Gå til innhold

Kan man drikke samarin for halsbrann under graviditeten??

Anbefalte innlegg

Legen min sa bare to andre navn jeg ikke husker navn på...så på pakken utenpå samarin står d ingenting om forsiktighet for gravide...så ..d må vel være greit da?Liter sånn med halsbrann:S

Fortsetter under...

Gaviscon skal kunne brukes av gravide mot halsbrann. Men det smaker jo helt grusomt!

Ifølge denne linken kan Samarin brukes av gravide

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/Crosslink.jsp?d=4249&a=3976

Trodde Samarin var syrenøytraliserende/hemmende på syredannelse, og at det er ofte ikke det som er problemet når man er gravid.

Fikk forklart dette av jordmor under mitt første svangerskap, så er litt lenge siden - håper jeg husker rett.... Hun sa at problemet med halsbrann hos gravide skyldes at lukkemuskelen i spiserøret blir slappere (glatt muskulatur?), samt at presset oppover på magesekken blir større når barnet tar større plass i magen. Dette fører til at magesyre presses oppover i spiserøret, ikke nødvendigvis at man overproduserer magesyre. Ble også anbefalt Gaviscon, men er helt enig - den smaker helt grusomt! Fant etterhvert frem til noe som heter Novaluzid, smaker mint og er veldig effektivt. Har brukt den i tre svangerskap, til og med fått den utdelt på fødestua en gang, så den er trygg å bruke. Ønsker deg lykke til med å finne noe som passer for deg - halsbrann er PYTON!

Takk for svarene alle sammen=) Har prøvd alt jeg kan tenke meg inkl lovehearts...men samarinen funker litt men ike akk effektivt så...må vel finne d andre som ble anbefalt her da.=)

Annonse

Samarin og Nyco skal være helt ufarlig! Legen min sa hvertfall det i forrige svangerskap, da jeg var ekstremt plaget av halsbrann.. Love hearts funket faktisk også, men det må tas før det setter i gang for alvor! Mc Donalds milkshake var redningen når vi var ute og fartet, og kald melk (jo feitere, jo mer effektivt).. Gaviscon er ikke verdt det, det smakte jo grufult!!!!!

Men jeg forbereder meg allerede, regner ikke med å få noe mindre trøbbel denne gangen.. Har hørt rykter om at dette kan ha sammenheng med hårete babyer, og det stemte godt her hvertfall!! Fødte en med hanekam sist;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...