Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli skikkelig fortvila...jenta mi på 3 mnd har så smått begynt å bli kavete ved puppen. Suger litt, skriker og slenger hodet bakover, før hun igjen leter etter puppen, suger seg fast og så samme regla om igjen! Ikveld har hun rett og slett hylskreket når jeg har lagt henne til puppen! Ikke snakk om at hun skal ha mat! Er det jeg som tilbyr mat for ofte?.....blir jo bekymra over om hun får i seg nok! Og fortsetter hun sånn som ikveld får hun ikke i seg noe som helst!! Og selvfølgelig er det helg og HS er ikke tilgjengelig! :( Hjelp!...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille min på to mnd. var akkurat lik. Han hadde ørebetennelse.

Skrevet

Har du prøvd forskjellige ammestillinger? Snuppa mi kunne være sånn av og til, jeg fant aldri ut hvorfor, men hun tok som regel puppen om jeg ammet henne liggende i sengen.

Lykke til, det er superfrustrerende når det er sånn!

Skrevet

ammestreik?

Skrevet

Gutten min var sånn og han hadde KISS. Kastet seg bakover, gikk i bro, hylskreik etc...

Skrevet

Snuppa mi kunne gjøre dette i raseri fordi melken ikke kom fort nok noen ganger. Oftest kom den før hun begynte å suge i starten, men så roet denne sprengen seg, og da måtte hun jobbe litt før det kom. Da ble hun sint, hehe! Men lot henne bare rase og suge om hverandre, det ordnet seg da til slutt. Kunne jo håndmelke litt for å få frem melken først eventuelt.

Skrevet

Snupi er også sånn til tider. Tror jeg har funnet ut at det skjer i to forskjellige situasjoner:

1: Når hun egentlig ikke er sulten, eller når hun egentlig er mett og jeg fortsetter å prøve og legge henne til. Da ligger hun og suger seg fast før hun røsker hodet bakover med fullt sugetak. Veeldig behagelig :S

2: Når hun er alt for sulten til å jobbe litt for maten. Da ligger hun og suger ordentlig så lenge det kommer i strie strømmer. Så begynner hun med nappinga si. Da tilbyr jeg stort sett andre puppen også suger hun stort sett på denne til hun er mett. Om hun ikke blir mett går vi tilbake til første igjen, for det er jo mere melk igjen der!

Når hun driver med denne nappinga tar jeg henne ofte vekk fra puppen og opp på skulderen i noen minutter. Legger henne aldri tilbake på puppen før hun har roa seg (det går igrunn ganske fort her). Prøver på en eller annen måte å lære henne at når hun holder på sånn så forsvinner puppen, men vet ikke om det funker altså...

Skrevet

Hun røsker faktisk hodet bakover med fullt sugetak her også, roper ut en slags protest før hun suger seg fast igjen. Vil hun egentlig ikke ha mat kanskje??....Isåfall trenger hun mindre mat enn tidligere, for det er vel et minutt hun ligger og suger før hun begynner å tulle. Det kan ta en stund før melka kommer til meg også. Jeg må legge til at om NATTA har jeg ingen problemer med å amme. Da går det rolig, og omhyggelig for seg. Men på dagen har det blitt noe jeg gruer meg til! Hun er fullstendig hyper den lille stunden hun ligger ved brystet.

Skrevet

Synes faktisk dette kan minne om Kiss.

Om natten foregikk ammingen ganske rolig for seg hos oss også, men på dagen var det en kamp.

Ta en titt på denne nettsiden og se om det er noe du kjenner igjen: http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside

VIktig å understreke at man ikke trenger å ha alle symptomer.

Skrevet

Hehe, det kan jo bare ha den årsak at de blir utålmodige, eller at de rett og slett ikke er sulten ja! Prøv å hold de slik at de selv kan få tak om de vil, så ser dere fort da. Snuppa mi ble rett og slett utålmodig og det begynte allerede da jeg la henne til men ikke hadde rukket å få ut puppen ennå!;)

Skrevet

Man ser ganske tydelig om det er ørebetennelse. Når barnet er rolig så kan du forsøke å trykke på den flippen foran hullet i øret. (Bra forklart...hehe) Lille til meg hyla da! Han var også fin å amme om natta, men ikke om dagen.

Skrevet

Vår baby er også 3 mnd og vi har det på samme måte. Jeg tolker det som at hun har litt mageknip. I det mageknipet kommer, spenner hun seg og kaster seg bakover og griner. Så snart det er over hiver hun seg på puppen igjen og suger videre (skjer veldig fort og flere ganger etter hverandre). Tok litt tid før jeg skjønte hva som skjedde.

Hvor ofte tilbyr du henne puppen da? Her tilbys den mellom 2-3 timers mellomrom.

Jeg har også opplevd det du skriver om at hun hylskriker når du legger henne til puppen. Det gjør vår jente når hun er overtrøtt (uansett om det er 3 timer siden hun spiste og hun egentlig er sulten). Da er den eneste løsningen her i huset å hjelpe henne i søvn (bære, vugge, synge, osv). Når hun da våkner igjen og jeg tilbyr puppen spiser hun med glede. (kan gjerne bare være 10 minutters søvn). Akkurat som hun må samle litt krefter til å orke å spise. Synes du skal prøve dette med babyen deres også.

Håper dere finner ut av det- er fortvilende å ha det sånn.

-desembergull-

Skrevet

Jeg har det også sånn med lille jenta mi :(. Minst et par ganger om dagen blir hun fullstendig rasende når jeg legger henne til puppen. Forsøker å trøste men hun kan skrike av sult i timesvis og jeg ender alltid med å gi opp og gi henne flaske, Den tar hun med glede. Rart når ammingen 80% av tiden går helt strålende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...