Gå til innhold

Til dere som ble sydd..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med nr 1 ble jeg klipt opp fra skjeden og på skrå bak anal åpningen og revnet noe inni skjeden og men sying var gjort ferdig på 1-2-3 tok ikke noe lenger en toppen 20 min, men var heldig med nr 2 og revnet ikke noe

Tror ikke man tenker så mye på tiden når man ligger der med sin nyfødte- verden kan rase sammen rundt en uten at man legger merke til det! Jeg ble vel sydd ca. 45 min etter fødselen, man får en bedøvelses-spray som gjør man man ikke kjenner noen verdens ting (selv om det svir noe inni hampen i et par sekunder når de sprayer den på). Mens de sydde lå jeg der med min skjønne baby og hadde ikke en bekymring i verden:)

Men du vet det er ikke alle som får en liten baby på magen når de ligger der og skal syes, min lille baby forsvant rett ned på barneavdelingen pga navelstrengen 2 ganger rundt halsen og var helt blå, det tok over 1 time før jeg fikk den lille på magen, jeg var ferdig sydd og dusjet før han kom til mammaen sin

Hei!

Ble også sydd med en gang morkaken kom ut. Fikk litt lokalbedøvelse i form av små sprøytestikk og kjente lite til både stikk og sying. Sydde 6-7 sting, gikk rimelig fort syns jeg! Forøvrig kjente jeg ikke noe til revning og klipping heller...

Annonse

• 4 uker senere...

Jeg revna MAAASSE!! Var kirurg som måtte komme opp å fikse meg... De holdt på i circa 2 timer. Men det var mye fordi en super komplisert revne innvendig og nedover. Den blei til slutt til ett hematom på størrelse med ett eple!! Men gikk fint det da.. Jeg lå og supa lystgass som bare det jeg!! Babyen var hos pappaen sin imens.. Ikke bekymre deg du! Det gikk helt fint for meg hvertfall! Var i min egen verden hele tida.... TAKK GUD FOR LYSTGASS ;o)

Revna forresten pga sugekopp. Gutten kom hele fødselskanalen på 2 rier da ting måtte gå litt kvikt med koppen!

• 4 uker senere...

Tips her:

Om dere revner veldig kan man jo få full narkose under syinga. Da får man både hvile litt, og slippe å kjenne på dette.

Jeg hadde totalruptur og ble sydd i full narkose på operasjon. Hadde både kopp, tang og stor baby...

Var veldig glad for å få være bevisstløs de timene jeg var borte, og grodde helt fint. Har ingen varige mèn etterpå heller.

Kan ikke "skryte på meg" så veldig mye erfaring med sying, slapp å sy et eneste sting med nr. 1, og sydde 2-3 sting med nr. 2. Ble sydd umiddelbart etter at morkaken kom ut. Kjente litt sviing mens hun holdt på, men det tok jo ikke mer enn et par minutter. Man er uansett så "høy" på endorfiner rett etter en fødsel at man kan holde ut det meste :-)

Annonse

Jeg ble sydd en del pga klipping... Kan tenkes de holt på i 45 min.. Ikke noe smerter, å jeg ringde familie å fortalte om fødselen i mens, så slapp jeg å "kjenne etter" smertene... hehe. ;)

Det jeg har vært plaget med etter dette er at jeg har blitt for "trang", å har smerter under samleie.. Hadde noe problem med det før fødselen, å håpte at fødselen skulle utvide litt, men så har de strammet litt vel mye på syingen.. Så det har ikke blitt mye på min mann de siste to årene... Jeg håper igjen å bli litt utvidet nå, å skal snakke med jordmor om dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...