Gå til innhold

Hvor lenge har dere gått på blodfortynnende og evt. kortison/prednisolon?

bollibompa

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Etter 12 forsøk er jeg endelig gravid i uke 9. Jeg er overbevist om at det er bruk av Albyl-E og Klexane, samt Prednisolon som har gjort utslaget.

Har tidligere testet positivt 3 ganger, men har begynt å blø, og aldri kommet lengre enn uke 6.

Jeg fikk overbevist klinikken til å sette meg på disse medisinene, men de har ingen erfaringer med dette fra tidligere. Vi er derfor ikke helt sikker på hvor lenge jeg skal gå på medisinene. Har fått foreløpig beskjed om å gå med de ut 1. trimester.

Men jeg kjenner jeg er livredd for å slutte med de.

Noen som har erfaringer med dette?

Fortsetter under...

Hei der :)

Jeg går på albyl-e, crinone og prednisolon... Nå har jeg akkurat fått beskjed om når slutte og slikt. Jeg er 6+1 i dag...

Crinone (Østrogen-vaginal-gel.... Kjenner ikke til Klexane som du går på. Er det østrogen)?

Har gått over på annenhver dag med Crinone nå,- skal også trappe ned til hver tredje dag fra uke 10

Albyl-e skal jeg fortsette med forbi 1.tri. Fikk inntrykk av at jeg skulle bare gå på disse... Skal gi deg oppdatering om jeg får beskjed om å slutte...

Prednisolon: Jeg går på 2 tabeletter om dagen nå. Så skal jeg trappe ned til 1 daglig fra uke 10. Så trappe ned til en halv pille fra uke 11 i en uke...

Det er veldig viktig at du ikke bare slutter sporenstreks... Du må la kroppen ta sakte over jobben sin selv :)

Albyl-e gjør at mer næringsrikt blod strømmer igjennom livmoren,så det kan vi ha en stund til ihvertfall.

Som sagt,Klaxane aner jeg ikke, men om det ligner på crinone så trapp ned det samme skulle jeg tro...

LYKKE TIL! Jeg er på 4 sjanse i magen nå... Mistet 3 ganger nå, en BO i uke 8,- 2 SA ca uke 5-6.... Nå er jeg 6+1 og kan bare krysse fingrene :) Heia oss, nå må det være vår tur! :)

Takk for svar jenter :-)

Vi var på klinikken i går for ny kontroll, og der var det en liten bamsemums med hender og føtter som lå og rørte på seg. Helt fantastisk å se et lite mirakel på 2 cm!!!

Uglemamma: Klexane er også blodfortynnende (i sprøyter)

Jeg tar progesteron/Utrogest og progynova som hormonstøtte.

Klinikken mener at jeg kan slutte med hormonstøtten nå, men jeg venter til uke 12. Vet at St.Olavs har bedret statistikken etter at de forlenget perioden med hormonstøtte.

Kortison kommer jeg vel til å slutte med snart nå, eller trappe ned.

Det er bare kortison jeg behøver å trappe ned på ja?

Men å slutte med blodfortynnende, det er jeg livredd for. I og med at klinikken ikke har erfaring rundt dette, er det fryktelig skummelt. Enn om det er det som gjør at jeg endelig ble gravid, og at alt går galt hvis jeg slutter?

Kirsty*44: Er det noen spesiell grunn til at du skal gå helt til uke 36? Hvilken klinikk hører du til?

Jeg går på Crinone pga lave progesteronverdier, Fragmin-sprøyter (som er noe lignende som Klexane), og Albyl-E.

Jeg har vært til utredning på Rikshospitalet, det er de som har gitt meg "pakken" pga Leiden-mutasjon.

-Crinone: x 1 daglig fra positiv test og så i 10 uker, så skal slutte denne uka. Fikk ikke beskjed om å trappe ned. Har lest ett sted at det tar 3 dager før den er ute av kroppen.

-Fragmin begynte jeg også med ved positiv test. De skal jeg sette til noen uker etter fødselen da faren for blodpropp bruker noen uker på å normalisere seg etter fødsel.

-Albyl-E fra positiv test til uke 34. Da skal jeg slutte fordi de ønsker ikke du skal stå på det ved fødsel, og at blødningsfare i morkaken er verre så langt enn faren for blodpropper og dårlig gjennomstrømning etter uke 34. Albyl-E bruker lang tid på å komme seg ut av kroppen.

Det medikamentet jeg som sykepleier vet at en skal trappe ned er Predninsolon, ikke Klexane, Fragmin, Crinone eller Albyl-E.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...