Gå til innhold

Ferdig med dagens UL... VinterSol,er du her?

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Hehe,I wish,skal på jobb i morgen :) Men bare halv dag,og skal jobbe på en kompis,så da går det rolig og avslappet for seg :)

Takk for at jeg har deg her, virkelig. Du er blitt ankeret mitt :)

Selvsagt litt farget fortsatt men ikke mye. Så dette går siiiiiikkert bra...Knurr.

Verre med rotter på kjøkkenet... Jepp. Helt sant. Har tatt en. Og den andre fòr inn i veggen. Heia gamle bergenshus... Sukk.

Og heia fugemasse. Nå kan den bare holde seg borte fra vår leilighet ihvertfall....

Er fortsatt oppe,for venter på en tørketrommel som skal bli ferdig med jobbklær til gubben,som han glemte å sette på. Da kunne jeg lagt meg for en time siden. Jaja. Jobb halv tolv i morgen. Går sikkert bra ;)

Venter med ul til torsdag tror jeg.... Hvis jeg begynner å styre på i morgen så lager jeg masse panikk hos meg selv. Hvis jeg later som om at dette går fint,så får jeg det kanskje bedre? Fram til dommen på torsdag ihvertfall....Om noe har gått gale så hjelper det jo ikke å sjekke i morgen. Da får jeg vite det på torsdag. Grusomt å ikke vite,selvsagt. Men jeg får øve meg.... Øve meg på å holde ut slik at jeg ikke vil trenge 14 uler til før uke 18....Hvis dette går bra.

Natta,vennen :)

Fortsetter under...

det høres ut som du har en fornuftig innstilling til det hele!

og nå er det jo onsdag ettermiddag, med andre ord er det torsdag i morgen!

dette greier du! og det høres jo ikke akkurat ut som noen spontanabort det du opplever nå, det høres ut som en vanlig medisinblødning. *nikke*

enn så lenge, så bare innstiller jeg meg på å glede meg til å høre at du har sett en liten levende sak inne i magen din jeg. kan hende du ser noen små bevegelser også!

har sånne små spor av blod om dagen jeg og, men det kommer ut sammen med de medisinene jeg må ta, så jeg regner med at det bare er det. jeg skal jo på ultralyd om en uke igjen også, og så lenge jeg ikke føler at noe er galt, så er det godt å ha den å se frem til!

rotter!! fy og fy! tror jeg hadde fått panikk.. (jeg har sovet med rotter hoppende bare to meter over ansiktet mitt,men det var ikke i norge, det var hos fattigfolk på sri lanka, da har man en annen innstilling til det.. hjemme hos meg selv? ååå grøss og gru, hadde frika helt..)

så utrolig effektiv og driftig du er med fugemasse og alt! tøffa!

jeg har i grunnen hatt en veldig fin dag på jobb i dag. sluttet tidlig, ruslet hjemover klokka to, stakk innom barnehagen og hentet prinsessa, så gikk vi innom butikken og kjøpte en pose boller og eplejuice som vi koste oss med i sola på vei hjem. vel hjemme (sånn rundt halv fire,) så fant vi ut at vi ikke var helt ferdige, hehe, så vi ruslet videre og satte oss på trappa hos svigermor, og nøt sola der til hun kom hjem, ble skjemt bort med middag, og nå ser vi barnetv og prinsessa spiser kvelds. veldig fin dag, egentlig, men jeg er såååå sliten. hehe.

mannebeinet får legge prinsessa i kveld, tror jeg, og så skal jeg slange meg på sofaen. hehe

uff. noe mer ubehagelig er ettervirkninger av den nedturen jeg hadde etter dødfødselen,, hverdagsting jeg ikke har klart å face.. som at jeg nå plutselig har fått inkassovarsel (!!) på en biblioteksbok som jeg ikke har levert, eller må betale for en kjøretime jeg hadde glemt helt av.. det er sure penger, og utrolig pinlig!!! Men det er akkurat sånne ting som ble så veldig veldig vanskelig for meg i den verste perioden...

snille mannen min har lovet å ta runden og ordne opp i morra da... <3

Åååååååh.... Hente prinsesse,kjøpe boller i solsteiken.... Jeg også vil! Det skal jeg piskadausen gjøre om der er sol neste uke. Du fikk virkelig smilet mitt til å bli digert nå. Og så herlig for svigermor å få den koselige overraskelsen når hun kom hjem? :D :D Fine dagen! Flink du er til å nyte verden!

Og,ingen tegn til rotter i dag. Den ble nok inni veggen ja. Herlig. Føles nesten som om lukten er borte. Sikkert en ikke-eksisterende lukt,men i mitt hode er den reell. Æsj. Fy. Bort med seg!

Jeg kjenner igjen apatien man får ved å miste...Og kan jo selvsagt bare øyne såvidt hvor utrolig trist i din egen verden du må ha vært etter å ha opplevd marerittet ditt... Jeg syns du virker utrolig sterk som har kommet deg så langt etter det... Snille mannen som vil ordne opp for deg. Høres ut som vi er heldige begge to ;)

I morgen er i morgen...Uff. Gruer meg...Men på en måte skal det bli godt å få avkreftet eller bekreftet dette...... Hvis alt er ok,så skal jeg tørre å se framover. Hvis det ikke er det....Så er det bedre å vite det nå enn om lenge...Jeg må jo bare tenke slik....Prøve å finne "positivt" uansett....Men åååh,jeg håper på at jeg får se en sprellemann eller sprellejente..... Håpe håpe håpe. Lover å gi beskjed med en gang jeg er foran pcen igjen. Tenk på meg 13:40? ...... Sukk...

og gode nyheter fikk du jo! nå er du vel faktisk lengre på vei enn noen av gangene du har mistet?

jeg har deg på msn min nå, så nå må du bare huske å skru på sånn automatisk pålogging.. hehe. jeg er veldig ofte å finne på msn (og diverse fora..) på ettermiddag/kveldstid. må lissom ha noe å gjøre, og sosialisere litt samtidig som jeg hviler kroppen.

nå har vi spist lett middag, skal få besøk av en gammel venn av meg jeg ikke har sett på leeeenge i dag. det skal bli hyggelig, og litt rart, for han og mannen min har så vidt bare hilst på hverandre et par ganger, enda jeg har vært sammen med mannen min i 9 år nå, og vært venn med denne karen her i 7-8.. (men du vet.. guttevenner og sånn,, og kjærster.. kjærsten min fant ut at det var best han holdt seg litt unna, for ikke å gjøre det mer sårt for kompisen min at jeg var opptatt og sånn... hehe. lenge siden nå, heldigvis, men så har det aldri blitt til at de har møttes, enda jeg tror de vil matche veldig bra som personer!)

tenkte vi kunne lage oss tacomiddag senere i kveld, om denne kompisen finner på at han tør å bli lenge..

:-)

håper du kooooser deg i dag!

Mmmm,tacooos :) Det er luksus-mat det. Beste jeg vet igrunnen :D

Hehe, så søtt at de skal få en kveld sammen nå da,omsider. Håper den går naturlig for seg og at det ikke blir for rart i begynnelsen ;) Referat,takk :D

Vi har hatt en fin dag i dag.... Begynte jo med tårer ved frokost-laging,for jeg var jo et nervevrak før ul...Så sov jeg til halv ett for at tiden skulle gå fortere...sov/leste i sengen/sov litt til.... Til tross for det vakre været.

Så var det lege,ul, og jippi ;)

Hjem, en time alene, så kom småen og gubben hjem, og vi dro ganske raskt med min far for å hilse på valpene i et kull hvor han skal få en av dem. De er tre uker gamle og suuuperskjønne, og Isa fikk klatre oppi valpekassen til dem og klappe og kose og fnise med dem masse. Så fikk vi litt kake og hun fikk sukkerkick og vi dro hjem...

Og sååååå hentet en venninne meg 15 min etter hjemkomst ,og vi dro på ,kremt, Tuppewear-party hos en annen venninne av oss. Jeg var tupperwear-jomfru og vi koste oss masse. Med deilige druer og vafler. Mmmmm.... Kjøpte litt dill dall og brukte akkurat passelig med peng ;P

Nå kom jeg akkurat hjem og skal spille litt wow ;) En fin og god dag... Jeg skal sove godt i natt, og jobbe i morgen. Kosejobb på kosekunde ;)

Annonse

åå, så deilig å lese det du skriver nå,,, merker du at du har senket skuldrene betraktelig, eller?

du, besøket gikk kjempebra! hehe. alltid koselig å møte igjen kompisen min, og de to gutta fant i grunnen ut at de hadde svært mye til felles (det visste jo jeg. hehehe)

kompisen min spurte til og med om ikke vi kunne tenke oss å finne på noe sammen med han og samboeren snart, -og det er ikke verst (hun har slitt litt med at samboeren hennes har en venninne som meg.. hehe. men så fikk hun vite at jeg er gravid igjen, er gift på fjerde året, og at hun i det hele tatt ikke har noe åfrykte, og de to gutta fungerte så godt overens.. da kunne hun kanskje prøve å møte meg?)

ser positivt ut dette! spent på om vi rett og slett kan få partnerne våre til å fungere som omgangsvenner! det hadde vært moro!

nå sitter jeg på jobb, og tror jeg rett og slett legger inn årene. alle andre har tatt helga for lenge siden, så nå tror jeg at jeg rusler bort i barnehagen og henter snuppa!

blir fredagskos i kveld, gleder meg:D

Så kos å høre at dere koste dere! :) Og godt at du ble litt mindre skummel for samboeren hans.... Hehe,gravid og gift på 4de året skulle avvæpne deg ganske bra da ;P

Her blir det kosedag også. Og jeg er kjempestolt! Jeg blødde litt i dag...eller,dvs....litt blod på papiret etter dobesøk... Men jeg har ikke panikk!. Hah! Jeg må jo bare velge å tro på at dette skal gå bra. Og hittil virker det som om det funker?

Jeg får rett og slett litt blødning av å...eh...ta for hardt i når jeg er på do. Magen er kjempehard og vanskelig for tiden.... Så da kan jeg jo bare forvente det når jeg er på do og ikke få panikk for jeg vet hva som er i vente...

Nemlig! Men, nu er middagen ferdig. Skal spise,kommer sikkert innom her senere i kveld en tur ;) Kos deg med fredagskveld :)

internetten vår døde visst litt i går den..

jeg blør litt jeg også om dagen, som du sier bare litt på papiret. men det er medisinene. crinone kan vel også gi blødninger, så vidt jeg vet. så om du er hard i magen også, så er det det.

i forhold til å miste, så har du jo opplevd det før, -men jo lenger du er på vei, jo mer MERKER du riesmertene om du skulle miste altså. så at du ikke kjenner noe (og så kvalm som du er, hehe) så er du så absolutt gravid:-D denne gangen sitter'n!

i kveld skal mannen og jeg i 50årslag, så vi tenkte å bruke formiddagen på å rusle litt i byen, finne en gave, og gå på kafe med vesla vår. gleder meg!

men jeg gruer meg litt til festen, faktisk. jeg er så sinnsykt trøtt om dagen, og får så lett hodepine på kvelden, så litt spent på hvordan jeg vil fungere. men litt frisk luft og sånn i dag, og kanskje en liten hvil tidlig på ettermiddagen.. det skal nok gå!

ha en god lørdag!

God morgen,min due :)

Jeg går jo på blodfortynnende i tillegg,så det gjør det jo enda lettere å blø... Jeg merker at jeg har troen på magen min nå. Skummelt å innrømme det,men har en god følelse....

Når jeg har mistet før så har det vært ca uke 6, uten smerter,bare med masse blod...Så aner ikke hvordan det er å miste nå litt senere....Men jo,det høres logisk ut at man da kjenner det mye mer...

Vi skal på lørdagslunsj, det er fast tradisjon hver lørdag i svigerfamilien. De av oss som kan,møter opp på lunsj hos svigerbror. Veldig kos å møtes fast en gang i uken,spesielt for ungene og siden jeg har så fin sviger-familie :) Etter det skal jeg prøve å overtale gubbne til at vi handler litt nye klær til Isa. Hun vokser jo så fort :D

Høres veldig kos ut med 50 års dag...Skjønner godt at du er bekymret for tretthet, men da er det bare å snu snuten hjemover.... Evt at du drar hjem,så kommer gubben din senere?

Nå skal jeg snart vekke gubben og spørre om jeg kan ta meg en time på puten...Sååå trøtt. Var oppe syv med henne, for hun måtte på do og tisse. Flinke jenten! Hun gikk på do her hjemme for første gang for en uke siden. Vi er jo sååå stolte ;P Hun driver med sin egen bleie-avvenning her. Det er jo helt kjempegøy :)

Det er så herlig forresten...Det virker som om både du og jeg begynner å finne troen på magene våre. Vi virker mer avslappet generelt.Dette går bra.... Hvordan tar gubben din det hele? Min vil fortsatt ikke fortelle folk og virker snurt når jeg gjør det....Men jeg klarer jo ikke å holde munn lenger, og jeg hater hater hater å lyge...Så når folk spør om hvorfor jeg gjør ditt eller ikke gjør datt,så orker jeg ikke finne på penicillin-skrøner....Er mannen din skeptisk fortsatt ekker har han troen på magen også?

mannen min er veldig til å ha troa på ting han.. hehe.

nå syns magen min veldig godt, for å si det sånn, og vi var jo på helgetur medjobben hans, så alle der vet at jeg er gravid. vi holder det i grunnen ikke hemmelig lenger.

50års lag var trivelig det, hele familien sov mer enn to timer i forkant, hehe, så prinsessa holdt nesten like lenge hjemme med farmora som vi gjorde i selskapet. sånne fester er lissom mest for jubilanten, ikke for gjestene..

(jeg kan forøvrig ikke dra hjem alene, for jeg har ikke lappen, -så jeg kan ikke kjøre hjem. hehe. men jeg tror mannen verket etter å dra hjem omtrent så fort som vi kom frem, så han var ikke så vanskelig å overtale.)

