Gå til innhold

Amming, hvor ofte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 6 uker. Føler jeg sitter og ammer hele tiden så lenge han er våken. Når han først sover kan det gå 3 timer mellom hver gang, men når han er våken er det omtrent hver time. Han er snill på nettene, spiser ikke så ofte da, fra 2 til 4 timer mellom hver gang. Flere som sitter og ammer hele dagen??

Når blir det litt lenger mellom hver gang?? Blir veldig sliten av bare å sitte i sofaen med puppen ute. Litt stress å dra noen steder, for vet at hvis han våkner, så MÅ han ha mat med en eneste gang, ellers blir det illskriking helt til puppen kommer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er en startfaseting. Det går seg til!

Er det sikkert at det er mat han behøver hver time?

Dersom du føler at babyen ikke får nok mat til hvert "måltid". Først en pupp og deretter bleieskift og så en pupp til.

Anbefaler deg å prøve deg ut en tur likevel. Nærhet kan være like viktig når han våkner - hva me då prøve bæresjal?

Lykke til!

Skrevet

Min er også seks uker gammel. Jeg prøver å la det gå minst to timer mellom måltidene. Blir gjerne tre timer på dagtid, og rundt to på kveldstid. (Om natta kan det gå åtte timer mellom, så der er han veldig grei.)

Men tar han smokk? Jeg er veldig for selvregulering - og småtten min får alltid mat når han sier fra. Men ofte så trenger han nærhet og smokk for eksempel, ikke mat. Hvis jeg prøver å gi ham smokken når han egentlig er sulten sier han absolutt fra, altså! :) Så hvis han ikke bruker smokk kan du kanskje prøve å få ham til å ta den? Ikke alle som vil, selvfølgelig. Og alle unger er jo ulike - kan jo hende han trenger mat såpass ofte ennå, men da vil det nok helt sikkert roe seg etter hvert! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...