Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 27. februar 2009 #1 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei jeg er 12+4 i dag, var første gang hos jordmoren nå på mandagen. Og henners første tanke når hun så meg var at jeg var alt for stor til å hvere 12 uker på vei...hehe... Og i går når gubben kom hjem var det første han sa " herregud kor stor du e blitt, æ blir jo bekymra og betenkt...må æ kjøp 7 seter nu" Hold på å bli sprø hehe Skal ikke på ul før 1 April det e jo kjempelenge til og skal ikke til jordmora igjen før den 16. April. Jordmor fant ikke hjerte lyd når æ hva der på mandagen men vi hørte spark og bevegelse, det æ la merke til da hva at vi hørte det på begge sien av magen min, men kan jo hver babyen som ligg tvert...men må jo si at dette e litt skummelt. Magefølelsen min sir egentlig 1 men begyn jo å bli usikker sia alle de andre sir at de trur det e 2. Æ e jo nesten større en vennina mi som e 7 uke lengere enn mæ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/
Perledykkeren Skrevet 27. februar 2009 #2 Del Skrevet 27. februar 2009 HI hi jeg skjønner at det kan være skummelt hvis det er to, men som alt annet så er vi tilpasningsdyr, og når først et evnt sjokk har lagt seg, så skal du se dere vil glede dere stort over å være så priviligerte at dere får to på en gang Ang bil så var vi så heldige at vi allerede har 7 seter, en fin en også (mannen er fullstendig bil gæern), så isteden for salg som vi vurderte så beholder vi den. Jeg beunderer deg som faktisk klarer å vente jeg da, jeg fikk mistanke i uke 6 og bestilte UL allerede neste dag og klarte knapt å vente den uka før timen min (ville til min faste kvinnelige gynekolog på Volvat og hun hadde litt ventetid). Jeg hadde aldri i livet klart å gå å vente så lenge på å få visshet når mistankten er så stor, så hvis du kan overføre litt av den tålmodigheten din til meg så tar jeg gjerne i mot altså :) Gleder meg til å høre mer fra deg da og ikke minst etter ULen din......Hva er det den magen din skjuler ???:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139720323
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 28. februar 2009 Mage følelsen min sir at det bare er en inni magen...så vi får nå se....jeg ringte til de private gynekologene i byen her i går for å høre etter ul men de hadde ikke kapasitet til å ta inn flere nå....så jeg må nok pent vente til ordinær ul. Men tror jeg kommer til å rnge jordmoren til uken å høre om jeg får komme inn en tur så vi kan lete etter hjertelyden. Grunnen til tålmodigheten er vell det at jeg er ganske sikker på at min magefølelse er rett og at det da bare er 1 inni der hehe..... Kommer det to så er de velkommet da er vi hvertfall ferdig med babyer hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139723663
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei perledykkeren ) Jeg lurte bare på om du har kjent bevegelse enda? Jeg er helt sikker på at jeg kjente spark i dag... og syns det var tidlig ) er 13+0 etter min termin men 12+6 etter jordmor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139729753
Perledykkeren Skrevet 1. mars 2009 #5 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei igjen så spennende å kjenne bevegelse da :) Heldiggris!!!! Jeg kjenner mye rart hele tiden, men tror ikke egentlig noe av det er spark. Jeg var på UL forrige uke og de er nå 5,5 - 6 cm store og dermed er beina kanskje en cm lange? Jeg tviler derfor sterkt på at jeg kan kjenne noe av det enda. Men nå vokser de jo enormt akkurat disse 3 neste ukene (jeg er 12+1 idag ifølge UL) og skal fordoble seg i løpet av denne tiden så da vil jeg tro at sjansene øker for hver dag/uke Det jeg merker godt er det jeg tror er at de flytter på seg slik at hele livmoren endrer seg. Den kan f.eks være relativt rundt for så å plutselig bli til en L. Dette tror jeg er at den ene eller begge som snur seg eller gjør et eller annet krumspring. Da kan jeg kjenne den "harde" konturen av et eller annet som stikker opp inni der og det er jeg ganske sikker på at er den ene bebissen ::) Spark eller salto eller hva det nå er, uansett så er det helt fantastisk å kjenne at det faktisk er liv inni magen og jeg er også helt sikker på at magen vil vokse betraktelig de neste ukene (pga bebissene sin vekst). Veldig deilig å ha passert 12 uker også nå merker jeg og jeg sover bedre om natten. (fra å våkne av at jeg har drømt at noe går galt, drømmer jeg nå at jeg dobbeltammer og steller og storkoser meg, lager bilder i hodet mitt av DEN supermammaen og satser på at TANKENS KRAFT nettopp gjør meg til det hi hi (jeg tror nemlig man må være litt supermamma når man får to på en gang). Fortsett å hold meg oppdatert, det er superkoselig! også glelder meg meg VILT til å få vite om magefølelsen din stemmer, eller om den bare prøver å beskytte deg lmot et aldri så lite dobbeltsjokk enn så lenge he he Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139731849
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 2. mars 2009 hehe, Gufaren til eldstegutten sa i går at han hade reagert på torsdagen på at jeg hadde jo mer en fordobblet størelsen på magen siden forje helg. Så den eneste her i huse som tror det er en i magen er jeg....gubben er sikker på at det er 2, stefaren min er sikker på at det ikke bare er 1 gumoren til minste gutt som har termin 7 uker før meg sier også det er 2...jeg gir snart opp...hehe...i ag skal jeg ringe jordmoren å høre om jeg får komme inn å lytte etter hjerte og samtidig spørre om noen mulig het for tidlig ul sån at vi kan få det avkreftet en gang for alle... Hvis du er inne på mammanett.no så har jeg liggende bilde av 12+0 magen min på forumet der. (september/oktoberspirenes private tråder) Du kommer nok snart til å kjenne spark, det jeg kjente var ikke til å ta feil av...det kom tre fire på rad kjentes nesten ut som det var brytekamp inni der...sparket rett over skambene, liksom ned mot sikkert derfor jeg kjente det så godt... Det var en drøm å pasere 11+6, liksom kommet over den bøyen, og bare kan tenke positivt...nå er vi liksom tryggere på at alt går bra... Er du foresten på noen ekstra kontroller allerede eller starter de førstan rundt uke 20??? For tvillingsvangerskap er jo et risikosvangerskap!!!! Jeg håper på en måte at mageføelsen min har rett, men i helgen kom det jo fram at søstren til min mormor hadde tvillinger, + at søskenbarnet mitt har det så kanskje det er noe arvelige greier her da hehe...men det er klart det hadde hvert skøy med 2 på en gang...har nesten vent meg litt til tanken, er redd jeg kan bli skuffet hvis magefølelsen min har rett hhe dette skal ikke hvere lett... Uff nå ble dette veldig langt...men jeg skal gi beskjed hva jordmoren sier og om jeg får tidlig ul....kryss fingrene sammen med meg da på at jeg kan få tidlig ul!!!! klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139732511
Perledykkeren Skrevet 2. mars 2009 #7 Del Skrevet 2. mars 2009 HA HA krysser fingre og tær (og lår) jeg for at du får en tldlig UL men krysser også for at du har to inni der du også, det ville nemlig vært utrolig gøy om vi kunne følge hverandre videre og sammenligne litt underveis. VI skal jo selvfølgelig holde kontakten selvom det viser seg å være en, men nå føler jeg på en måte at du allerede hører til her under tvillinger og flerlinger jeg da :) Spent på å høre mer....... ang oppfølging så har jeg vært på to private ULer også fikk jeg siste UL på rikshospitalet fordi jeg ba legen spesifikt om å få dette i uke 12. Eller så begynner ekstra oppfølging først etter uke 20,har UL uke 18 og uke 22 har jeg time med fødselslege på syekhuset, sågår det slag i slag tror jeg med UL/oppfølging annenhver uke fremover også hver uke mot slutten VI har tenkt oss på en ekstra privat UL i uke 14 ca vi da for å sjekke kjønn, morkaker etc (var utrolig dårlig utstyr på sykehuset så vi fikk ikke bilde en gang der, alt var for uklart og vi fikk ikke sjekket noe, hverken nakkefold eller noe annet av det vi lurte på........) De har nok bedre utstyr på sykehuset, men ikke i det rommet vi var i......... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139736238