Min førstegangsgravide kusine var der da, og satt ved samme bord som oss, så det var jo litt hyggelig!

Hvor gammel er Isa? (du har jo sagt det før, men altså.. hukommelse?)

Vi begynte med såkalt tidlig pottetrening vi da. hehe. dvs at vi har ikke trent henne på noen måte, men lærte oss signalene hennes så fort som mulig. så fra hun var 5 mnd til hun var over året hadde vi bare et par ulykker i bleia, utover det gikk hun på do/potte/vask/busk til alle døgnets tider. Er det ikke deilig?

Vi brukte tøybleier også, så det betød jo utrolig lite vask for meg , hehehe.

Etter barnehagestart så har hun desverre vent seg til bleier igjen, første ukene gikk det greit, men hun taklet ikke så godt det at ikke alle leste signalene hennes like godt, og ikke alle ansatte var like komfortable med å sette en ettåring på do, så da sluttet hun.

Nå hender det hun sier i fra, feks mellom bleieskift, -men stort sett så går det i bleia all ting. har desverre måttet gå over til engangsbleier en periode også, og jeg tror ikke hun blir like bevisst med engangsbleier på...

-men hun styrer det selv. Ingen tvang,det blir bare trist. hun er jo bare 21 mnd! regner med at til sommeren så tar vi av bleia uansett, for da er det ikke så farlig. og så ser vi om hun syns det er greit å bil våt og skiftes på, eller om hun begynner å sette seg på potta igjen..

Nå har vi vært på museum og sett på vikinger som driver med håndverk og spist på kafe, hele familien sovna igjen, og jeg er visst den eneste som er våken. trøttingene mine. hehe

helgene går så utrolig fort når man jobber! skummelt!

Åh, kos med museum da... Her har det høljet ned i dag, så vi har bare vært inne. Sett masse på koselige ting på youtube (hun er gal etter youtube ;P) og lest bøker og spist god mat og druer . Tror kanskje jeg har kicket på druer nå...Gumler dem til alle døgnets tider...

Om en halvtime skal vi opp til min mor på kjøttkake-middag. Gleder meg! Mmmm....

Sjekk om datteren din kunne like Eric Herman - Elephant song eller Dance like an elephant,- begge på youtube. Veldig fine videoer og sanger. Isa går rundt og synger engelsk ;P

Hun er født i september 06, så hun er 2 år og 5 mnd ca...Blir 3 år og en måned når hun blir storesøster...

Usj,hun våknet med masse øyerusk i dag. Ser ut til at hun har fått øyebetennelse. Noen erfaring med det? Vi har ikke peil. Bruker varmt vann og tørker puss med...Håper ikke det blir verre...

Synd at den flinke jenten fikk tilbakefall på barnehagen da. Men det ordner seg sikkert til sommeren ja. Da planlegger vi å både å bli kvitt bleier og smokk. På akvariet her i Bergen så har de en Koi-damm hvor barn kan gi vekk smokkene til fiskene ;P Prøver å forberede henne på at store jenter ikke bruker smokk. Hun bruker dem kun når hun skal sove da. Slik har det vært siden hun var ett år ca....

Gubben min sover også forresten ;P Han stod opp med Isa i dag klokken syv,jeg fikk sove så lenge jeg ville. Herlig! Det er vel snart på tide å vekke ham, vi skal være hos mamma om 20 minutter...

Jeg tror jeg har begynt å kjenne bekkenløsningen min nå. Håper virkelig at jeg bare innbilder meg det. Gikk måneder på krykker forrige gang....

Men,vi talast senere,snuppa ;) Kjøttkakene roper på oss :D

så deilig med kjøttkakemiddag! håper dere har kost dere masse!!

her sov snuppa i nesten tre timer, umulig å få vekket henne etter museumsbesøk! haha, hun satt på fanget mitt og sov og sov.. søte jenta mi <3

ang øyebetennelse, om det er det så får hun antagelig ikke lov å komme i barnehagen før hun er medisinert. det er utrolig smittsomt, nemlig,men med øyedråper forsvinner det nesten med en gang.

det kan bli ganske plagsomt om det får satt seg skikkelig, så kom dere til legen med det samme om det ikke har gitt seg til i morgen tidlig. og for all del, vær ekstremt nøye med håndvask av hele familien!

god bedring til vesle Isa!

Annonse

Hei der :) Isa var mye bedre i dag,så hun har vært i barnehagen og pusset er så godt som borte ,heldigvis :) Var lite lysten på at hun skulle bli syk,jeg syns hun har vært så mye syk i det siste...

Nå er det dog gubbens tur. Han kom hjem askegrå i ansiktet og veldig uggen. Han sover nå da,så håper han kommer seg.

Jeg skal ut på sushi-middag med en god venninne nå,gleder meg masse. Men jeg blir hjemme hvis han fortsatt er dårlig når han våkner. Mmmm,har ikke spist sushi på kjempelenge. Skal holde meg til frityrstekt og kokt maki, ikke spise tunfisk og rå fisk. Selv om de sier det er trygt så gidd jeg ikke ta sjanser...Ikke nå :)

Men,åh som jeg gleder meg :) Sambo og frøken får restemiddag som vi fikk med oss fra kjøttkakemiddagen til mamsen. Så de er superfornøyde også ;P

Hellane som jeg gumler druer... Tror kanskje det er snacksen min denne gangen. Salt&pepper chips og druer...Mmmmm! Har du fått deg noen gumle-ting denne gangen?

Og det er ingenting som slår følelsen av et herlig barn som sover på en. Da får man ro i hele seg :)

oooo, i dag er jeg sååå sliten!

men er ganske fornøyd også da, fått skryt på jobben flere ganger, faktisk! fra flere hold! det gjør godt altså!

hadde egentlig to fritimer midt på dagen, men måtte hoppe inn i en 5.klasse som savnet læreren sin. hehe. var i grunnen deilig å være tilbake i 7.klassen min etterpå, altså! har vært litt grei med de i dag da, hehe, gitt de en del koseoppgaver og sånn.. hehe.

urk, merker jeg er nervøs for ultralyden til onsdag igjen jeg. hehe. merkelig hvor skrudd en blir i huet av det her, altså! Men i dag er jeg 13+2, så er jo i min fjortende uke.. dvs at det er "bare" syv uker igjen til vi er forbi det som føles som kneika vår... det skal bli godt, merker jeg..

enn så lenge har det jo ikke vært noe galt, så jeg bør jo virkelig kunne stole på lille i magen! bare har så mange barrierer bygget opp rundt meg selv nå.. har begynt å fortelle åpenlyst at jeg er gravid da, hehe, det syns jo så sabla godt! Men ingen elever har spurt enda, heldigvis..

på en måte skulle jeg ønske de aldri skjønte det. men det må de jo nødvendigvis;-)

ÅÅåå, du skulle sett prinsessa mi har lekt nesten en hel time for seg selv i dag, sittet borte i lekekroken og pludret og vært dyyypt inne i en lek, skravla og jobbet.. fantastisk å se på!!

Gumleting? jeg har generelt en ting for frukt og bær.. i det hele tatt er jeg sulten hele tida, og alltid fysen på noe godt.. hehe. jegkommer til å legge på meg utrolig mye!!

Druer er bare sunt da, så det er bare å dytte i seg! Holder tarmsystemet i gang, samt at de kaller jo grønne druer for naturens eget antibiotika! ( er en grunn til at vi ofte gir druer på sykebesøk, faktisk!) spis haugevis med god samvittighet!

Så fint å få god-ord på jobben da! Det er kjempedeilig følelse!

Skjønner godt at du er nervøs.... Og jeg er forbi min kneik nå,men klarer jo ikke slappe helt av ennå. Jeg har ikke flere uler før den ordinære i uke 18-ish...Men tror jeg må gi meg selv en titt rundt uke 13 bare for å se om alt står bra til..... Hadde blitt knust hvis jeg kom op ordinær ul og det ikke hadde vært liv siden f.ex.uke 10 eller noe.....

Du må fortelle med en gang du har vært i morgen...Er det tidlig du skal?

Jeg skal tenke på deg og krysse alt jeg har. Får du oppfølging fra sykehuset? Jeg fikk en henvendelse fra jordmor, ellers må jeg betale for mine egen. Får heldigvis rabatt hos han privat-legen for jeg har vært der så mye ;)

Den lille solen min leker godt alene,og det er vidunderlig å se henne sitte på gulvet på rommet sitt og styre på med dukker og alt. Hun har slitt veldig med hard mage oppigjennom og sambo overhørte henne engang i dyp samtale med dukken sin om hvor vanskelig det var å bæsje... *sukk* ...Fine jenten :)

Ellers danser hun og synger hele døgnet,også gjerne i søvne :)

Jeg gumler druer fortsatt jeg... Mmmmm...Og clementiner :)

Og ehrm,ikke fullt så sunn salt & pepper chips...men den er mest mot kvalmen :)

heisann! her har det gått slag i slag hele dagen, og internetten forsvant hele kvelden, så først nå jeg har kunnet oppdatere deg!

ultralyden gikk fint. og jordmor var veldig koselig. deilig å bli tatt såpass på alvor som ejg blir, og blir undersøkt veldig nøye og sånn.

jeg har jo fått henvisning til privatklinikk fra fastlegen min, så betaler ingen ting.

lillegutt har vokst masse, er 13+4 i dag, men hun målte meg til 14 uker, fordi lille har blitt så stor at han ikke får plass på skjermen lenger.. hehe. han satt på kne i dag da, og bøyde seg lissom i bønnestilling fremover, -men han drikker og tisser fostervann, så det virker som om alt er i sin skjønneste orden!

Jordmor mener at jeg nok blir kvitt denne uroenmin når jeg bare kjenner liv hver dag osv, i mellomtiden fortsetter vi med undersøkelser annenhver uke. deilig!

nå er jeg stuuuptrøtt, onsdager er tøffe på jobben!

så tror jeg skal hive meg i seng og lure meg til så mange timer på øyet som mulig!

Hei vennen :) Dette blir nesten som dagboken vår å regne,dette :) Veldig koselig!

Så godt å høre at ultralyden gikk fint! Og jordmor har nok rett i at vi kommer til å føle oss mye tryggere når vi kjenner liv hele tiden. Jeg gleder meg veldig til det. Husker at med Isa så kjente jeg mitt første gullfisk-blaff i uke 14.... Satt i bilen og husker hvor glad jeg ble ;)

Jeg merker at jeg skulle ønske at noen hadde fanget meg litt opp også slik at jeg gjerne kunne fått en til ul før den ordinære.... Dette blir veldig lenge å sitte på gjerdet og ikke vite.... Jeg må nok innvilge meg en ul før den tid, men da må den betales selv...urk. Jaja, verdt det uansett.

I går begynte jeg nedtrapping på medisinene mine. Det er herlig! Jo færre piller jo bedre! Min store irritasjon og bekymring nå er de helsikens hvite nuppene på tungen min som er sååå vonde. har hatt forskjellige rundt om,gjerne flere om gangen for sikkerhets skyld, hver dag i uker nå..... Sukk. Vondt og kjipt og æsj...Samt at vi har en ROTTE boende på soverommet. Inne på soverommt! Den nekter å gå i fellene våre og gnager på skap om natten... Æsj! Utrolig ekkelt. Fikk ikke sove før halv fire i natt og da hadde jeg vært etter den med en kost 3 ganger.... I natt legger jeg meg i stuen. Pokker heller. Jeg vet den er liten heldigvis,men det er jo ikke særlig lekkert å ha den tassende rundt på gulvet når vi er oppi sengen.... Ææææsj :(

Sånn,det var syt og klag fra meg. Ellers slipper kvalmen noenlunde taket...Eller, den har gjort det i dag. Håper det holder seg slik ;)

hvordan er formen? fremdeles litt mindre kvalm?

brrr.. rotter. kjenner jeg grøsser! hehe.

men du; kan du ikke høre med fastlegen din da, om du er veldig urolig, så pleier de ikke være så vanskelige å be om å henvise til ny ultralyd.. syns ikke jeg, iallefall! Så får du det dekket, og kanskje kan du få noe tettere oppfølging..

syns du er tøff som jakter rotter midt på natta jeg! tror jeg hadde gjemt megunder dyna og bedt mannen jage... hihi

beklager at jeg skriver litt kort, er så sliten i huet!

Har gått fra å bare skullejobbe hjemme, til å ta noen få vikartimer på en skole, til å få ansvaret for en hel klasse til å plutselig jobbe noe sånt som 83,7% stilling i løpet av bare 6 uker og er i det store og det hele litt småforvirra og ør oppi det hele!

tidligere har jeg hatt fri tirsdager, men i dag sa jeg meg villig til å ha tre timer undervisning tirsdagene også, så nå blir vel aldri noe gjort her i huset lenger! også vi som skal flytte fra 18.april!

hjelp!

Oj, jammen nå må du ikke oevrarbeide deg daaaa...Du må ta det litt rolig også innimellom :) Selv om du er veldig flink ;)

Det blir kort fra meg også. Plutselig ble jeg dødstrøtt...Skal se ferdig Twin Peaks episoden og hoppe i seng. Gubben er på fredags-byn. Er så stolt av ham,han har aldri gått særlig ut før,men nå liker han å tøffe seg litt på byn på fredager. I morgen skal jeg jobbe og så er det lørdagslunsj med svigers og deretter ut på 30 årsdag med sushi og gøy...Isa skal til barnevakt til søndag så vi skal sove leeeenge...Mmmmmm!

Er ikke kvalm lenger virker det som. Hater fremdeles mange lukter,men tror kvalmen er tatt over av trøtthet og vond hals. Skal alltid være noe.

Den rottejævelen... Den hadde plukket av kyllingkjøttbollebiten uten å få smekk av fellen...Makan til frekkhet! Nå er det bacon i fellen... Håper rotten føler seg så trygg på fellen at den vil ta sjansen på nystekt bacon også... Nekter å ha det slik som dette. Om ikke den dauer snart,så henter jeg inn hund eller katt,-om ikke begge deler....!

Natta,min due :) Jeg skal se om jeg holder ut til ordinær ul... Og snakke med jordmor på mandag om evt. tilbud... Så får vi se. Håper inderlig hun vil lytte etter hjerteslag på mandag. Fikk tårer i øynene første gang jeg hørte Isa sine :)

Sweet dreams :)

hei, hvordan går det?!

beklager at jeg svarer så sent, er bare syyykt sliten om dagen. Jeg skulle jo i utgangspunktet bare jobbe noen få timer i uka jeg, sånn for å "komme meg ut litt"

og nå jobber jeg nesten fulltid, og merker det godt på kondisen ja..

i går, etter en turbodag på jobb, begynte jeg å blø igjen.

Jeg har ikke ringt legen, jeg skal jo på ultralyd på tirsdag om en uke igjen, så jeg må bare stresse ned for min egen del, og vente til da. Har sluttet å blø, magen har plutselig blitt stor, og det var gammelt blod. så får bare håpe det var et blodkar som hadde sprukket.

-Men jeg er usikker på om det er et tegn fra kroppen på at jeg bør roe ned, eller om jeg overreagerer..

håper du er ok, og at baby i magen har det fint! Tenker på deg, og jeg leser når du skriver, selvom jeg er dårlig på å svare om dagen!

-skal prøve å bli flinkere!

Klem!

Hei igjen,vennen :)

Heeelt greit at det går litt tid mellom svar ;) Vi blir fort slitne om dagen. Jeg har så tøff hodepine for tiden at jeg tar 2 paracet hver dag. Syns det er skummelt,.men om jeg ikke gjør det tror jeg tinningene mine sprekker :(

Jeg ville tatt blødningen som et Ro-deg-ned-tegn.... Det er overhode ikke verdt å slite seg ut med vår tidligere historie *ser strengt på deg*... Du er sikkert lik meg...Jeg får dårlig samvittighet av å være sykemeldt og har veldig lett for å si ja og ha til folk som vil ha hjelp...Men nå,- hver gang tilbudet om mer jobb er der,- så tenker jeg på spiren foran meg. Det hjelper. For i mitt hode er det mye som kommer før meg,- men ingenting kommer før spiren. Ergo er det mye lettere å si nei til jobb og folk.

Og det må du bli flink til.

Ikke meningen å kjefte,jeg bare dytter deg litt ;) Neste gang noen ber deg gjøre ditt og datt,tenk magen magen magen magen og takk nei.

Og om jeg også overreagerer,så er ingen skade skjedd :)

Jeg er bare så forsiktig innstilt denne gangen.

Ellers så er jeg nå 11 fullgåtte uker. En til så er det 2. tri... Ååååh, for hver uke som går nå så har jeg det bedre og bedre. Jeg var hos jordmor i går og vi lette etter hjertelyd,men på den betingelse av at jeg ikke skulle bli urolig om vi ikke fant lyd. Det gjorde vi heller ikke,men jeg har ikke panikk :) *Stolt* Jeg skal få komme tilbake til henne om 4 uker og prøve på nytt. Hjertelyd er det nydeligste i verden :)

Nå har jeg sett altfor lenge på CSI og skal forte meg i seng. Har fri i morgen,men må jo opp 7 likevel for å kle på Isa og lage frokost/niste til den vesle familien min :) Natta,vennen. Håper du finner roen snart :)

du, takk for kjeft;-)

jeg er veldig flink til å passe på alle andre enn meg selv, nemlig;-)

men jeg skal snakke med legen når jeg skal på ul til tirsdag. høre hva han sier ang stress og evnt fare for foster, samt i forhold til det at jeg allerede har begynt å få kynnere! (med prinsessa kunne de ikke måle s/f-målet mitt mot slutten, fordi jeg hadde kynnere mer eller mindre kontinuerlig.. men det var aldri snakk om noe sykemelding eller ta det med ro av den grunn.. så jeg vil tro at det ikke gjør noe nå heller, men skal spørre litt likevel!)

tenk at du snart er over i 2.trim! Da skal vi være i samme trimester leeeenge igjen! det blir hyggelig! da kan vi ha skravletråd der inne også!

Nå har vi vært og tittet på nyhuset til svigerforeldrene mine, de overtok i går. guriland for et hus! hehe.

vi har kjøpt hus vi og (eller ,halvpart av tomannsbolig, men ettersom det er første vi eier, så er det fullgodt med hus for min del!) men ikke på langt nær samme skala.. hehe.

med jacuzzi på verandaen, to kjøkken, badstue...

Men jeg gleder meg til det er vår tur til å få nøkler til nye boligen vår, og kan begynne å flytte inn! men neimen omjeg skjønner hvordan vi skal få TID til det!

Jeg jobberjo plutselig mer enn svigermor også.. hihi..

Hehe,jeg kjenner meg igjen i det å gi mye bedre råd til andre enn meg selv. Det er derfor jeg må lure meg selv til å tenke mage hver gang jeg holder på å gi etter for presset ;)

Hmmm, jeg vil gjerne si det er forskjell på kynnere nå og kynnere mot slutten,- tror beskjedene er forskjellige for de to tingene. Kynnere nå vil si ro ned tempo. Kynnere mot slutten er vel kort sagt Plage plage plage :D

Men ja, hør med legen din, h*n er mye bedre skikket til å rådgi/kjefte enn meg :D

Gleder meg veldig til å hoppe over i 2.tri... Men er veldig lurende i forhold til å ta en ul og se at alt er ok der inne.... Hah, hvordan den spesialisten trodde at jeg rolig skulle gå fra uke 9 til uke 18-19 uten ul aner jeg ikke. Ma er liksom min frykt nå,- men prøver å ikke tenke på det. Nå har jeg sluppet katten ut av sekken og sagt det til "alle". Like mye for å tvinge meg selv til å tro skikkelig på dette denne gangen, som for å spre en koselig nyhet. Jeg vet jo at en ul ikke kan redde noe nurk, men er så redd for å gå kjempelenge lykkelig for så å få kontrabeskjed veldig sent... Har jo sett hjerteslag to ganger,men leste isted om en som hadde ma i uke 12,hvor småen hadde dødd uke 9...Blæh, kan jo aldri forsikre meg....

Nå bare psyker jeg meg selv ned og må slutte med det. Fy meg. Men, har en haug med nerde-venner som kommer til byn på torsdag for å feste sammen til søndag. Kanskje jeg skulle sjekket meg på onsdag slik at jeg kan garv-øle med dem om ikke alt er riktig?... Pffft,masse teite tanker.

*dasker meg selv på lanken*

Åh,kjøpte honnikorn i dag. Det har jeg ikke smakt på mange år. Har virkelig tenkt å koste på meg en lille skål om en liten stund. Litt søtt får meg sikkert til å slutte med negative tanker ;) For ingenting har skjedd som skulle tilsi at jeg burde tenke slik. Blir bare litt sullete innimellom.

Gratulerer med hus! Det må være herlig å eie eget! Jeg har leid samme leilighet siden jeg var 19. Superbillig sted så jeg har ikke tapt på det,- men nå med rotter og slikt,selv om vi tok den på soverommet og de sikkert ikke kommer inn igjen på huset før til vinteren igjen,-nå er vi klare for å flytte. Så snart sambo har en fast skikkelig jobb som ikke er 3 mnds avtaler med kommunen, da skal vi ha huslån. Definitivt! Den dagen vi får oss eget sted skal bli vidunderlig! Når får dere nøklene da?

vi får nøklene 18.april! så ikke lenge igjen nå!

blir veldig spennende, har kun vært på en visning,-huset var utenfor vår prisklasse, så vi trodde ikke egentlig vi kunne få det. bare slang inn et bud, og de godtok!

passe sprøtt.. hehe. oioioi, vi eier hus? lissom..

Husker ikke helt hvordan det ser ut en gang!

Har bare bildene i salgsoppgaven å forholde oss til..

Du, snakk med fastlegen din om det er mulig å få en ul i uke 12 du. det er jo snakk om at det skal bli obligatorisk uansett!

Når det gjelder MA; så er det ikke sant at barnet "døde i uke 9 og de oppdaget det i uke 12"

det er sånn folkemunneting.

(gjett om jeg ble fortalt dette kraftig da jeg mistet i MA i uke 20)

babyen min var liten som om han skulle vært uke 12-13 nesten han. Men han hadde levd til for inntil fire dager siden likevel.

Mer enn to uker med et dødt barn i kroppen, vil forårsake blodforgiftning og alvorlig sykdom hos mor.

Det som kan skje, derimot, er at barnet slutter å vokse og bare fortsetter å utvikle seg, (dysmatur) eller bare lever så vidt, men utvikling og vekst dempes kraftig..

jeg vet ikke om det er noen trøst, lissom. men du kan være ganske sikker på at barnet lever, så lenge ikke kroppen reagerer. det lever, men de som opplever MA har hatt et døende barn i kroppen.

Jeg er ganske sikker på at alt er i orden nå. Det at du har opplevd SA flere ganger, tilsier ikke at barnet ditt opplever næringssvikt eller de årsakene som gjerne resulterer i MA.

Men snakk med legen din, så du får ro i sjela!

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...