Gå til innhold

Noen som vet hvor trygt det er å fly med Widerøe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyskrekk, og skal reise til utlande med et sånnt lite Dash propell fly over nordsjøen, og gruer meg skikkelig.. Så lurer på om noen har litt peiling på hvor trygt det er å fly med Widerøe, det var masse problemer med Dash 8 flyene ifjor så trodde dem hatt tatt dem ut av bruk, men tydligvis ikke :( Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Umulig spørsmål, men for å si det sånn; besetningen har familie og barn de og. Ingen som hadde risikert å jobbe på en livstruende arbeidsplass. God tur.

Skrevet

umulig? hvorfor er det umulig å vite om widerøe er trygt eller ei?

Skrevet

Å, da formulerte du deg bare feil i overskriften. JA Widerøe er trygt.

Skrevet

Jeg har også litt flyskrekk, men reiser med widerøe flere ganger i året. den feilen som var med dash 8, er fiksa på, så det skal du iallefall ikke tenke på..

En annen ting er at du skal lete lenge etter flinkere flygere enn widerøe - flygerene fordi de er vant til åfly under de mest eksteme forhold.

Jeg har flere ganger flydd i storm og flyet kaster seg hit og dit, og det er imponerende hvor flinke de er. Har også opplevd flere ganger at de avbryter landing, går opp i høyde igjen og prøver ny landing pga vindkast. det går bestandig bra. Dette er hverdag for dem :)

Og ikke minst, flyene står for en støyt.

Skrevet

Om det skulle skje en ulykke vil du sitte i et widerøe fly med propeller. Sjansen for å komme levende og uskadd ifra det er mye større enn i et stor fly, og de jeg kjenner med flyskrekk tar widerøe om det er et alternativ. Du kan kontakte luftfartsverket.

Annonse

Skrevet

Signerer mammamia og nurket på denne!

Flyr selv med Widerøe flere ganger i året, og makan til dyktige flygere skal du lete lenge etter. Føler meg alltid trygg på Widerøe:)

Skrevet

Jeg hr flytt med widerøe før og føler meg merkelig nok tryggere i en dash enn en stor Boeing fly, merker jo når man ikke tar av og synes det går mye "roligere", Det værste for meg er når vi tar av .. Da tenker jeg "nå skjer det, nå dør vi" , og når jeg kommer opp i lufta blir jeg bare helt dårlig av å tenke på av vi er langt over bakken!!

Skal reise med datteren min på 3 år, og vil helst at hun skal slippe å se meg redd på flyturen, har opplevd å hyperventilere når vi tar av osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...