Gå til innhold

Noen som vet hvor lenge det gir positivt utslag på test etter abort?? helt noia her..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tok for 2 uker siden (i dag faktisk) kirurgisk abort 12 uker på vei, pga medisinske vansker... satt samtidig inn hormonspiral.. har blødd litt men ikke veldig mye, og ikke mange smerter, alt i alt gikk det veldig bra... kvalmen var vekk fra dag to og stort sett... men i dag tenkte jeg som en bekreftelse liksom på at det faktisk var over, at jeg skulle ta en test jeg hadde liggende, og den lyste strålende positivt.. eller selvfølgeli så var ikke den andre streken like sterk som kontrollstreken, men den var sterkere en første gang jeg tok test, når jeg var 6 uker på vei...huff?? noen som vet hvor lenge hcg sitter i kroppen? tenk hvis det ikke gikk i orden og jeg har satt inn spiral i tillegg...=S da må jeg jo få fjernet den fortest mulig.... takker for svar...

Fortsetter under...

det tar ca 4 uker til hormonene er ute av kroppen. Om du har tatt kirurgisk abort er fosteret fjernet om operasjonen gikk bra uten komplikasjoner. Husk at du ikke kal ha samleie før om en uke og ta en ny test om to uker. Vanlig å være småkvalm etter en opperasjon, blødde du mye, hvor lenge?

om fosteret ikke er fjernet kan du før uke 18 få fjernet det med henvisning fra legen til sykehuset om at tidligere abort før uke 12 ikke var vlukket, men om du nå er 14 uker på vei merker du jo om noe er inni der eller ikke, ømhet i brystene kvalmen osv.

tror ikke du er gravid lengere men viktig å dobbeltsjekke uansett, det at streken var sterker er jo fordi i uk 12 har du større oppslutning av hormon en i uke 6 :)

Sant, alt det du har skrevet, hadde nok jeg svart en annen i samme situasjon, deilig å få det bekrefta på en måte.. ja var jo annengangs, og ikke mer ne 14 mnd siden siste mann kom, så hadde nok kjent liv og sånt nå, kjente det jo på denne tiden i første svangerskap så.. blødde bare i et par dage, svangerskaps kvalmen var vekk to dager etter inngreper.. er litt øm i puppene, men er ikke lenge siden jeg sluttet helt å amme, så tror kanskje det kan ha sammenheng.. takk skal du ha, venter litt til og ser det an, men finner jeg symptomer ringer jeg legen med en gang=) bedre å sjekke en gang for mye;) takker for svar=)

Jeg som svarte først :) glemte å nevne at en uke etter at jeg tok abort (jeg var førstegangs gravid) voknet jeg og brystene var våte av melk, tok abort i uke 12.4 og ble litt overasket over at det kom no ut, da fikk jeg litt noia å trodde kanskje jeg var gravid enda men tenkte meg om en gang til og magen føles litt tom på en måte + at overskuddet var tilbake.

...melket puppene i en uke etter det til det ikke kom mer (tro det eller ei så kom det ut en del, mest fra høyre bryst) det er nå 6 uker siden min abort og venstre bryst som jeg ikke melket begynner å gjøre veldig vondt, vet du om du kan få betente melke kjertler ? har du fått det eller noen andre? lurer litt, merkelig etter å bare ha vært 12 uker på vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...