Gå til innhold

Ang Tran??

Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere med det?? og hvordan får dere de små til å ta det?? og når på døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet da hun var 4 uker. Men har nå gått over til vitamin D-dråper. Snuppa spytter nemlig bare ut tranen. Hun får ikke i seg omega 3 gjennom disse dråpene, men i det minste vitamin D!

Da vi tok tran var det som oftest under morgenstellet.

Skrevet

Vi var litt treige og starta ikke før snuppa var 6 uker, men mener å huske at det er anbefalt fra 4 ukers alder. Vi gir det med sprøyte (uten nål selvsagt!), mens hun ligger og spreller på stellebordet (sånne engangssprøyter fås kjøpt på apoteket for 2 kr stk, vi bruker de et par ganger, vasker dem i oppvaskmaskin). Ta av alle klærne; tranflekker er håpløst å få bort i vask!! Gir tranen som en del av kveldsstellet, før vi tar på pysj/ bader:)

Skrevet

Det er anbefalt fra 4 uker. Vi bruker også engagnssprøyte som vi tar i oppvaskmaskinen og koker mellom hver gang. Vi gir litt og litt om gangen sånn at hun får tid til å svelge i mellom.

Det er også greit å gi vitamin D dråper, men da må du sørge for at du spiser omega 3 ved siden av (får det gjennom morsmelk).

Jeg spiser i tillegg omega 3 tabletter så han får nok dosen sin for å si det sånn :-) Og ja - godt tips, som nevnt, å ta av alle klær :-)

Skrevet

Glemte å si at vi gjør det som en del av kveldsritualet, og at han svelger unna som bare det (tror nesten han liker det nå jeg).

Skrevet

Ja, her er tran en stor hit, det har det vært helt fra starten! Hun gliser, gaper og svelger som bare det- sikkert gøy med litt nye smaker:) Men ikke ta for mye på en gang, ta det litt etter litt i små porsjoner, hvis ikke kommer det gjerne bare ut igjen m en gang- og tran i nakke og under haka lukter IKKE godt;)

Skrevet

Et lite tips til de som vil gi babyen omega, men hvor tran ikke fungerer. Jeg kan anbefale oljen fra Udo's Choice. Den inneholder omega 3+6+9, og har nesten ikke lukt eller smak. Jeg rører inn en t-skje i grøt eller middagsglass, og mini har aldri reagert. Det kommer ingen illeluktende oppgulp og det setter ikke flekker på klærne. Bruker d-vitamin dråper i tillegg, og føler da at tranen har fått en verdig erstatter.

Skrevet

Tips til hvordan man kan få i de små tran:

Bruk en flaskesmokk - la barnet suge på den mens du heller tranen i. De små suger jo automatisk da de får den i munnen, og så slipper de få å store doser som gjør at de lettere og oftere gulper/spytter det opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...