Gå til innhold

Jeg blir bare tynnere og tynnere....:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vett at flere her inne sliter med å gå ned i vekt - men med meg er det motsatt... Jeg blir bare tynnere og tynnere.....:-(

Nå ser jeg alt for tynn ut!

Jeg er 1.73 og veier nå 52kilo!!! Normalvekten min er 57kilo.

Andre som sliter med det samme? Spiser mer enn hva jeg pleier.... (er nok ammingen som er skylden....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan anbefale deg å få sjekket om stoffskiftet ditt er for høyt. Da vil du i så fall kanskje også merke at du svetter mye, skjelver lett på hendene, svinger i humøret (er jo også vanlig i denne perioden uansett..:))

Jeg fikk høyt stoffskifte etter fødsel og raste ned i vekt. Gjelder å få startet medisinsk behandling fort.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har ingen av de symptomene som du skriver - så tror ikke jeg har høyt stoffskifte.

Har alltid vært tynn - å når jeg er syk raser jeg fort ned i vekt - Men kommer alltid fort opp i normal vekten min med en gang jeg blir frisk.

Men det så bekymrer meg litt er at jeg skal jo fortsette å fullamme i noen måneder til - å dermed vil jeg kanskje gå enda mer ned i vekt....

Håper og tror at jeg vil komme tilbake til normal vekten min når jeg slutter å amme....

Er det noe mat som er litt sunt og samtidig fetende???

Syns ikke det er særlig fint å ver så tynn...

Skrevet

Det er ikke bra å miste så mye vekt når man skal amme nei. Kommer an på om du greier å spise nok til at det blir overskudd til melk også da. Hør med legen din du, er nok lurt å sjekke det og få råd.

Skrevet

Bør kanskje ta meg en tur til legen vist vekten går mer ned ja..

Men jeg spiser mer en normalt(spiser oftere - og blir veldig mett hver gang) - og jeg har heldigvis mer enn nok morsmelk!!:-)

Skrevet

Jeg kan anbefale deg å ta måltidserstattere, f.eks Herbalife eller andre merker. Men da tenker jeg på at du tar dette i tillegg til måltidet, ikke istedet for!! Da får du i deg riktig næring istedet for at du bare trykker i deg et eller annet for å få i deg mye mat. Dette er ihvertfall den enkle måten. :)

Skrevet

Jeg er "bare" 1.70 og er normalt 62 kg...så både kortere og med litt flere kilo, men ikke det som er poenget mitt. Når jeg fikk første tulla mi gikk jeg ned til 55 kg i løpet av noen uker. Det er lite til å være meg, og jeg så faktisk litt skrapa ut. Hadde ikke rompe igjen, og buksene slang rundt lårene. Når jeg slutta og amme da tulla var ca 12 mnd gikk jeg i løpet av noen uker opp 5 kg. Det skjedde bare helt av seg selv. Denne gang har jeg ikke gått ned så mye, men kom raskt ned i normalvekta mi. Håper ikke det har tenkt å snike seg på 5 kg til når jeg slutter å amme denne gang;)

Altså, meningen med denne utgreiinga er at det kan hende du "hopper opp" noen kg når ammingen er over. Det er ikke skadelig for ungen om du går ned, og som du sier har du nok melk. Så lenge du spiser deg mett med god mat er det jo heller ikke skadelig for deg. Selvfølgelig, om du fortsetter å rase ned i vekt hadde det jo vært en ide med en liten tur til legen for å sjekke stoffskiftet:)

Skrevet

Samme problem her. Er 1.54 cm og veier bare 45 kilo! Før fødselen lå jeg godt over 50 kilo. Jeg sluttet med ammingen ca 14 dager siden pga jeg ble sliten og gikk bare ned i vekt. Ammet i 5 mnd og fant ut at det var nok. Får håpe noen kilo kommer tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...