Gå til innhold

Cerazette - hvilke positive og negative erfaringer har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 6 uker, og jeg vurderer å begynne med cerazette... Men er så usikker på om jeg vil bruke disse eller om jeg skal gå for et ikke-hormonelt prevensjonsmiddel istedet.. (f.eks pearly) Hvilke erfaringer har dere med disse pillene? Vil gjerne høre både deres positive og negative erfaringer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde VELDIG negativ erfaring med Cerazette. Den ga meg ekstreme humørsvingninger, så det endte med at gubben ikke orket mer og han kastet pillene. He,he, stakkars mann ;-p. Så her ble det hormonspiral istedenfor og den fungerer kjempefint.

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i 5-6 uker nå, og har så og si hatt mensen siden jeg begynte på de (med unntak av noen få dager innimellom). Utrolig irriterende, så jeg vurderer å snakke med legen min. Om det ikke stabiliserer seg snart vil jeg prøve noe annet. Ikke så veldig positiv erfaring her, altså!

Skrevet

Man får uregelmessige blødninger, men det positive er at man kan miste mensen i det store og hele.

Jeg begynte på de i oktober, og blødde veldig uregelmessig, og lenge i begynnelsen, men nå har jeg ikke hatt mensen siden rundt nyttår. :)

Skrevet

Jeg gikk på disse før jeg ble gravid, blødde vel ca en uke ved oppstart, og deretter var mensen borte helt til 4 uker etter at jeg sluttet på pillen. I motsetning til andre synes jeg ikke det var udelt positivt, hadde liksom ikke kontroll over kroppen min. Regner med å bruke Babycomp når mensen kommer tilbake.

Skrevet

jeg har snart gått på cerazette i to mnd. har hatt en liten blødning som varte i en liten uke i begynnelsen. Ikke merket noe annet ubehag og er veldig fornøyde.

trenger vel egentlig ikke å gå på de siden vi ikke har har hatt sex siden før fødsel .men hvem vet, plutselig kommer lysten igjen.... hehe...

Skrevet

Hehe, samme her, brunsneglen, tar pillen flittig hver dag, men det er dårlig med sexen enda...

Har foreløbig veldig god erfaring med cerazette, blødde litt de første dagene, så stopp, ellers har jeg ikke merket noe forskjell på humør eller noenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...