Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg lurer på om det finnes flere der ute som har opplevd lignende: Er i pp 3 med puregon, denne gang gikk vi for insemnering. Det skulle "ikke gjøre vondt i det hele tatt" og "kun være ubehagelig", så jeg fikk meg litt av et sjokk når jeg lå der og syns det gjorde drit vondt... Jaja. Fort gjort ihvertfall. Jeg fikk beskjed om at eggløsning antagelig ville finne sted 2-3 timer etter insemnering, da eggene mine så sprekkeferdige ut. Ca 3-4 timer etter ligger jeg i senga (forkjøla) og får veldig vondt i magen. Har bare opplevd denne type smerte en eneste gang før, og det var etter første pp med puregon på dag 1. Den mensen var den verste jeg har hatt. Litt vanskelig å forklare, men har vondt på begge sider av magen (man skulle altså tro at det er snakk om eggstokkene), det føles ut som jeg har en stor ballong på hver side! Såpass vondt at jeg har problemer med å gå oppreist. Tror først det er snakk om mageknip, men skjønner fort at det ikke er det. Dagen etter sitter det fortsatt i, litt bedre men fortsatt vondt. Føler meg oppblåst. Ble redd for at det var noe galt (overstimulering), men ringte legen og han kunne ikke helt forklare det, men mente det var selve eggløsningen jeg kjente. Jeg kjenner normalt ikke til eggløsning i det hele tatt. Denne gang er det to store egg, en på 18mm og en på 20mm. (største jeg har hatt) Noen som har opplevd lignende?
Going strong Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Det begynner å bli en del år siden,men det var snakk om et stort egg på meg også.Hadde megasmerte i høyre eggstokk,og kunne ikke trå ned på høyre beinet for det plantet seg oppover og gjorde drit vondt da det nådde den delen av magen!Var eggløsning da ja.Gyn. min sa at det var som et høne egg som skal igjennom et sugerør..Herlig:( Men har heldigvis bare hatt det en eller to ganger.Men for mange år siden som sagt. Håper det går over etter EL,men kan fortsette å være ømt en periode etter den også. Lykke til!
lioness* Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Ja, jeg hadde inseminering i forrige syklus, det var akkurat slik du beskriver det. Veldig ømt i sidene (eggstokkene) på og omkring el-dagen. Nesten vondt å gå. Eggstokkene blir jo stimulert mye mer enn i naturlig syklus, så det er vel ikke rart at de tar litt av. Jeg syntes ikke selve insemineringen gjorde vondt, men jeg tror det oppleves veldig forskjellig avhengig avhengig av om livmorhalsen vender rett inn eller litt oppover. Legen sa noe om at det var enkelt å inseminere på meg pga. fasongen på sakene inni der. Vi får håpe smertene var vel verdt det og at du blir gravid! (jeg ble ikke det men skal på'n igjen neste syklus).
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2009 Godt å høre at vi er flere! Hehe "høneegg gjennom sugerør", ja, ikke rart det merkes, kanskje:-) Da er det bare å håpe og krysse alt som er:-) Tusen takk og lykke til til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå