snuppeluppe Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 På babyene altså.... var på besøk hos en venninne i går og hun hadde fullt ullundertøy under pysjen. Mens mini min går bare med pysj. Kun bleie under...........
localati&lillegutt Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Min har også bare pysj... Og det har han hatt hele tida.. 8mnd nå... Men vet noen bruker ulltøy, grunnet at de har ett kaldt rom, noe som gjør at de små sover litt bedre blandt annet... Men selvom vi har det litt kaldt på rommet, har jeg ikke noe ekstra på... Tar på han sokker, og husker å bre dyna godt over før jeg legger meg...
FruTB Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Vi bruker ullpysj, og har ingen ting under pysjen. Går nok over til bommulspysj nå når våren kommer (hurra), men kommer ikke til å ha noe under da heller.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Kun bomullspysj uten annet under enn bleia. Men han har sovepose og dyne på. Også ligger han på ett ullpledd.
*søtesmå* Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Vi bruker ullpysj uten noe under:) Alltid go' og varm på kroppen etter ei natt under dyna.
tollotone Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har sett etter ullpysj, men finger ingen. Hvor har du kjøpt det? Er det efentlig noe varmere enn bomullspysj eller er det bare egenskapene som å holde på varmen og transportere svetten som er tanken med å bruke ullpysj. Høres liksom så varmt ut... Men er selv glad i egenskapene ull ellers har.
lykkelig78 Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Bomullspysj og bleie. Sokker om hun har pysj uten bein. Og dyne over. Hun er varm og god! Har brukt det siden hun ble født i desember!
*månestråle* Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Har vekslet litt mellom bomullspysj og ullpysj, men har alltid bare hatt bleie under.
AO3 Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Vi har bare bleie under, det varierer om vi har bomullspysj eller ullpysj. Han sover i en voksipose classic, så han er alltid god og varm, selv om det kan være bikkjekaldt på soverommet.
AO3 Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 tollotone: Jeg liker ullpysjen fra Janus veldig godt, men det finnes mange merker. Troll sin er også veldig fin, ellers har vel sikkert Nøstebarn noen også.
Itsrejk Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Småtten min har ullbody og ullpysj. Han blir ofte kald på hendene, så jeg bruker å tre et par sokker over hendene hans. Ingenting på hodet. Har et bomullspledd som jeg bretter litt fast rundt ham, men hendene ligger fritt. Oppå har han en lett, liten babydyne som jeg pakker litt godt rundt ham. Han har aldri vært for varm. Ull regulerer jo varmen veldig bra. Vi sover med åpent vindu og uten varme på soverommet, så det er ganske kaldt der. Småtten sover veldig godt om natta (sjelden våken mellom elleve og fem i hvert fall, ofte sover han fra halv elleve til seks uten mat). Unger er jo like ulike som voksne på dette området: Noen er mye varmere enn andre. Gjelder vel bare å bli kjent med sin egen unge og finne ut hva som funker best.
Itsrejk Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Småtten er forresten seks uker. Regner med han klarer seg uten bodyen under når han blir litt større, og i hvert fall når våren kommer.
Lillepusen-78 Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Vi har kortarmet bomullsbody under bomullspysj. Har det ganske kaldt på soverommet, og han ligger jo med skuldre og armer utenfor dyne/teppe.....
Lunita_ Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 ull under pysjen hørtes varmt ut:p jeg hadde ikke snytes det hadde vært noe godt å ha ull under pysjen i allfall,så her er det bare pysj på bebisen:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. februar 2009 #16 Skrevet 27. februar 2009 Kun bleie.. og vi har bommullspysj. Har aldri brukt noe annet under, det er akkurat passelig for snuppa vår iallefall
Frøken Freken Skrevet 27. februar 2009 #17 Skrevet 27. februar 2009 Vi har alltid body under pysjen, noen ganger ull noen ganger bomull. Det er da ikke slik at et barn som sover blir overopphetet av ullbody under pysjen??? I allefall ikke jenta vår. Det var ikke akkurat noe reflektert valg å ha body under pysjen fra starten, trodde det var vanlig og nå har jeg bare fortsatt.
frk-fryd Skrevet 27. februar 2009 #19 Skrevet 27. februar 2009 Bare bleie nå. Men første mnd hadde vi ullbody under den, for da trengte hun det. Vi har det ikke så veldig kaldt på soverommet. ca 15-18 grader. Nå har hun begynt å sparke av seg teppet, og bli kald på beina, så nå har vi på henne sokker også hvis pysjen er uten føtter.
power puff Skrevet 27. februar 2009 #20 Skrevet 27. februar 2009 bare bleie! er det veeeldig kaldt har jeg brukt ullpysj istede for bomullspysj
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 27. februar 2009 #21 Skrevet 27. februar 2009 Bare bleie og bomullspysj. Sokker hvis pysjen ikke har føtter. Ligger på lammeskinn, med babydyne over. Også koseteppet da:) Hun er ofte litt kald på hendene når hun våkner, men varm ellers. Har prøvd med votter, men det hater hun... da får hun ikke gnidd seg i ansiktet og sugd på totten;) Så jeg har satset på at hun overlever fordetom...
mamma_Christine Skrevet 27. februar 2009 #23 Skrevet 27. februar 2009 Bare bleie og bomullspysj. Kan ikke ha mer enn det heller, fordi da blir det for varmt for ho
Trollet&lilletrollet08 Skrevet 27. februar 2009 #24 Skrevet 27. februar 2009 Kun bleie under pysjen ja:)
stjertløvetann Skrevet 28. februar 2009 #25 Skrevet 28. februar 2009 Morsomt å finne denne tråden idag, for igår utbrøt min far barnevakten sjokkert "Hva? Har hun ikke noe på under pysjen??" Hvorpå jeg, etter 9 mnd som mamma, plutselig ble usikker "Eh... nei.. " Hadde tenkt å spørre her inne hva som er vanlig, men nå slipper jeg det Bruker da altså bare bleie under pysjen, med andre ord, og veksler mellom ull og bomull alt ettersom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå