Gå til innhold

Da måtte jeg gi opp amminga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig vanskelig å ikke føle seg så innmari mislykka, men som et klokt mennesk sa: man skal ikke amme for en hver pris.

Guttungen vil ikke mer. Han bare hyler, og nå veier han altfor lite. Han er bare fem måneder, så jeg synes dette er litt fælt.

Jeg burde kanskje heller tenke at han iallefall fikk det beste jeg hadde a by på i fem måneder. Det er vel noe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo kjempeflott at han har fått hele 5 mnd med morsmelk! Synes du skal være veldig fornøyd med det!!! Ikke plag deg selv med dårlig samvitighet, for det er det ingen grunn til. Helt enig i at man ikke skal amme for enhver pris, og når det blir for vanskelig for både mamma og baby så er det viktig å klare å ta den avgjørelsen.... :-) Høres ikke ut som du gir opp i første sving!

Skrevet

Jeg kjenner veldig godt til følelsen av å være mislykket. Jeg har to sønner, og ingen av dem har jeg ammet. De har bare rasa og blitt stressa så fort jeg har lagt dem til puppen. Min yngste, som i dag er 5 uker, gikk ned 1/2 kg de første 4 dagene, fordi han ikke ville ha puppen - i tillegg til at jeg ikke hadde særlig mye melk. Da vi gikk over til mme, snudde vektkurven i løpet av det første døgnet!

Jeg har gitt begge guttene mine mme, og det fungerer helt greitt. Samtidig pumpet/pumper jeg ut det jeg har, som et tillegg til mme. Storebror på 4 år er en lykkelig og aktiv gutt, og lillebror ser også særdeles fornøyd ut :) Han får de få små skvettene melk jeg klarer å få ut, selv om det bare er såvidt det dekker bunnen av tåteflaskene... ;) Men jeg tenker som så at det er bedre enn ingenting! Så at du har ammet sønnen din i 5 måneder er jo veldig bra!! Du har gjort en kjempeinnsats og det skal du være stolt av :)

Og uansett - du er verdens beste mamma for guttungen din! :)

Skrevet

Jeg syns du har vært flink som ammet i fem mnd. Du har styrket immunforsvaret til din lille gitt han det beste. Du er en god mor selv om du ikke ammer. Selv ammer jeg min lille som nå snart er 9 mnd,hun elsker pupp! Siden din lille ikke legger på seg som han skal og skriker når du legger han til er det kanskje et tegn på at du ikke har nok. Orker du går det jo an til å pumpe seg i tillegg til å gi MME,det er jo masse antistoffer i MM som er helt fraværende i MME,men det blir kanskje styrete..Jeg vet ikke. Uansett har du stått på og gjort en fantastisk jobb.Det er viktigere ting her i livet en pupp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...