beggeto Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Vi har fått time til 15 mnd kontroll med MMR vaksine kl 9. Er det rett i barnehagen etterpå da eller bør frøkna holdes hjemme denne dagen?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Du må vente i 20 minutter på helsestasjonen etter vaksinen i tilfelle det kommer etterreaksjoner. Men hvorfor i all verden skal barnet være hjemme fra barnehagen pga en vaksine???
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Her skal mini være hjemme etterpå. En blir jo gjerne litt slapp og utilpass og kanskje får en litt feber. Og i en slik tilstand ville jo ikke jeg vært i form til lek og støy heller.
Puddingmama Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Så vidt jeg har skjønt så tar det ca ei uke fra MMR-vaksinen og til reaksjonen eventuelt kommer, så jeg skulle ikke tru at det er noen grunn til å være hjemme den dagen.
mamman til to gutter Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Vi hadde også time tidlig på dagen når han fikk MMR. Som en annen sier, så tar det stort sett en uke før evt reaksjon kommer, så vi bare ga beskjed om at han hadde tatt vaksine og at de kunne ringe hvis han ikke var helt i form. Han var i barnehagen og hadde det helt fint hele dagen og fikk heller ingen reaksjon etter en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå