Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Når startet dere med det?? og hvordan får dere de små til å ta det?? og når på døgnet?
msunicorn Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Startet da hun var 4 uker. Men har nå gått over til vitamin D-dråper. Snuppa spytter nemlig bare ut tranen. Hun får ikke i seg omega 3 gjennom disse dråpene, men i det minste vitamin D! Da vi tok tran var det som oftest under morgenstellet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Vi var litt treige og starta ikke før snuppa var 6 uker, men mener å huske at det er anbefalt fra 4 ukers alder. Vi gir det med sprøyte (uten nål selvsagt!), mens hun ligger og spreller på stellebordet (sånne engangssprøyter fås kjøpt på apoteket for 2 kr stk, vi bruker de et par ganger, vasker dem i oppvaskmaskin). Ta av alle klærne; tranflekker er håpløst å få bort i vask!! Gir tranen som en del av kveldsstellet, før vi tar på pysj/ bader:)
Mjølkekua Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Det er anbefalt fra 4 uker. Vi bruker også engagnssprøyte som vi tar i oppvaskmaskinen og koker mellom hver gang. Vi gir litt og litt om gangen sånn at hun får tid til å svelge i mellom. Det er også greit å gi vitamin D dråper, men da må du sørge for at du spiser omega 3 ved siden av (får det gjennom morsmelk). Jeg spiser i tillegg omega 3 tabletter så han får nok dosen sin for å si det sånn :-) Og ja - godt tips, som nevnt, å ta av alle klær :-)
Mjølkekua Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Glemte å si at vi gjør det som en del av kveldsritualet, og at han svelger unna som bare det (tror nesten han liker det nå jeg).
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Ja, her er tran en stor hit, det har det vært helt fra starten! Hun gliser, gaper og svelger som bare det- sikkert gøy med litt nye smaker:) Men ikke ta for mye på en gang, ta det litt etter litt i små porsjoner, hvis ikke kommer det gjerne bare ut igjen m en gang- og tran i nakke og under haka lukter IKKE godt;)
Lillemille*** Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Et lite tips til de som vil gi babyen omega, men hvor tran ikke fungerer. Jeg kan anbefale oljen fra Udo's Choice. Den inneholder omega 3+6+9, og har nesten ikke lukt eller smak. Jeg rører inn en t-skje i grøt eller middagsglass, og mini har aldri reagert. Det kommer ingen illeluktende oppgulp og det setter ikke flekker på klærne. Bruker d-vitamin dråper i tillegg, og føler da at tranen har fått en verdig erstatter.
*søtesmå* Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Tips til hvordan man kan få i de små tran: Bruk en flaskesmokk - la barnet suge på den mens du heller tranen i. De små suger jo automatisk da de får den i munnen, og så slipper de få å store doser som gjør at de lettere og oftere gulper/spytter det opp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå