Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Vi venter nr 2 snart og mannen min vil svært svært gjerne kalle Arvid etter et familiemedlem som betydde veldig mye for han. Jeg er ikke helt fortrolig med navnet.. hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Det er vel et greit navn, vel? Jeg har selv en forkjærlighet for "gammelmannsnavn" som Torstein og Amund, og Arvid er vel in den gata det også...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Nei jeg synes ikke det er noe særlig.. Faktisk synes jeg det er et ganske kjipt navn..Synes heller ikke det passer i samme kategori som Amund og Torstein jeg da, det er jo sterke navn Men oppkalling kan man jo gjøre ved forbokstav, eller kanskje bare bruke det som mellomnavn og ha et annet navn til hverdags? Skjønner jo at mannen din ønsker å kalle opp familiemedlemmet sitt for vi har samme situasjon her.. Svigers synes jo at å kalle spiren opp etter bestemor OLGA er en kul ting å gjøre.. Glad jeg har vetorett da for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Jeg ønsker ikke selv å oppkalle barna mine og hvertfall ikke etter vår foreldregenerasjon, dvs barnas besteforeldre. De navnene forbinder jeg med dem og vil ikke ha dem til barna mine i tillegg. Oldeforeldrene kunne blitt brukt til oppkalling, men da blir det lett "urettferdig" fordi det er umulig å kalle opp alle, hvis man ikke får veldig mange barn. (pluss at oldefedrene her har veldig sære navn og vi kun har en gutt) Å kalle opp i form av å bruke samme forbokstav eller bruke navnet som et mellomnavn syns jeg er en bedre ide hvis ikke du liker navnet. Arvid hadde ikke vært aktuelt her, men heller det enn noen av de navnene som blir brukt nå, som enten høres ut som de er funnet på eller som høres ut som kallenavn.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Syns ikke Arvid er så veldig fint... Arild Are Arne ...er litt bedre
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Synes navnet var ganske fint jeg, men synes det er ganske irrelevant hva jeg synes egentlig:) Dere må jo velge et navn dere BEGGE liker da. Men som en annen nevnte hva med å ha det som mellomnavn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå