sushi. du kunne vel knapt gitt meg noe verre... hehe

men godt du har kosa deg!

Prinsessa mi har vært litt i det vanskelige hjørnet med leggingen i dag. ropt på oss om og om igjen, vært litt ulykkelig. viste seg at hun så thermosen sin på gulvet,-og ville leke kaffeslabberas med løven og bamsen.. for det har vi gjort tidligere i dag, og så hadde vi ikke ryddet opp!

så hun fikk løven og bamsen og thermosen i senga si, og en veldig lykkelig jente har kost seg siden.. men nå høres hun trøtt ut. og det er jo ikke så rart, så sent som det er!

men pappaen løper i trappene nå om dagen, hehe.

Jeg føler jeg er utrolig bakpå mtp den kommende arbeidsuken, men jeg får bare improvisere som best jeg kan.. skal undervise to timer om hinduisme i morgen, lurer på om jeg må sette i gang elevene med et lite prosjekt eller noe.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...