IVFlykke?? Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg regner fra innsett. men ser jeg på eggløsningkalkulator at ved normal syklus regnes det fra egguttak...
Tellefanten Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Ved frys tror jeg man regner fra siste mens. Er jo tilnærmet en vanlig syklus. Legen min sa at ved ivf/icsi regnet de fra innsett. Lykke til med rugingen.
Nøtt Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Porsgrunn regner fra innsett. Men jeg var uenig og regnet min egen termin 3 dager før, siden egget var 3 dager gammelt da det ble satt inn. UL-termin ble satt enda en dag fram, så det vil si at mitt regnestykke ikke kunne være så altfor galt. ;-)
finetine Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Den ene gangen som fryseforsøk virket for meg regnet de at jeg var 4 uker på vei på testdagen min. Altså 14 dager etter innsetting av fryseeegg. (Skulle ha hatt 7 ukers kontroll hvis jeg hadde kommet dit, men mistet underveis..............) Godt å ha fryseforsøket å se "frem" til, utfifra hva akupunktøre min sier så er vår og sommer mnd en lettere tid å bli gravid på;o). Lykke til:o). Klem
74skytte Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 De regner at du er to uker på vei to dager før innsett, siden egget som regel er befruktet to dager før innsetting. Så har du innsetting en torsdag, så regner du fra tirsdagen før. Det var sånn de regnet på meg ihvertfall.
74skytte Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 De regner at du er to uker på vei to dager før innsett, siden egget som regel er befruktet to dager før innsetting. Så har du innsetting en torsdag, så regner du fra tirsdagen før. Det var sånn de regnet på meg ihvertfall.
Nøtt Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 74skytte: Hvis egget blir tint opp dagen før innsett, så kan man trekke fra enda en dag. :-)
Alvepia *happy mum* Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2009 *noe forvirret* for å gjøre det litt lettere, kanskje dere kan regne ut for meg? - tining av egget skjedde samme dagen ( 27.feb ), ( de var 5 dager gamle da de ble frosen ned ) - siste mens; 12 feb. Det jeg finner ut er at jeg er ca 3 uker nå?????
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 3 uker stemmer ja. Skal du legge inn på terminkalkisen så skriv inn siste mens som 8.02:-) Je har blitt gravid både etter vanlig ivf og frys og begge gangene har termin blitt regnet fra befruktning, ikke innsetting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå