___ Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Nå har naboen bygget opp en diger snøhaug på over 4 meters høyde på jordet mit. Har jeg i det heletatt noen rettigheter eller er det faktisk fritt frem å plasere snø der det måtte passe bare det ikke hindrer biler i å komme frem ol?
Ajam Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Vet ikke, men hvis ikke det er noe hinder kan det vel ikke skade? Smelter jo alikevel. Men forstår prinsippet ditt
Miss Foster Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Han har ikke lov i det hele tatt til å legge snøen på din eiendom. Til sommeren kan du legge løvet ditt på hans da vet du... )
___ Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er gartner. Driver med tidligproduksjon av grønnsaker det gjør at denne snøhaugen er et problem. For det første kommer det til å ta lang tid før den smelter, og jeg kan ikke plante før snøen er borte og jorden tørket opp. Det andre problemet er at det kan være forrurensninger i snøen som kan skade plantene (tungmetaller ol), i hvertfal om dette skjer flere år etter hverandre.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Han har vel overhodet ikke noe med å legge snøen på din eiendom sånn sett, men så lenge du ikek sier ifra så tenker han sikkert ikke over at det er et problem? Kanskje si fra FØR dungen blir 4meter at det er viktig at det smelter tidlig der.?. =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Nei,det har han vel ikke lov til.. er jo din tomt! og det skal jaggu ikke mye til for at det ble 4 meter med det snøfallet her. Blunka jeg, så var hagen nedsnødd...
Fire småtroll Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Har du prøvd å si ifra til han? Høres ut som en sånn typisk ting som naboen ikke tenker over at kan være et problem for deg i det hele tatt.. Hvis du sier fra på en pen måte at det skaper problemer for deg vil en normal nabo unnskylde sin ubetenksomhet og gjøre av snøen på sin egen tomt i fremtiden.
___ Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2009 Det er på et jorde litt vekk fra husene. Har ikke vært der på en mnd, minst. Det er ikke en privatperson heller. Det er all snøen fra et leilighetslompleks. Bare det å finne ut hvem som har annsvaret for brøytingen der blir et arbeid. De som leier der tror jeg ikke har noe med brøytingen å gjøre.
___ Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2009 Jegf må selvfølgelig snakke med dem, bare greit å ha en formening om de faktisk har rett til dumpingen før jeg blir alt for påstålig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå