Gå til innhold

Hva er det med sjokolade og amming??

Nea og juniors mamma

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg ble sjokoman i svangerskapet og har ikke helt klart å legge det av meg. Leser at amming og sjokolade ikke går sammen, men ikke hvorfor.

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis snuppa hadde blitt dårlig av sjokolade,så hadde hun vært ganske dårlig..her i gården går det i MASSE sjokolade!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hyppige bæsjebleier og prumper en del, men gråter aldri av det, bare trykker litt. Kan jeg tolke det som at hun tåler det jeg spiser og drikker?

Må ha appelsinjuice til morgenen, en latte i løpet av dagen, litt cola til kos en eller to kvelder i uken og self. sjokolade dann og vann :)

Vet jo at spebarn gjerne har luft i magen og avføring alt fra 1 gang i uken til 12 om døgnet.........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bæsj i de fleste bleiene i løpet av døgnet, og det er ikke få! Småtten fiser litt også, men det er jo helt normalt, tenker jeg. Han skriker så og si aldri (bare den tida det tar meg å brette fram puppen når han er sulten), og sover godt om natta. Skriver alle bæsjebleiene på kontoen for normalvariasjon, jeg. Storebror leverte til sammenligning en bæsjebleie i uka på samme alder. Spiste sjokolade da, og spiser det nå... Brus har jeg holdt meg unna foreløpig, men om en uke eller to prøver jeg nok ut det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi reagerer veldig på sjokolade, og er nesten litt glad for det, for hvis ikke hadde jeg hevet i meg flere plater om dagen...hehe. Men nå tar jeg bare en bitteliten bit av og til. Tror det er veldig individuelt hva de reagerer på jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg er en gammel myte. Sakset dette fra babyverden.no- kosthold og amming:

"Sjokolade kan, i motsetning til sitt rykte, som oftest spises i moderate mengder uten at det forårsaker kolikk, diaré eller forstoppelse hos barnet."

http://www.babyverden.no/templates/Article____4419.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Grunnen til at amming og sjokolade ikke går sammen er samme grunn som kaffe og te. Det er mye koffein i kakao så spiser du mye kakao/sjokolade kan du oppleve at babyen din blir vanskeligere å få til og sove. Koffein er ikke bra for små babyer og derfor bør du begrense inntaket i gravid og ammeperioden:) men melkesjokolade fra matbutikken er såpass raffinert og inneholder relativt lite kakao så man kan nok spise 100 gram uten at det gjør noe:) reagerer babyen er det sikkert på grunn av alt sukkeret i guess:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...