Gå til innhold

Kan virkelig barn stikke fingeren inn i stikkontakten??

Anbefalte innlegg

Føler meg passe dum her nå- men jeg har faktisk aldri skjønt det.

Mine barn har aldri vært særlig opptatt av stikkontakter. Vi har ikke beskyttelse i kontaktene. Men når jeg ser på fingrene deres er de jo uansett altfor store for det lille hullet i kontakten. Hva er det jeg ikke har skjønt??

Fortsetter under...

Nå skal det ikke være mulig lenger (strikkepinner etc) på de stikkkontaktene som er påbudt nå. De har intergrert barnesikring. Man ser et hvitt lokk inne i hullet (ikke bare er hull liksom) hvis man har denne typen.

Svogeren min stabbet rundt på gulvet en gang da han var liten, familien var på besøk hos noen venner og hjalp til med oppussing, så det lå jo litt verktøy rundt omkring og slang. Plutselig ble det mørkt gitt... hehe.. da hadde han funnet to skrujern og stukket inn et i hvert hull i en stikkontakt. Han fikk seg en karamell da, men gikk bra med han. Men at de skal kunne få akkurat fingrene inni selve hullet, det går jo ikke.

Annonse

Hmmm vi har ikke de med intergrert barnesikring.

Men hvis jeg ikke har strikkepinner liggende er det altså ingen fare? Uff er jeg en dårlig mor som ikke har barnesikring i kontakten? Tenkte på det da eldste var nyfødt, men siden ingen av dem har brydd seg noe særlig om kontaktene har jeg ikke gjort noe med det. Det hender jo de finner fram støvsugeren og plugger den inn. Men det er vel ikke mer farlig for dem enn for oss?

Mine gutter har alltid vist stor interesse for stikkontakter, ledninger og alt som kan minne om mekanikk og skruing. Vi har ikke integrert barensikring i våre stikkontakter, og jeg tar ikke sjansen på å la de være usikra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...