Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. februar 2009 #1 Del Skrevet 27. februar 2009 Da har jeg ultralydet meg hos legen. Var akkurat så langt på vei som antatt.... ca 5+6 - 6+1 uker... Og fikk se et vakkert regelmessig bankende hjerte, tilogmed målte han hjerteslagene på type monitor-vis om dere skjønner. Han viste hode,plommesekk og alt. Deilig å vite at det går framover. Selv om ikke skuldrene er senket helt enda. Nå er det håp fortsatt ihvertfall VinterSol? Jeg håper virkelig du fikk gode nyheter i dag, har tenkt masse på deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/
VinterSol+2 Skrevet 28. februar 2009 #2 Del Skrevet 28. februar 2009 så bra, Uglemamma! jeg hadde et flott møte med den nye kvinneklinikken, -ultralyden gikk kjempeflott, baby var akkurat riktig str, og vrikket på seg og viftet med armene når vi dyttet på magen:D utrolig deilig. nå tør je føle meg gravid! han kunne også forklare litt rundt både dette med hva som skjer når barn dør i magen sånn som vi opplevde, samt rundt det å ha mistet den ene tvillingen. skal følges opp på den klinikken resten av svangerskapet, av både lege og jordmor, de ville ha meg inn på ultralyd annenhver uke. deilig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139724546
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 1. mars 2009 #3 Del Skrevet 1. mars 2009 Så bra at du fikk se hjertet. Har lest at hvis man ser/hører hjertet på ul i uke 8, så er risikoen for abort omtrent lik som etter 12 uker. Så det lover jo godt for deg. Håper alt går bra videre:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139727049
VinterSol+2 Skrevet 1. mars 2009 #4 Del Skrevet 1. mars 2009 jada, de sier så. samtidig som det ikke hindret gutten min i å dø halvveis i svangerskapet sist.(så han og hjertet på 4 ulike ultralyder, nemlig) så jeg prøver å leve her og nå. det viktigste for meg nå, er at h*n vokser riktig. og det ser ut til å gå bra foreløpig. legen mener jeg har veldig gode odds denne gangen.håper han har rett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139731228
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mars 2009 Takk,fru P Og sååå deilig å høre fra deg,VinterSol! Jeg så deg ikke hele fredagen ,så jeg var livredd for at du hadde fått dårlig nytt. Heia deg! Veldig vakkert med vilter krabat der inne,gratulerer! Legen min sa at nå som jeg hadde sett hjerte og hjerteslag,så var sjansen for å miste under 10 %...Syns det hørtes altfor mye ut anyhoo, men ser framover Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139731617
mammatilleander ogPatrick Skrevet 2. mars 2009 #6 Del Skrevet 2. mars 2009 kjempe flott å høre det har gått bra med dere:) ingenting er bedre enn det:) håper dere har nyti livet nå som dere har fått glad meldinger... jeg har fremdeles ikke fått noe beskjed når jeg skal få komme på UL, skal til jordmor igjen i dag for samtale.. men jeg er roligere nå enn jeg haar vært tidligere... er dere slitnehele tiden, huff, føler jeg ikke er så flink med gogutten min om dagen, orker ikke leike på gulvet eller noe... håperdet går over etterhvert... hvordan har dere det nå???? symptomer osv.. å er så glad det gikk bra med dere på UL=) under 10% er veldig lite selvom det føles mye ut uglemamma, det går bra denne gangen!!!! heia heia heia!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139733933
VinterSol+2 Skrevet 2. mars 2009 #7 Del Skrevet 2. mars 2009 beklager at jeg svarer så sent, men midt i kvalmen, bekymringen og normalt hverdagsmas med ei lita ei på 20 mnd, hus som skal flyttes inn i + + +, så har jeg fått meg ny jobb! ekstremt mye å sette seg inn i, og veldig brått å gå fra å jobbe 40% til nesten fulltid... når kvelden kommer er jeg helt skutt. og burde egentlig forberede neste dag.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139737041
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mars 2009 Oj,VinterSol, det var mye! Du har mye mer energi enn jeg har tror jeg. Merker jeg er litt mer som deg, Lea ;P Lite futt, kommer liksom ikke opp av stolen for å gjøre lure ting som å rydde og sånn...Men, nei,nuh skal det ryddes. Får besøk fra en skotte som aldri har vært her før, han skal bo hos oss en uke...Så nå må det ryddes ;P Symptomene mine er oppblåst som bare det, trøttheten er ikke fullt så enorm lenger, men blir kvalmere hver dag. Har ikke kastet opp enda, men føler at jeg må spise hele dagen for å holde kvalmen på avstand. Med en gang kroppen min tror den er sulten,så kommer kvalmen....Er stappmett nå jo,i tillegg til oppblåst....Men ellers ingen tegn til f.ex. bl,heldigvis. Jo lenger jeg kan gå uten,jo bedre Det er mulig det blir litt stille fra min side i en uke nå,siden vi får besøk. Men,han er datanerd, så jeg får nok sneket meg innpå innimellom ;P Jeg prøver å tenke at det var et så fint og sterkt hjerte jeg så... Fikk se plommesekk, hodet og alt.... Og hjerteslagene var rytmiske og fine. Jeg burde jo snart bare glede meg. Kanskje etter 12 uker? Jeg er livredd for å jinxe meg selv med å tro for mye på magen da... Og det er helt idiotisk, for jeg vet jo at mister jeg nå,så blir jeg like knust som jeg ville blitt om jeg hadde virkelig gledet meg og trodd på dette. Jeg haaar en god følelse jo (skummelt bare å skrive det tilogmed) ,og det skremmer meg. Føler meg veldig gravid. Klemmmmer til dere to som er her inne Jeg merker at ingen av oss har tid til å være her 24/7, men det gjør jo ingen ting. Vi er her likevel, heldigvis Krysser fingre og går i gang med husarbeid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139737857
VinterSol+2 Skrevet 3. mars 2009 #9 Del Skrevet 3. mars 2009 eh,, husarbeid? det har jeg glemt for en stund. hehe jeg merker at jeg har litt mer overskudd nå om dagen enn jeg har hatt de siste ukene.. kanskje jeg rett og slett er over det verste? eller så er det bare at det er så mye nytt at jeg MÅ.. Uglemamma; ene gynekologen min sa til meg at "du er gravid NÅ. ingen kan si noe om hva som skjer i morgen, eller om ti år. men NÅ er du gravid, prøv å glede deg over det" jeg prøver. selvom jeg som du tar store forbehold hele tiden, redd for å såre meg selv.. Men du? Jeg har en veldig god følelse for deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139743561
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 7. mars 2009 Åh,jeg liker gode følelser De lover godt. Takk for de ordene Jeg prøver å senke skuldrene litt nå. Har ikke kommet så langt siden jeg hadde Isa i magen.... Så jeg får bare kjenne på å være gravid istedenfor apatisk å prøve å glemme det innimellom... Jeg skal høre på gynekologen din Husarbeid ja. Her går det i rykk og napp. Orker ikke i dag. Eller sikkert i morgen... Heller en annen dag ;P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139762524
VinterSol+2 Skrevet 7. mars 2009 #11 Del Skrevet 7. mars 2009 her har bekkenløsningen slått til for fullt. -selvfølgelig kombinert med en utrolig sutrete halvannetåring, som bare vil løftes og koses hele tida.. vet ikke hva som rir henne,men hun tok 16mnd-vaksina for to uker siden, så det kan være det, ellers så holder hun på med tenner.. har fått ordna litt i huset i dag da, lenge leve helger og menn med lørdagsfri! jeg skal på ny ultralyd på tirsdag. gruegleder meg som vanlig. litt mer å se når en er 12 uker på vei, forhåpentligvis, hvis alt er som det skal. jeg kommer lissom ikke til å slappe helt av før jeg er over 20 uker denne gangen, -men nå begynner magen å titte frem her, og jeg har allerede blitt spurt to ganger på jobb om jeg er gravid, så nå må jeg vel snart "gå ut" med det.. hehe. en av mine beste venninner, som var litt lengre på vei enn meg mistet babyen sin i går. det er forferdelig- jeg vet så godt hva hun går gjennom nå. så jeg prøver å samle krefter til å være der for henne, sånn som hun har vært for meg den siste tiden.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139764475
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 8. mars 2009 Ååh, så trist for venninnen din..... Å miste så sent er min store skrekk. Jeg har kommet max til uke 8 før, siden jeg gikk med prinsessen min da,- og har så lyst til å snart føle meg tryggere...men vi får se, kanskje etter uke 12? UL blir spennende! Jeg var på det med Isa i uke 11/12 ca. En sprellende liten trommeslager fikk vi se. Helt herlig! Hold oss oppdatert på tirsdag! Og du må ikke bekymre deg. Jeg kan si deg det samme, jeg har en god følelse for magen din nå. Ang venninne som mister, da jeg mistet på julaften i forfjor, så var en venninne av meg også gravid. Hun hadde termin samme uke som jeg ville hatt. Datteren hennes ble heldigvis med henne hele veien og er utrolig vakker liten sak. De hadde prøvd lenge lenge med å bli gravide, årevis. Det høres kanskje rart ut, men jeg er på en måte glad for at når først en av oss skulle miste,at det ble meg. Siden hun hadde strevd så lenge.... Vi har ihvertfall Isa Men, nå syns jeg jo vi har mistet nok,så nå er det vår tur. Veldig irriterendes forresten. Ved hvert toalettbesøk sjekker jeg etter blod... Det er akkurat som om jeg blir usikker når jeg ikke ser antydning engang... Som om hvis jeg hadde sett blod så hadde det vært velkjent territorie... Litt vanskelig og rart å forklare men.... Og jeg har jo selvsagt overhode ikke noe lyst til å se farget papir. men er blitt så vandt med det at for hver dag nå uten, så føler jeg meg mer og mer på ukjent grunn. Selv med en tulle fra før... Teit psyke altså... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139771045
VinterSol+2 Skrevet 9. mars 2009 #13 Del Skrevet 9. mars 2009 kjenner igjen den der med å stirre på papiret.. så mye som jeg har blødd i svangerskapene mine (og mistet) så har jeg jo gjort det til en vane.. gjør det faktisk ikke så mye nå, men med prinsessa mi gjorde jeg det hele svangerskapet! (på slutten mest for å håpe at slimproppen hadde gått og sånn da.. hahaha) i dag er jeg altså sååå sliten etter jobb, og jentungen her hjemme har slått seg helt vrang. hele dagen har jeg virkelig bare gledet meg til at jeg i morgen har fri. En god venninne blir med på ultralyden (jeppda, hun insisterer på at hun har sett verre ting enn å være med på en gu, så hun blir med inn! hehe) og dersom (når) vi vet at alt fortsatt er bra, går vi på kafe, og så må jeg handle litt klær! håper bekkenet mitt tar seg sammen såpass før morgendagen, at jeg virkelig kan nyyyyyte en mammadag;-) Det er forferdelig med venninna mi. hun har heldigvis også barn fra før, men jeg vet jo hva hun går gjennom, og det er en lang prosess. du har født et barn, som var ønsket og etterlengtet, men som ingen andre har et forhold til. det er grusomt. ingen skulle trenge å miste barna sine.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139776263
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 10. mars 2009 Det var så fint å lese at ULen gikk bra Ble venninnen din med deg til slutt? Jeg har vurdert det samme, å ta med meg en venninne. Men samtidig er jeg så redd for dårlige nyheter,og jeg føler at jeg er flinkere til å holde masken alene på en måte.... Møter jeg for gode trøstende ord,knekker jeg... Prinsessen min hadde et hissig-fit uten like i dag. Vi endte opp med å bære henne sprellende inn på rommet sitt og ba henne bli der til hun hadde roet seg ned. Forventet meg jo en "nanny"-situasjon hvor vi måtte bære henne tilbake til rommet sitt i 3 timer, men utrolig nok, hun ble værende! Hun satt illsint på stolen på rommet sitt og knurret. Lenge Men til slutt roet hun seg faktisk og ble venner med oss igjen. Gudene vet hva som tente lunten,men men. Tror ikke hun visste det heller Gubben så på meg midt oppi det hele og sa,- "Og du vil ha en til?" Hehe, jepp,sa jeg. Ingen tvil Tror det er jeg som er drivkraften her ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139783595
VinterSol+2 Skrevet 11. mars 2009 #15 Del Skrevet 11. mars 2009 venninna mi blei med vet du:) men det ble utvendig ultralyd, ettersom jeg er så tynn, så får de tidlig god sikt, visstnok. Jeg syns det var veldig godt å ha henne der jeg. hadde det gått galt hadde jeg hatt en skulder å gråte på. Jeg har blitt litt flinkere til å senke gitterne rundt meg selv i forhold til en liten venninnegjeng jeg har opparbeidet meg de siste årene, de har vært en fantastisk støtte når jeg mistet da jeg var 20 uker på vei, feks. Jeg tror prinsessa mi er i en utviklingsfase jeg, dessuten er hun ikke helt i form. det kan jo gå utover humøret til noen og enhver. I dag har hun bare vært hjemme (pappaen var hjemme mens jeg var på jobb, og bruker flexitida si og jobber kvelden i stedet) likevel har hun snart sovet lur på to timer... nesten så jeg blir bekymret. håper hun får hentet seg inn igjen litt nå! hun skal jo på overnattingsbesøk for første gang noensinne til helgen. og det to netter attpå! jeg gruer meg som en hund! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139786850
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 11. mars 2009 Ja,venninner er gull verdt! De har vært uvurdelige ved triste stunder når det ikke har ført fram inni her... Kanskje jeg burde ha med meg en når jeg skal til spesialisten 19nde...Redd for at ikke alt skal være på stell igjen. Men prøver jo helst å få gubben til å bli med da. Men han vet ikke om han får fri fra jobben.... Isa eeeelsker å være på overnattingsbesøk. Men hun har vært vandt med det fra ganske tidlig. Vi har familie som sloss om å være barnevakter. nesten som om de kaster kinobilletter etter oss for å få lov til å passe henne Skal dere noe kos siden hun skal på liggebesøk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139789019
VinterSol+2 Skrevet 11. mars 2009 #17 Del Skrevet 11. mars 2009 hehe, jeg er litt hønemor jeg, spesielt med tanke på tilknytning og sånn-- hehe. så overnatting er hun ikke vant til.men fungerer kjempegreit at noen andre legger henne. så det bør vel gå bra. hadde med ei venninne fordi mannen ikke kunne ta fri fra jobben jeg og, -men neste ultralyd blir han med tror jeg. kos ja? vi skal på helgetur med jobben til mannen min. skal bli kos å bare være litt kjærster også. men det blir litt rart. har ikke vært borte en eneste natt fra prinsessa mi siden hun ble unnfanget.. hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139789107
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 12. mars 2009 Åh så deilig med en kosetur da Vet de på jobben hans om huleboeren din eller blir det nå den nyheten slippes? Hvor går turen henne da? *Nysgjerrig som alltid* ;P Jenten vår er blitt en drøm å legge.... Vi har helt spikret rutine nå...ca 7:15 får hun pysj på, så får hun to-tre aprikoser eller en yoghurt til kvelds, så pusser pappaen tennene hennes, deretter kommer hun inn i stuen til meg med mosker (smokker,og hun må alltid ha to,for de må byttes på ;P ) og ligger på en pute på fanget mitt mens hun ser på youtube og koser seg. Så etter 10 min med små tegnefilm-snutter eller musikk/katte-videoer er det dags for legging. Da legger vi henne på rommet hennes, hun får med seg en bok i sengen og så sovner hun i løpet av 5-10 min. Såååå deilig. Vi slet litt i en periode,så dette er luxus. Og det beste er at hun er slik på overnatting også. Sikkert siden hun er vandt med overnatting avogtil Jeg har begynt å grue meg litt til ultralyden den 19nde... Tenk om jeg skal oppleve enda en ny måte å miste på...? Har jo prøvd både sa og bo....Kanskje det er dags for en ma?...Uff, hater å tenke slik,men klarer ikke hjelpe for det til tider... Må innom ene legen min og få ny resept i morgen,frister å se om han kan ta en ul på sparket.... Som om det gjør forskjell. Jeg blir sikkert like fra meg den 19nde likevel.... Har sterke gravidetegn denne gangen,sterkere enn noen ganger før... Men det hjelper jo ikke til å overbevise meg selv om at det skal gå bra. Nei, det er feil. Det hjelper meg halvparten av døgnets timer sånn ca... Da er jeg optimist Du vet sikkert hva jeg mener SKal slutte å syte nå. Nemlig. 19nde er ikke sååå langt unna. Bare en uke. Sukk. Veldig lykke til med både prinsesse og tur. Nyt kjærestestundene masse Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139795538
VinterSol+2 Skrevet 16. mars 2009 #19 Del Skrevet 16. mars 2009 heisann! nå er det ikke lenge igjen til den 19.!! du skal se at det går kjempefint. jeg har klokketro på at denne gangen går det finfint for deg jeg! du må huske å oppdatere meg så fort som mulig! Turen til Kiel gikk kjempefint, og vesla storkoste seg hos Mormor. Hun har skravla masse om det i ettertid. og vil gjerne sove der igjen. det er jo bra! Nå vet iallefall alle på jobben til min mann at jeg er gravid, før det er det bare sjefen som har visst det. Men magen min poppa ut og jeg kunne jo ikke røre vin til maten, så da kom spørsmålene. ikke var jeg den eneste gravide der heller, så det var veldig koselig:-D Litt slitsomt at folk tafser på magen min, når det egentlig er mest hormoner og luft enda, men jaja. I dag har jeg vært på ultralyd igjen jeg :S våknet til morgenen idag og blødde, og måtte gå med bind på jobb i dag. kan du tenke deg jeg var kvalm av skrekk?? Endelig tort å handle litt gravidtøy, og greier, da MÅ det jo gå galt, lissom... Men heldigvis så har jeg visst bare en bakterieinfeksjon i skjeden, som jeg har fått noen medisiner mot. håper det ordner seg da! Blødningene har iallefall gitt seg, og legen kunne ikke finne noe galt. Lillegutt i magen har vokst kjempefint, og han målte meg til 12+5 i dag, enda jeg er 12+2 bare. han har fått lange fine ben, og har det litt trangere i magen nå enn før, sånn som det skal være... og tissefanten er tyyyyydelig og stor. hehe. ikke så lite stolt pappa som var med og tittet i dag. snille legen min som tok meg inn på en to tre, selvom de egentlig var fullbooket som bare det i dag.. <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139814278
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 16. mars 2009 Hehe,snille leger er gull verdt. Jeg ringte min idag og klaget over hvor sinnsykt kvalm jeg var hele helgen...Og han sa,"Ikke for å være slem,Jannicke,men det du sier nå er musikk i en gynekologs ører ;P" Slemme legen Men,jeg fikk forklart at sambo hadde delt kvalmen,så det var nok mer enn svangerskapskvalme likevel... Han ringte inn resept for meg etter sin arbeidstid i dag. Snillingen. Jeg fikk blanke øyne da jeg leste at du hadde blødd og den skrekken som grep deg da. Kjenner den jo altfor godt igjen... Så inderlig godt å få se at alt var ok der inne. Og sååå bra at de slapp deg til med en gang! Nok av folk som ikke hadde gjort det,gett. Måtte flire over pappen som stolt tittet på tøffe lillegutten ;P Jeg satt her foran pcen i dag da sambo og prinsessen kom hjem, og hun kom bort til meg og begynte å tromme meg på magen... Da sa jeg til henne at jøss,tenk om noen bodde inni der! Hun smilte fornøyd og sa, etter å ha gjettet på seg selv og en venninne- ang hvem som bodde inni magen,- at "der bor lillebroren"... Jøss... det kom som lyn fra klar himmel. Vi har jo ikke sagt noe om noe, og jeg er jo som,som du, tidligere avklart en jentemamma Ellers er gubben skeptisk som alltid på at jeg tar medisiner for å lykkes denne gangen. Det er selvsagt jeg også, men han liker det virkelig ikke. Jeg er jo enig i at dette helst burde få forløpe naturlig...Men nå er jeg 35 år, og jeg vil ikke måtte prøve 16 ganger til for så å våkne 42 år gammel og ikke lykkes med den ene til som vi vil så gjerne ha. Jeg skal begynne å trappe ned på medisinene om 2 uker,det gleder jeg meg til veldig til. Liker ikke å ta hodepinetabeletter engang, og nå går jeg på folat, blod-fortynnende,østrogen og immunforsvarsdempende piller.... Kan ikke fordra det...Men kan tåle det i bytte mot en baby i oktober Kos deg inne på 2. tri. Den grensen er deilig å komme over. Selv om vi egentlig vet at det aldri er 100 % safe,så er vi sååååå mye safere etter 12 uker Håper jeg får dilte inn etter deg om en stund,og jeg skal klart gi lyd etter 19nde. Gubben blir heldigvis med likevel. Kommer til å trenge ham der! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139815575
VinterSol+2 Skrevet 17. mars 2009 #21 Del Skrevet 17. mars 2009 du, jeg har ei venninne som går på omtrent samme medisincoctail som du. hun blei riktignok ganske så sjaber av alle medisinene også, -men nå kan hun trappe ned, godt inne i andre trimester, og kjenner babyen sparke! det er målet sitt det! Dessuten, hvis det viste seg at du hadde hatt en eller annen infeksjon eller noe som kunne skade barnet, så ville jo ikke mannen nektet deg penicilin, ville han vel? blir jo på mange måter samme greia. dere har jo tilogmed unnfanget barnet selv, dere trenger kanskje bare litt ekstra hjelp til å holde det fast. hehe, legen din høres kul ut, syns jeg. hehehe. tenk det! ni uker nå du! jeg har noen fine ultralydbilder fra 9,uka, det begynner å bli en liten baby inni der vet du! ikke lenge igjen til du er over på 2.tri heller. godt at mannen blir med på ul! jeg greier det enda ikke alene. er så redd for dårlige nyheter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139818188
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 17. mars 2009 Urk.... rosa utflod i dag, biiittelitt rødt også... Jeg ble kaldkvalm i hele meg. Har ikke turd gå på do siden for å sjekke om det er mer.... Jeg blir helt elendig om dette er begynnelsen på trist nytt igjen...UL om to dager,kunne jo ikke vært bedre timing. Men likevel. Så mye kvalm,- hadde vært typisk om det ikke hadde vært for noe.... Ååååh, hater å kjenne slik. Men,- har faktisk ikke samme panikken som jeg har hatt før. Enda. Må jo snart på do igjen... Vi får se om panikken kommer da eller om fargen er borte... sukk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139820692
VinterSol+2 Skrevet 17. mars 2009 #23 Del Skrevet 17. mars 2009 uff, kjære du, hvordan går det med deg? dere har ikke hatt sex da? eller du har trent eller noe...? huff. jeg kjenner igjen den kalde følelsen.... nå tenker jeg veldig på deg, og lurer på hvordan det går... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139822717
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 17. mars 2009 Vi har forbud mot sengelek,vi.... Snufs Ikke noe på oss siden januar. Og hadde ikke trent, men det eneste som kan ha innvirket var at jeg hadde hard mage og måtte ta litt i under toalettbesøket. Jeg husker at da jeg gikk med tøtto,så kunne jeg få miniblødninger pga sex eller det å ta litt hardt i sånn som i dag.... I tillegg så går jeg jo både på crinone og blodfortynnende,noe som skulle tilsi at det er lettere å få småblødninger... Men all denne logikken forsvinner jo som dugg for solen med en gang jeg ser noe farge...Du vet helt sikkert hvordan det er ja.... Disse små lego-veggene som vi stille har bygd opp nå av håp... Ikke for fort,for vi vil ikke jinxe oss selv,- men likevel har vi bygget små håp-vegger på disse ukene... De smuldrer jo opp med en gang noe truer i horisonten.... Dette blir lange 1 1/2 dager til ultralyden altså.... Klappet på magen min isted og snakket til den... Lovet at om jeg fikk lov til å hilse på huleboeren min på ultralyden så skulle jeg tro på den,og ikke gi opp den troen før jeg ble gammel og døde... Håper h*n hørte meg... Ikke noe mer blod så langt.... Grrrrr, skal 32 uker til være slik? Sukk. Jeg skal prøve å roe ned hodet mitt. Nytter ikke å få panikk. Dette går sikkert fint. Du holder jo av en plass i sofaen inne på 2.tri til meg jo! Gjør du ikke? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139822971
VinterSol+2 Skrevet 17. mars 2009 #25 Del Skrevet 17. mars 2009 stooor plass i sofaen med plass til en diger mage. så det så! du går på crinone, og i tillegg er du hard i magen. jeg satser på at vi har funnet svaret der jeg! men du? ring sykehuset i morra da, og spør om du kan komme inn tidligere? så slipper du gå og lure! evnt så foreskriver jeg herved en dag på sofaen med sjokolade, ulleteppe og jentefilm i morgen! klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139721032-ferdig-med-dagens-ul-vintersoler-du-her/#findComment-139822995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå