Gå til innhold

Andrologen skrev ut Pergo til meg uten at jeg var der!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd i 8 mnd. Har et barn på tre år fra før som satt på 1 pp. Sambo har fått påvist dårlig sædkvalitet, som en følge av en infeksjon han nå skal ta antibiotika for. Det var gode nyheter, men det jeg synes var rart, var at Ken Purvis skrev ut Pergotime til meg. Jeg var ikke med engang! Jeg har riktignok uregelmessige sykluser, som samboer fortalte han. Men jeg har påvist EL med eggløsningstester, og på innvendig UL i november så alt normalt ut.

Er ikke dette litt rart?

Skal jeg bare ta dem, gjorde han det kanskje for å "sikre" resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Ja, nå spør du bra da. men i grunn så skal en ha GU før en starter på pergo. Men det hadde ikke jeg heller da, fikk bare en resept første gangen uten noe mer, så hvis jeg var deg ville jeg tatt dem hvis du ønsker å prøve pergo.

Skrevet

Hei! Nå er er misunnelig på deg!! Fikk du det!! heldige jente! Gjett om jeg skal ringe Purvis i morge. Min mann er i samme situasjon som din og han har fått pergo og tarivid for å "sprenge" litt i den trange passasjen. Vi har ingen barn og har prøvd en god stund nå, o g når mannen min var hos purvis så var jeg med, så hvordan det gjøres på menn.

Jeg synes du var heldig, og gjett om skal ringe i morgen :)

Tusen takk, you saved my day!

Skrevet

Hei lillehare

Ja, jeg er kanskje heldig? Samboer var ordenlig glad da han kom fra Purvis, at vi skal følge hans råd. Men det var kanskje litt utenom boka å skrive ut Pergo til meg uten at jeg var der, så håper han ikke kan "spore" det tilbake til min samboer hvis du ringer og vil ha Pergo.

Vil nødig ha på meg at jeg har "hengt han ut" på nettet, på noen måte, for jeg har tro på at han er super når det gjelder å hjelpe til med fertilitetsproblemer.

Han vurderer nok alle veldig individuelt, og det var nok en grunn til at du ikke fikk Pergo siden du til og med var med mannen din. Hvis du har regelmessige sykluser og påvist EL, så trenger du det jo ikke.

Samboer fikk også Tarivid, så jeg på resepten. Er det antibiotika? Og så fikk han Pergo han også. Hmmm, hvordan funker det på menn, vet du det?

Skrevet

hei du! du skal ikke være redd for noen ting :) snakket med dem idag og det var faktisk ikke så uvanlig :) og jeg kunne få det :) vi er veldig fornøyde med purvis og det hjalp veldig å få hjelp. tarivid skal hjelpe på gamle infesjoner og skal åpne opp litt i sædlederen fordi den har mest sannsynlig fått en fortetning pga infeksjonen. ville så gjerne sende en PM men det gikk ikke fordi du har ikke profil her.

Jeg har skikkelig ustabil syklus og venter på svar fra blodprøvene. Men uansett, du har ikke gjort noe du skal angre på , tvert imot så hjalp du meg! Han kan nok ikke spore noen ting heller fodri det veeeeelig maaaaange som går til purvis og han gir respeter til kvinnen også. jeg var der sammen med mannen min og han spurte meg en masse...

sender deg en PM når du har opprettet en profil :)

Skrevet

har så mye å fortelle! lag profil!! min mann går som sagt på pergo, tror det er bra fordi plutselig en dag hadde han skikkelig spreng i ballene :) men det spennende blir med den neste sædprøven da, er spent!!

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg! Syntes også det var litt rart. Jeg sendte samboer til Purvis for en ekstra sjekk etter 4 års prøving og 4 IVF/ICSI-forsøk i det offentlige uten suksess.

Det er ingenting i veien med samboer, og det bekreftet Purvis. Det er heller ingenting i veien med meg, men jammen sendte Purvis ikke med samboer en resept på Pergo til meg likevel...

Nå har ikke jeg brukt resepten, for vi driver med nye prøverørsforsøk i det private, og da vil jeg ikke risikere å rote ting til med å bruke Pergo innimellom.

Egentlig synes jeg ikke denne praksisen er riktig, for ifbm all behandling så bør legen ha samtalt med og undersøkt pasienten, og pasienten bør har fått nødvendig informasjon før behandling startes. Det er mange grunner til at det er slik det skal gjøres - men noe av det viktigste er nok å unngå feilbehandling og unødvendig risiko ifbm medisinbruk.

Skrevet

Vi har også nylig vært hos Purvis. Samboer har fått resept på Tarivid og Pergotime. Purvis mente at han kanskje hadde noen blokkeringer som hindret nye svømmere å komme igjennom....Han hadda ingen tegn til aktiv infeksjon, men kanskje en tidligere infeksjon hadde ført til fortetninger i sædleder. Var det samme beskjed som dere fikk?

Hvor lenge skal din sambo ta kur?

Sa han noe om når neste prøve bør taes?

Skrevet

Lillehare: send meg gjerne en PM med deres erfaringer :-)

Skrevet

Hei igjen!

Samboer skal ta Tarivid i 15 dager ( to om dagen), og pergotime hver dag i 7 dager, og så annenhver dag i 21 dager.

Sambo hadde en gammel infeksjon som det ikke var noe å gjøre med, og en aktiv som "satt på rett sted", som Tarivid skal behandle. Jeg fikk visst 3 * 5 Pergokur. Har hørt mye snakk om doble og triple pergo-kurer, men jeg regner med han mente at jeg skal ta det fra dag 5 i mensen i 3 måneder.

Purvis hadde sagt at han skulle komme tilbake i mai, men han trodde ikke han kom til å se han, siden han trodde vi ville være gravide innen det. Håper han har rett!

Det jeg også stusset på, var at Purvis anbefalte en helt annen fremgangsmåte å få det til på. Ikke sex annehver dag i EL uka, men bruk av EL tester, og ETT samleie når El test er positiv.

( Bedre å sikte godt med god ammunisjon, enn masse løskrutt i blinde)

Etter å ha tenkt på det litt er det jo logisk. Særlig når sædkvaliteten ikke er helt på topp..

Ville dere hatt sex når El -test er positiv, eller dagen etter?

Og er det best å EL teste på morgenen, eller ettermiddagen?

Skrevet

Det er samme kuren som samboer har fått. Skal begynne på mandag. Holder din sambo på? Merker han noe bivirkninger? Er spent på om medisinene vil ha noen effekt ettersom han ikke hadde noe aktiv infeksjon. Vi står jo i kø for prøverør og skal inn i mai. Så da ser vi jo på den prøven om det har skjedd noe...Håpe håpe!

Hmmm...Fremgangsmåten høres logisk ut. Selv om jeg synes det høres lite ut med kun 1 gang..

Kan jeg spørre hvor lenge dere har prøvd? Er alt i orden med deg?

Jeg har sluttet med EL tester i og med at vi har prøvd så lenge, men jeg har prøvd å ta de både på ettermiddag og morgen. VEt egentlig ikke hva som er best. Og jeg har også lurt på når det er mest ideelt å ha sex. HAr prøvd både samme dag, morgenen etter, neste kveld etc..Det kommer jo litt an på hvor levedyktige soldatene er. Vårt problem er tydeligvis at de gamle sperrer for de nye friske....

Skrevet

Vi har prøvd siden august i fjor, så det er ikke så lenge, men jeg orker ikke bare vente å se, jeg vil vite det jeg kan..

Vi har jo også et barn sammen fra før, og alt var i orden med meg da ( han er tre år). Var på innvendig UL i november og alt så fint ut, eggene lå der og slimhinnene var tykke nok. Men jeg har uregelmessige sykluser, varierer fra 26 til 32 dager. Har heller ikke vært syk etter forrige svangerskap, så det bør jo skje noe snart! Er litt utålmodig av meg..

Hvor lenge har dere prøvd?

Samboer har bare tatt tre av Tarivid-pillene, og to pergo. Har ikke hørt noe om at han merker noe enda..

Masse lykke til til deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...