Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Blir så irritert, men er ikke typen til å si i fra høyt heller. Jeg går alltid på bak i bussen for jeg har med barnevogn, i tillegg er jeg veldig synlig gravid og har bekkenløsning. Jeg syntes ikke noe om at bussen begynner å kjøre før jeg får satt meg ned med hendene på vognen. Men med en gang, eller helst litt før jeg har betalt for billetten så begynner de å kjøre så magen min dundrer inn i setene jeg går forbi (er helt umulig å ikke se at jeg er veldig gravid altså) Er det gravid hormonene mine som gjør meg hysterisk eller burde sjåføren skjønne at han ikke skal kjøre før etter at jeg får satt meg ned og holdt fast vognen?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Har du hørt om rute tider, skulle de vente til alle hadde fått satt seg hadde de ikke klart og holdt tiden, hilsen kona til sjåføren.
Spikeldi Gamle Øk Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Bussjåfører har en tidsplan de må følge. Ergo: De har ikke tid til å vente på at du skal få parkert legemet og satt deg til rette. Tror du de spør alle gamlinger som kommer ombord om de har vondt noe sted sånn at de kan tilpasse kjøreturen? Hvorfor i all verden er din bekkenløsning og graviditet sjåførens problem? Det er da ikke han som er faren vel? Dette stinker hormoner lang vei.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Rutetider ja, joda det har jeg hørt om men de eksisterer ikke her hvor jeg bor bare så det er sagt:) De klarer jo uansett aldri å holde tiden så ett halvt minutt ekstra for at jeg skal få kunne sette meg ned. Og det er ikke fordi det er så mange som ber om at de venter med å kjøre for bussen er nesten alltid tom. Så gamle og uføre er rett og slett bare nødt til å regne med å skade seg på bussturen?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Det største problemet mitt er ikke bekkenløsningen eller graviditeten, det er datteren min som sitter i vognen uten at jeg holder den fast. Er ikke lenge siden at jeg opplevde at vognen trillet rundt med henne i. Bremsen var på og det fantes ingen sånn beltegreie til å feste vognen med.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har jobbet som bussjåfør og jeg ville aldri begynt å kjøre før noen holder i vognen. Heller ikke før de som er dårlig til bens har satt seg. Sikkerhet kommer langt foran rutetiden, men jeg hadde ikke problemer med å opprettholde begge deler.
Miss Misantrop Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 wow, du stopper aldri å imponere. Du er virkelig et renessanse menneske, Elisabeth'77 *PrøvdSiden2006*. Min personlige mening er at rutetider må utvides om det går på bekostning av sikkerhet og komfor. Jeg ville aldri funnet på å sette bilen i bevegelse uten at alle hadde satt på seg setebeltene heller. Man har jo et vist ansvar når man kjører med passasjerer.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Helt enig i at rutetabellen må forandres av hensyn til sikkerhet. De som legger opp rutene får tenke litt mindre profitt og litt mere sikkerhet.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Takk for det, Miss Misantrop! Ja, det er et veldig stort ansvar å være bussjåfør, en har ansvar for alle passasjerene. Mye som kan skje, en må være veldig varsom i trafikken. F.eks en nødbremsing kan også føre til skader. Så en føler ofte på ansvaret, men det er jo en veldig kjekk jobb også da.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Å jeg hater når sjåføren gjør det! Selvom bremsen er på,skal man faktisk holde vogna for sikkerhets skyld,det står til og med i bruksanv. Som regel har jeg hatt sjåfører som har ventet til jeg har en hånd på vogna,men i de tilfellene de har begynt å kjøre,har jeg sagt fra. Når det kommer til datteren min,koster det meg ikke en kalori å si fra. Da venter de. Å møter jeg en som ikke gjør det,kommer bitchen i meg til å komme fram!
Melisa87 Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Tror buss-sjåførene alltid gjør det..men synes de skal vente hvis man har barnevogn ja..og selvfølgelig for eldre....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Heldigvis har de fleste vett til å vente med å kjøre før man har satt seg. Syns det er helt greit at de starter rolig å kjøre før JEG får satt meg, men en gang startet en sjåfør å kjøre før vi fikk betalt biletten og jeg kom da på bussen med min datter på 4, jeg holdte så godt jeg kunne i henne mens vi vaglet oss bakover for å finne plass, plutselig bremset han litt og min datter deiset rett i trappen, det var ikke en liten kul hun fikk og hun ble knall rød og blå kjapt. Da gikk jeg kjapt fram og kjeftet etter og ha trøstet henne litt, hun hyl skreik og det var ikke rart. Han virket rimelig irritert og prøvde å gi meg en lekse om at de hadde holdeplasser de måtte være på innen da og da. Jeg var sååå sint at jeg nesten sprakk. Ikke en beklages en gang. Det var flere som kom fram og kjeftet på ham også. En annen gang var det en gutt som fikk handa si i klem fordi sjåføren (ikke samme sjåfør) hadde det så travelt med å lukke igjen dørene. Og han gikk IKKE en gang ut å beklaget hendelsen til guttens mor. Så hun stod fortvilt igjen på holdeplassen, kunne jo hende gutten fikk et brudd, for det virket ut som om han fikk veldig vondt, han kunne vært rundt 5. Da var det en litt eldre dame som trampet fram og kjeftet som en gal på sjåføren så ALLE hørte det. I 10 minutter kjeftet hun i vei, og det FORTJENTE han. Har også opplevd at en eldre dame falt så lang hun var fordi sjåføren ikke kunne vente til hun fikk satt seg. Han stoppet ikke en gang så det ble lettere for oss andre og hjelpe henne opp.... Dette skulle egentlig blitt tatt opp i media, for tror nok det er mange som irriterer seg over dette.
Melisa87 Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Så forferdelig Buss-sjåførene jobber tross alt i et yrke hvor de skal vise SERVICE. Greit at mange av de sikkert er dritt-lei av jobben sin, men hvis de ikke kan vise service til passasjerene synes jeg de burde skaffe seg en ny jobb.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 Et halvt minutt for at du skal få satt deg. Et halvt minutt for neste. De to som kommer på på den neste holdeplassen, da er vi allerede oppe i 4 minutter. Så er det rødt i neste lyskryss, og 7 stykker som skal sette seg på neste holdeplass + 4 som ikke har pengene klare idet de kommer inn på bussen. Det er ikke rart bussen er forsinket. De gamle skal jo kunne sette seg på plassen rett ved sjåføren. De setene er reservert, så om noen sitter der, bør de gi fra seg setet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå