Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å legge på ett nytt sengesett UTEN å vaske det først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NEI, ALDRI!

æsj...! det er jo fullt av kjemikalier og dritt... ikke bra.

Skrevet

Gjorde det med et sengetøy jeg fikk til jul. Og overlevde uten varige mèn.

Skrevet

Nei, aldri, det vaskes to ganger for å få ut fargestoffer og kjemikalier før jeg legger det på. Hadde aldri greid å legge meg i helt nytt og uvasket sengetøy..

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger. Har ikke dødd, ikke fått noe utslett eller noe. Men enig i at det lukter dritt ja. Stivt var det overhode ikke.

Skrevet

Gjorde det en gang for lenge siden. Mørkeblått var det og jeg våknet neste dag blå i ansiktet...hahaha!!!

Da lærte jeg leksa mi:o)

Skrevet

Mavi72: Uæh! Hehehehe :o)

Nei, jeg hadde aldri lagt på et uvasket sengesett... huff, fullt av kjemikalier og overskuddsfarge.

Skrevet

Nei aldri, det står jo også anbefalt på pakningen at det skal vaskes først.

Skrevet

Aldri! Tenk på alt og alle som har tatt på og vært nær sengetøyet da! Har selv vært butikksjef i en Kid interiør butikk og dere skulle bare vist hvor mye rart det blir funnet i pakkene med sengetøy.

Ikke noe farlig, men etter å ha funnet litt daue insekter og sånn klemt mellom putevaret, så synes jeg det er greit med en runde i vaskemaskinen...

Dere som vasker nytt sengetøy på 90 grader "ødelegger" jo sengetøyet og fargen vil bli blassere og mattere mye fortere. Alt nytt sengetøy som skal vaskes skal vaskes på 60 grader (eller det som står på pakken) for da binder man fargen i sengesettet mye bedre, og det holder seg lenger.

Skrevet

Ja, vasker alltid sengetøy på 90 grader, enten det er nytt eller om det er vanlig vask!! Tenk på alle de krype som boltrer seg i madrassen og dyna og sånn a...

Skrevet

NEI, NEI, NEI, må vaskes først!

Skrevet

Nope. Men ville nok nøyd meg med å vaske det på 40, skittent er det jo ikke:)

Skrevet

Nei, må vaskes først ja.

Ler av deg som ble blå i ansiktet :-D

Skrevet

Banshee...ja du kan tro jeg fikk sjokk når jeg så meg selv i speilet den morgenen.....hahaha!!!!

Skrevet

Jeg må alltid vaske det først, på 60 grader da :) synes at det klør litt jeg og lukter rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...