Gå til innhold

stikninger og ilinger i brystet etter amming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har en jente på 5 uker. Fullammer henne. Har i lengre tid nå hatt vondt i brystene etter amming og mellom hver amming. Kjennes ut som ilinger/frysninge og stikninger. Ingen kan svare meg hva dette kan være! er skikkelig ubehageligt og litt voindt. Blir verre når jeg går ut i kaldt vær. Noen som har hatt dette, og kan svare meg på hva det er?

Har hatt et åpent sår på vorta som nå er i ferd med å bli bedre. Har vært å tatt prøve av dette såret for å utelukke sopp/bakterier, fmen har ikke fått svar på dette ennå.

Viss dette skal fortsette, så vet jeg ikke om jeg orker å amme lenger!

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Ikke sikker jeg altså, men det kan være sopp. Jeg har det litt sånn når "brystene fylles" eller når melka er påvei ut. Har sopp og behandles for det. Har også hatt et lite hakk i brystvorta som har begynt åleges nå etter jeg begynte på kuren. Har mini hvitt belegg i munnen sin kanskje?

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også en periode da det stakk og ilte i puppene etter amminga. HS trodde det var sopp og jeg smurte canesten på brystvortene etter hver amming. Men jeg tror vel egentlig at det gikk over av seg selv, for jeg var ikke så veldig flink til å smøre meg! Uansett, borte ble det. Kanskje det gir seg til slutt til deg også! :)

Skrevet

kjenner igjen det du beskriver, og for megg ikk det over av seg selv, etter noen uker. tipper det oppstod rundt 8 uker og var over ved 10 uker. plagsomt var det, men jeg kjente meg ok ellers og vesla fikk nok mat, så jeg orket ikke å gjøre noe med det, før det plutselig var gått over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...