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja føler nesten jeg hører til her jeg og da, men vi får se...jeg skal til jordmoren i morgen tidlig kl 09.30 så får vi se om hun finner hjertelyd og om livmoren min har blitt større siden forje mandag... og om hun vil sende meg på ul....jeg syns det er alt for lenge å gå og vente helt til 1. april, og det tror jeg alle de andre rundt meg også syns tihi..... Rart at de ikke har bedre utstyr på svangerskaps ul på sykehuset da...jeg prøvde å få privat ul ehr i byen men fikk beskjed om at det måtte gå via fastlegen, hvis ikke fikk jeg det ikke...det var en sur grette dame som tok tlf.... Jeg var og traff en vennine i dag som er 7 uker lengere på vei enn mg og hun bar magen litt høyere men jeg bar han mye mere utover enn hun...enda vi er like høy....så vi får se...er mer og mer redd for at jeg skal bli skuffet hvis det bare er 1 har liksom vent meg litt til tanken nå ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139736842
Perledykkeren Skrevet 3. mars 2009 #9 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei du! hvordan gikk det hos jordmor idag? Fant du hjertelyd og hvordan var livmor vekst? Jeg var så heldig å få være med ei venninne på riksen idag som er dagsventende. Der fikk hun registrering på magen og hørte hjertelyd i 20 min, såååå koselig da også kom det også inn en søt dame med tvilling i uke 36 til registrering og hun hadde fin mage hun, stor men ikke avskrekkende i det hele tatt så det var så positiv opplevelse da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139742303
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 3. mars 2009 ååå det hørtes koselig ut... Jordmoren fant en hjertelyd helt nede på venstreside, livmoren ligger enda litt under navelen, morkaken ligger foran på høyreside hele eien til navelen så der fikk vi bare inn pulseringen til morkaken....hun sa at det kune hende at det lå en bak morkaken men hvis det gjorde det så klarte ikke hun å finne den. men hun holdt med meg og sa at hun trodde også at det bare var en inni magen...men hvis jeg ble liggene å tenke mye på det så kunne hun prøve å få framskyndet ul min...men nå når jeg har hørt en baby inni magen klarer jeg å vente til 1. April med ul. Fikk foresten beskjed i dag om at jeg har fått innvilget svangerskapspenger, så nå slipper jeg å stresse med sykemeldinger og jobben Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139744366
Perledykkeren Skrevet 5. mars 2009 #11 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei igjen. SÅ gøy å få høre egen hjertelyd, så langt har ikke jeg kommet men jammen kan det hende jeg kjente liv i går morges. Lå i sengen og klemte godt rundt hele livmoren også lå jeg helt stille. Plutselig kom det 3 små "dunk" som lemus i magen, med litt mellomrom og på nøyaktig samme sted...Skal si jeg våknet fort (hehehe). Idag hadde jeg satt av dagen til skikkelig kos. GIkk først tur fra 10-11 med en gammel venninne også til ansiktsbehandling fra kl 12.00. Gjett om jeg hadde gledet meg til det (er sikkert et år siden jeg har unnet meg sånt). SÅ når jeg gikk derfra litt før to så var jeg skikkelig dårlig........Hadde krampeaktige smerter i magen (nesten som kynnere), følte meg helt tom i kroppen og fikk vondti hodet også. Måtte til slutt bare legge meg og har sovet i nesten 4 timer. (var jo ikke akkurat det jeg hadde planlagt da). Er litt piggere nå men dropper treningen jeg hadde planlagt i kveld og nyter heller sjokoladen mannen min har kjøpt til meg (200 g med melkesjokolade med daim nam nam + is). Ukene går innmari fort nå syns jeg. Skulle vært på legekontroll denne uken men legen min fikk influensa, spurte om jeg føler meg fin og dermed fikk jeg ny time i slutten av mnd. Jeg har lagt på meg alt jeg gikk ned i begynnelsen og har en følelse av at vekten kommer til å stige raskt de neste ukene (hi hi hi). legen får vel sjokk når hun ser meg igjen. Her blir det ny UL tirsdag på Volvat så vi kan få alle svarene vi ikke fikk på riksen. Antall morkaker, plassering, nakkefold måling, kanskje kjønn? og alt annet vi kan få vite..... Og bare så du vet det; legefølelse og magefølelse; du har bare værsågod og holde deg også litt her inne hos meg frem iallefall frem til 1. aril og din UL (he he). Stor klem Jeanette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139754537
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvor artig at du også har kjent bevegelse nå da...jeg kjente også 3 dunk på en måte på samme plassen.Sa det til jordmoren og hun syns det var tidlig men jeg forklarte hvor jeg hadde kjent det og det var der vi fant hjertelyden...men jeg syns jeg kjenner noe oppe på høre side også men det er sikkert bare innbilning. Hvor deilig at du har brukt tid på deg selv i dag, jeg har sovet bort nesten hele dagen. Var på FAU møte i barnehagen i går kveld og når jeg kom hjem gikk jeg rett i seng. kl var bare halv ti, ti stod opp sammen med gubben og ungene litt over 6 i mårrest for minstemann hadde karneval og måtte males i ansikte...gikk og la meg når størstemann var dratt med skole bussen rundt kl 9 og våknet ikke før kl var nesten 12...uff hele dagen ødelagt... Mannen min er på overtid i dag, så jeg har kjøpt meg en sånn appelsin sjokolade (freia) det er mange år siden den sist var i hyllene på butikken så jeg bare måtte ha den...så når ungene er sovnet skal jeg bare sitte her og kose meg med sjokolade jeg og, og kanskje en skål med potetgull..mmmm Jeg har foresten fått innvilget svangerskapspenger nå så nå kan jeg gå hjemme og kose meg resten av svangerskapet...det blir godt,trenger ikke tenke mer på sykemeldinger og stressende jobb...) Så klart skal jeg holde meg her inne hos deg selv om det nå bare er en i magen min...noe vi finner ut om 3-4 uker, håper de ukene går fort...men det er sant som du sir tiden er begynt å gå fortere enn hva den gjorde i 1. trimester..skal bli så deilig når det blir litt mere vår for da kommer tiden til å gå enda fortere...og ikke minst mindre klær å kle på seg:O) Foresten hvis du har msn så kan du jo legge meg til der, er itt lettere å chatte der inne : [email protected] Stor klem Kristine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139754931
Perledykkeren Skrevet 8. mars 2009 #13 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei igjen. Har du hatt en deilig helg? SÅ godt at du har fått innvilget svangerskapspenger, har du en jobb som gjør at du ikke kan jobbe når du er gravid? (har ikke helt satt meg inn i svangerskapspenge/sykepenge problematikken). Min deilige dag på meg selv viste seg å ikke bli noen stor suksess. Jeg ble skikkelig dårlig med en gang, men var bare slapp på kvelden, våknet fredag morgen med opphovnet, vablete ansikt og øyelokk som hang nedenfor øyevippene (rålekker med andre ord). Har tydeligvis fått en allergisk reaksjon på noe av behandlingen og det klør og er ekkelt. JA ja så mye for ekstraservice på seg selv. Nå er hevelsen og rødfargennoe mindre men fortsatt er huden helt ruglete og sprø og det kjenner ikke ut som det har tenkt å forsvinne med det første. Vel andvendte 1200 kr med andre ord!!!! (HAHAHAHA). Har blitt mye digg på meg i helgen altså og veldig lite fysisk aktivitet, så i morgen er det bare å skjerpe seg igjen, ut på tur (i enda mere snø)... Ultralyd på tirsdag. Blir spennende å se hva vi kan få vite da........eller så venter jegtålmodig i spenning på din ultralyd i april (dagene går jo så fort at det er jo plutselig april og (og forhåpentligvis vår).... Klem Jeanette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139769477
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei igjen!!!!! ja da helgen har vell egentlig hvert fin her...gubben tok med ungene ut på lørdagen så jeg skulle få sove og slappe av på formiddagen,siden jeg plages med sovingen på natten....og i dag har gubben reist bort for å hente seg atter ett nytt bilprosjekt...hehe kan liksom ikke nekte han det..... Hadde det hvert jeg som hadde reagert på behandlingen jeg hadde fått til den prisen hadde ikke ventet ett sekund på å ringe og kjefte de huden full for at alt hovnet opp haha så hormonell som jeg er tihi....vi var og fikk bilen vasket innvendig av et sånn jalla firma eller hva jeg skal kalle det, også var det en del skit igjen i baksete så jeg snudde tvert om og gikk in og spurte de om de hadde vasket der...men tror du de skjønte hva jeg sa..???? neida det gjorde de ikke så etter en del forklaring sa jeg bare at de skulle komme sammen med meg og se....hehe jeg var ikke blid, tror kanskje de ble litt redd tihi... Når det gjelder svangerskapspengene, så jobber jeg på bensinstasjon og jobber jo skift, så jobber jo en del frem til kl 01.00 på natten pluss at det er noe kjemikalier,og på 6 timer har vi ikke pauser pga at vi er mye alene på jobb. så derfor fant legen min ut at i stede for å bruke opp sykepengekvoten så søkte vi heller om det. Ja nå begynner april å nærme seg med stormskritt er jo kommet til uke 14+0 i dag....helt plutselig tihi.....Jeg må nu få høre hvordan det går med din ul på tirsdagen, hvordan det står til med de små i magen....Plages du foresten mye med vokse smerter fra livmoren?? jeg sover nesten ikke på natta pga det, og hvis jeg har for bråe bevegelser på dagen kjenner jeg det river i magen.... Klem Kristine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139770213
Perledykkeren Skrevet 8. mars 2009 #15 Del Skrevet 8. mars 2009 He he ja å blande seg inn i bilprosjekter blir omtrent som å banne i kirka, det gjør man bare IKKE!!! Deilig at mannen avlaster litt da så du får hvile, jeg sover som en stein jeg hvor som helst og når som helst så ingen problemer med det her i gården.....(våkner nok litt lett både av lyder og dobesøk men sovner igjen pronto). Jeg har jo snakka med dama med behandlingen da men jeg er altfor flink til å se ting fra flere sider;på den ene siden har jo ikke jeg fått det resultatet jeg ønsket, men på den andre så er det jo ikke hennes feil at jeg reagerer slik. Jeg har jo fått en skikkelig rens (føler jo all huden er etset opp, og hun har jo brukt de nesten to timene på meg da). Er jo ikke bare produktene jeg betaler for. JA det er altfor kjipt å bruke så mye penger på det, så kanskje jeg kan inngå et kompromiss hvor vi deler 50/50 så føler jeg meg ikke for bitchy heller.....får se hva jeg gjør (og syns egentlig det er rart at hun ikke tilbyr seg en løsning som plaster på såret.) Kom på noe nå forresten, i morgen skal jeg ringe et par andre SPA og høre hvordan de gjør det i liknende tilfeller..........jammen fint at jeg har deg å sparre med/klage til her, så dukker det opp nye muligheter. :) Plages ikke med noen smerter om dagen men gjorde det for noen uker siden litt innimellom. Eneste var her på fredag, da lå jeg på ryggen og så nøys jeg, og da kjentes det nesten ut som jeg røyk en muskel i magen. Det var sinnsykt vondt og er ømt enda når jeg vrir meg mot venstre. Tror det var ligamentene i livmoren som fikk seg en røkk da..... Utover kulen min nå og at jeg sover mer enn vanlig, så nyter jeg hver eneste dag uten smerter eller plager og har tenkt å ha det slik leeeeenge :):) Har du sammenhengende smerter hele natta? Har du prøvd å støtte deg opp med puter og ligge på venstre side (det har du sikkert). Syns det er fæltfor deg da hvis du ligger med smerter hele natten og håper smertene snart går over. Klem Jeanette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139771942
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 8. mars 2009 Titt titt igjen!!! Vi har jo mange av bilprosjektene i lag men ikke akkurat dette...jeg mente at vi hadde nok nå da vi har 5 biler 1 buss og 1 lastebil fra før men alle er veteraner uten om en bil som er en 2000 model, men gubben ville jo ha et leke tøy noe som går godt og som er kult hehe...jeg for min del mener min bil er den kuleste menmen... Gubben er veldig flink å avlaste da han ser det veldig godt når jeg blir sliten eller har vondt i rygg/hofter...da er han så søt og ber meg gå å legge meg på sofaen ) han er verdens beste.... Jeg er enig med deg at det er rart at hun spa dama ikke tilbyde en løsning på probleme som oppstod etter behandlingen og 50/50 burde det hvertfall være, når jeg holdt på med negeldesign utdannelsen og tok kunder som lærling, da betalte de også bare en minimal sum som egentlig nesten ikke dekkte produktene jeg brukte en gang. men hvis noen av neglene løsnet eller hvis det var noe tilbydde jeg altid å ordne det på min regning, det blir litt annerledes så klart en et opphovnet ansikt, men man tilbyr seg jo å bedre det på noen måter, jeg hadde tilogmed kunder som var å fikk lagt negler og jeg sa til dem at de ikke måtte ha hendene mye i vann det første døgnet, men hva gjorde de joda de gikk hjem og vasket hehe det var lurt, men selv om det var kunden sin feil tilbydde jeg meg å legge nye uten noen kostnad for henne....man må jo tenke på ryktet sitt.... Syns det høres lurt ut å ringe rundt ja og høre hva andre gjør i samme situasjon.... Jeg har sånn slitne muskel vondt i magen, og jeg ligger med 4 puter i senga hehe en til støtte ved/under magen en mellom knærne og to under hode, også stjeler jeg avatil ei hos gubben for å ha støtte bak ryggen....da blir han ikke glad tihi.... Det er vell bare livmoren som vokser og derfor jeg får vondt det går vell over, klarer bare ikke huske at jeg hadde så vondt sist men det er jo 6 år side så man har vell glemt det meste... Men ellers så sover jeg godt hvis jeg får sove på formiddagen mens om natten sover jeg veldig dårlig, våkner av ingenting og må ofte på do men det er jo et kjent fenomen, men må faktisk mere på do nu enn før livmora kom opp av bekkene....merkelige saker Klem Kristine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139772299
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 11. mars 2009 Har du vært på ul hvordan gikk det så de kjønn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139787869
Perledykkeren Skrevet 11. mars 2009 #18 Del Skrevet 11. mars 2009 Gikk forsåvidt fint på UL men jeg tror nok jeg har litt for store forventninger jeg og da går jeg jo derfra og er litt skuffet.... Begge har det bra og har vokst fint (UL termin 14. sept akkurat som sist). De ligger over hverandre på tvers begge to. Tv 1, som ligger nederst fikk vi målt nakkefold og der er alt i skjønneste orden. Tv 2 ligger lenger oppe og inne , ligger også med sin rygg mot min rygg så der fikk vi ikke målt. Angående eneggede/toeggede så sier hun som de andre i dag at det er skillevegg mellom dem derfor er det toeggede (dette er jo ikke det jeg har lest, men men). Spurte om hun fant en eller to morkaker, hun fant en veldig tydelig og ble nok så usikker på om det var en til at det teamet bare droppet hun........... Ang. kjønn så har de fått strenge restriksjoner på Volvat grunnet mediekjøret (ang aborter i sverige) så det ville hun ikke uttale seg om, hun sa det er "noe" der på tv1, men når jeg spurte hva "noe" betyr så var det visst veldig vanskelig og ikke lov å svare. Så i midt hode betyr vel "noe" kanskje gutt........blir spennende å se på ordinær ul da.... vel.....ser jo at de har det bra og det er viktig men føler nå som sist at jeg går derfra uten å ha blitt noe klokere eller fått svar på noen av spørsmålene mine......SÅ er det vel ikke så enkelt da tydeligvis (eller så er jeg bare altfor kravstor he he). I kveld skal jeg tidlig i seng og håper at jeg ikke er fullt så tett i toppen når jeg står opp i morgen. Skal på tvilingtreffi frognerparken og det er alltid lit spennende å se hvem som dukker opp (det er vel som regel slik at noen ikke møter så jeg aner ikke hvor mange vi blir ) Nattaklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139789403
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 11. mars 2009 uff hørtes ikke noe særlig ut å gå fra ul uten å føle at man har fått svar på alt. De med skillevegg mellom dem betyr ikke det bare at de liger i hver sin fosterpose, og det er jo vanlig uansett om det er en eller to eggete. Det er jo ekstremt skjeldent at de deler pose. Håper du får litt flere svar på ordinær ul. Ligger de bak hverandre? for jordmoren min sa at det er vanlig at de har hver sin plass i livmoren når du har rundet uke 12 at de gjerne ligger på hver sin side....hmmm Men det var fint at alt stod bra til inni magen din da, at det var to sprellende små tihi....Håper alt går bra på tvillingtreffe i mårra, blir jo spenede å se hvor mange det blir, og håper dere får fint vær!!! Her så begynner vi bim treff igjennom jordmoren etter påske for oss som skal føde på sen sommeren og høsten så det blir jo litt spennende. jordmoren har sakt at vi begynner å bli en del som skal ha i den tiden. Eller så er vi to som skal ta tidlig kveld, jeg har vært utrolig plaget med tett nese siden jeg ble gravid og de 2 siste dagene har jeg hadt så vondt bak panna hehe...kjenes ut som hode mitt skal komme ut av skalle....prøver å begrense nesespryen til nettene...har funnet ut at det er faktisk bare en nesespray vi gravide kan bruke,utenom saltvann da men det funker ikke tro meg jeg har prøvd det bare svir som f*** Håper du får en fin dag i morgen nå skal jeg tusle etter gubben i seng natti natt klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139789496
Perledykkeren Skrevet 12. mars 2009 #20 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei på deg. Sliter med det samme som det jeg om dagen altså. har også prøvd den der saltvanns sprayen men det funker jo overhodet ikke. Vanlig nesespray står det at må brukes med forsiktighet under graviditet og jeg holder meg også bare til natten men bruker den litt nå altså. Har også hatt ekstremt hodepine i en ukes tid men virker litt lettere i kveld faktisk men er siste døgnet blitt så sinnsykt tørr i munnen. æsj drikker og drikker og drikker men da må jeg jo sikker opp hver time i hele natt, kanskje jeg skal satse på å sove på do i natt? (ha ha ha). De ligger ikke bak hverandre men over hverandre men ikke på hver sin side. En under en oppå liksom og på tvers begge to... Vil vel ikke gjøre som "alle" andre disse her her da, og du det høres jo ut som du får mer informasjon enn meg om tvillinger jo. Kanskje jeg skal besøke din jordmor jeg også he he. Det virket som den ene er litt lenger bak enn den andre men det vet jeg faktisk ikke. De har veldig forskjellig fosterpose form og har hatt det hele tiden. den ene er rund og bebissen har dermed god plass på alle kanter av seg, den andre har en laaaaang smal fosterpose, noe som gjør at den ser ut som den ligger i hel "korsett" langs hode og kropp (stakkar blir lang og flat denne altså). Den har masse fostervann og altså ingenting å bekymre seg, for men det ser jo unektelig litt komisk ut Håper du blir raskt bedre da og at vi kanskje snart kan slippe unna denne snøen.....Ikke at det gjør meg så mye egentlig, syns det er fint med hvitt jeg, men lengter etter sol og varme kjenner jeg........ Nå skal jeg stupe i seng her.....natta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139796211
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 13. mars 2009 Den nesesprayen jeg har står det at man trygt kan bruke under graviditet, har ingen virkning over for fostere eller noe sånnt, kan også brukes når man ammer. men selv når man ikke er gravid skal man jo ikek ta det lengere en i 10 dager sammenhengende..... hodepinen er blitt litt lettere, men er værst på morgenen faktisk, sikkert fordi jeg sover dårlig om natten, også er det jo vinterferie her så største man er hjemme, og han står opp før sola hehe så da får jeg ikke sove etter gubben er stått opp... Jeg var veldig usikker første gang jeg skulle til jordmoren min ,for jeg hadde hørt så mye rart om hun forje jordmora som var her, men jeg er kjempefornøyd.hun virker som om hun er veldig dyktig i faget sitt..Men skal ikke tilbake til henne før 16. April syns det er lenge jeg.... Gikk det foresten bra på treffe i går? Her har vi hadt fint vær hele uken, med blå himmel og sol men vi har enda masse snø men veiene er avbært så der er det tørr asfalt det er litt deilig...Jeg sitter også bare og venter på sommeren, så man kan miste litt klær og bare være ute og jobbe i hagen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139797108
Perledykkeren Skrevet 14. mars 2009 #22 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei på deg. Her er formen god igjen og nesesprayen lagt vekk (hurra). Treffet var supert og jeg gleder meg til neste allerede :) DU kan lese en kort oppsummering under " Takk for hyggelig treff" hvis du vil Hvem vet, hvis neste blir i april så kanskje du også dukker opp?? (he he he). 16. april blir en finfin dag hos jordmor, og da skal jeg på ordinær UL og kanskje kanskje får vi vite noe mer om kjønn?........ De har meldt strålende vær her denne uka så nå skal snøen jammen få smelte her oppe hos oss også :) Vår vår kom igjen :) Blir deilig å se hvilken farge det er på terassegulvet her ute igjen. Jeg vet at det ikke er hvitt nemlig, men det er fargen det har vært her siden "forever" føles det som :) Lag en strålende helg for deg og dine. PS: Kjenner du noe mer fra magen? Jeg kjenner noe som føles som romstering inni der hver eneste kveld, men det er fortsatt for vagt til at jeg med sikkerhet kan si at det er bevegelse. Gleder meg masse til pappa og storesøsken kan få kjenne liv og til det begynner å syns. Med tvillinger så vil det jo være bevegelser i alle retninger går jeg ut ifra :) Klem Jeanette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139803241
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #23 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei igjen og god helg!! her er fremdeles nesen potte tett så jeg har ikke fått glede av å pakke vekk nesesprayen, den ligger vedsiden av hodeputa mi ) Jeg var inne og leste på tråden fra treffet, og det er jo bra at det var koselig,tror nok det blir en lang reise for ett treff vis det viser seg at det er 2 inni der da *men det er bare 1* Her regner det i dag og det er meldt regn hele uken, vi har hadt 8 grader så det har tinet godt i bakken i dag, og platten min utenfor huset begynner å komme frem ) Gleder meg utrolig mye til våren kommer og vi kan putte vekk yttertøyet og vise frem magen, det er så godt å gå gravid om sommeren... Jeg kjenner mye romstrering i magen, på alle kanter og vinkler...kjenner noen ordentlige spark også ikke hardt men som et litte dunk, men mest kjennes det ut som det er stor rengjøring der inne hehe, prøver å flytte alt rund... Nå er det heldig vis ikke lenge igjen til 1 April og jeg får et svar på om det er en eller to, magen min holder fremdeles på at det er en, og jeg heller mer og mer på at guttene skal få en lillebror... mens pappaen mener det er 1 jente hvertfall 1 inni der hehe...jeg skal få de til å virkelig granske magen min så vi er sikker på at de har sjekket grundig nok på hvor mange det er.....også skal jo jeg dit på aprilspøk dagen, så håper de ikke er i spøkehumør.... det skal bli veldig godt når de andre kan kjenne at det sparker i magen, det blir litt mere virkelg da for både store og små...litt mer en at mamma sin mage er blitt stor Håper du har hadt en fin helg!!!) Klem Kristine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139719341-perledykkeren-m-to-perler/#findComment-139804903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå