Helseinterressert Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 http://www.snl.no/Vaksinering/p%C3%A5_verdensbasis Fornuftig eller ufornuftig?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 jeg gadd ikke lese da jeg regner med at den mannen mener det samme som før...."at alle barn i verden skal vaksineres" mens slekta hans styrer folkehelseinstituttet med rockefeller midler.... det er jo pinelig at en mann som ikke har annet enn et falskt hjertelig smil skal løpe rundt å promotere vaksiner i et spenna renn mens den siste søstra dingler i se og hør et par ganger i halvåret...og faren leker nasjonalskatt......æsj.....og fysj....og den andre søstera er sjef for folkehelsa....det er greit å ha til salt i maten.....men....
AO3 Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Begynner å bli litt lei av dine teorier om Stoltenberg og familien hans, Anonym. Jeg paster litt av essensen av det han skrev, så kan du i alle fall lese det: Vi har så langt besluttet å bidra med en milliard kroner til vaksinasjon og annet arbeid for å hindre at både barn og mødre dør. Et nesten ufattelig antall barn - over 9 millioner - dør hvert år, dvs. et barn hvert 3. sekund og en halv million mødre dvs en mor hvert minutt. 99 prosent av disse barn og mødre kommer fra de fattigste familiene. Dette er en brutal urettferdighet som vi kan gjøre noe med. De fleste dødsfallene lar seg forebygge eller behandle med enkle midler. For bare 200 kr kan et barn bli vaksinert mot vanlige sykdommer som i dag dreper om lag 2 millioner mennesker i året. Du kan si hva du vil om å la være å vaksinere barn i Norge, hvor sykdomsforekomsten i dag er lav pga utbredt vaksinering, men saken blir en helt annen i u-land for mange av disse sykdommene dessverre kan være vanlige, og helsetilbudet hvis de skulle bli smittet i tillegg er dårlig. Det er snakk om barns liv her. Deres liv er ikke verdt mindre enn våre liv.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Og hjernekapasiteten drar paraleller med norske barn som er verdens rikeste og som har tilgang til ren mat og drikke, mot barn/mødre som lever uten tilgang til mat og vann i det hele tatt! Hva med å konsentrere infrastruktur og bruke mest mulig av milliardene til å bygge et grunnlag for hygienestandard og ren mat og vannprosjekt for de aller fattigste? Hjelper ikke at de blir vaksinert hvis de ikke har mat og vann vet du meg80. Hykleriet med Gavi-fondende er å drive politisk rompeslikkeri som ikke har betydning i denne store sammenhengen. Politikere bruker vaksinekampanjen med Gavi for å legge lokk på de reelle problemene i de fattige landene. At en datanerd som sliter med asbergersyndrom og som ikke vet hvordan såpe og vann fungerer (Bill Gates) donerer bort noen milliarder dollar til disse tiltakene betyr heller ikke noe. Men dette spillet fungerer ser jeg når slike som meg80 tror at fattigdom og matmangel kan kureres med vaksiner. Stoltenbergfamilien er jo glad i vaksiner, så med økt bidrag til vaksinesatsing verden over, med Camilla på Folkehelseinstituttet og pappa Torvald som storaksjonær i Glaxo og Merck, er det bra at Folkehelseinstituttet blir sponsa av Rockefeller-fondation. Man flytter bare litt på pengene og får inn ekstra goder med nasjonale vaksineprogram for lettlurte sau, som bræker høylydt i kor, når de løper i samlet tropp får å få fyllt etter vaksiner hos helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 meg80. det er ingen teorier om stoltenberg familien. det er utelukkende fakta rundt dette. masse bunnsolid fakta. en søt liten familiebedrift og hyklersk i sin form.
AO3 Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Det er ikke snakk om at det ene kan erstatte det andre... Både rent vann, godt kosthold, et godt helsevesen, gode forhold rundt svangerskap/fødsel/barseltid og et tilpasset vaksineprogram er nødvendige. Det hjelper ikke med rent vann mot stivkrampe.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Stivkrampe er et dårlig eksempel da stivkrampe kommer direkte av skitne sår. Så her hjelper det faktisk veldig med renslighet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 jo det hjelper med rent vann og såpe mot stivkrampe. den enste årsaken til stivkrampe hos barn er der navlestreng kuttes med urent redskap. ellers finnes det knapt stivkrampe hos barn. det er eldre med dårlig sirkulasjon stort sett som rammes samt folk med alvorlig dype kutt og dyrebitt, i disse tilfellene antaes det at annen medisnsk beh er nødvandig, deriblant antibiotika. i mine øyner er stivkrampe vaksine tull og tøys. har hatt dyr og fått klor og bitt ved lek uten noen komplikasjoner. og det er sikkert 25 år siden siste stivkrampe-vaksine, så immun er jeg neppe. Ja jeg hadde dukka om noen hadde slengt den vaksina etter meg.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Stå på meg80!!!! Ja til vaksiner! Å prøve å legge seg i en diskusjon med motstanderne har jeg gitt opp for lengst.Godt at de fleste av oss "er en gjeng brekende sauer" som vaksinerer barna våre!! Hele 5-10 % velger å avstå fra vaksine,dvs at 90-95% vaksinerer barna sine.Er 90-95% av befolkingen en gjeng brekende sauer som vandrer blinde i flokk?? Bæææææææ bæææææ
Helseinterressert Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2009 Hvordan vil du karakterisere de 90-95% selv?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 De 90% sauene løper rundt seg selv og lytter trofast til humdene som bestemmer hvilken rettning de skal løpe:-) Oss ulver som er full av smitestoffer er frisk og bruker ikke medisiner, har som regel dårlig innflytelse på sauer, da de har fått beskjed fra hundene om at vi biter, spiser lam og smitter andre. Dessverre er det skuddpremie på oss ulver:-) Jo da sauer er da greie så lenge de holder seg i flokk og bræker i kor. De egner seg godt til dyreforsøk og vaksineforsøk, da det er jævlig mange av den rasen Ulver lever som regel alene i fred med familien. Vi steller pent med barna våre. Vi er ikke så ille som sauene som ser de uskyldige barna bli hentet og kjørt bort som lammeslakt. Jaja. Det er jo nødvendig med kjøtt til middag har noen fortalt, så om vi ofrer et lam eller hundre millioner spiller ingen rolle i den store sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Dere er friske takket være det flertallet som er vaksinerte..Likeså barna deres... :)Bææ
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Jada, dere er tullinger det er en kjennsgjerning, ikke fordi dere vaksinerer men fordi dere stoler blindt på autoriteter. Det har alltid vært sånn at kun 10% av befolkninga overlever når det virkelig kniper på. Det er disse 10% som er i stand til å tenke selv og ta engen valg, de som selvstendighetens navn har nok mot til å stole på seg selv, de som tør å la barna bryne seg på den verdenen de er født inn i. Alle dere andre søker falsk trygghet i form av et giftig og helseforringende stikk. Ja dere er naive og godtroende samt formidabelt feige. Dere er de 90% som kommer til å falle døde om fordi noen gir dere kommandoen "dø", den kommer gjerne i form av en diagnose eller et valg om å spise giftige medisiner og vaksiner. Dere er født i feighet, oppvokst i feighet og vil dø i feighet. Det er den eneste sanne sannhet i dette spillet om å forlede de svake. Dere er så godt utdanna, så intelligente, så oppoffrende og så feige at dere skyver dere selv og barna dere inn i slaktekøen fordi dere ikke kjenner deres egne frie vilje, den kunne vært der om dere hadde valgt å se den. Ja det er skummelt i starten å tenke selv, men det er en befriende prosess, hvert valg man tar i denne sammenheng er enkelt fordi det finnes ikke noe valg somer feil om de er basert på fri vilje, mot, selvstendighet og rasjonalitet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Og du lille venn virker å ha "dellusions of grandeur" kombinert med en åpenbar paranoid tankegang.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 utdyp din utilslørte hang til hobbypsykologi. jeg betviler du har kompetanse for å diagnostisere mennesker med fri vilje i noen større grad enn du har kompetanse til å ta et vaksinevalg. i fare for ¨å allerede ha avslørt deg som grunn, enkel og forledet så må du gjerne ty til din eneste medisin mot rasjonalitet; nemlig å beskylde de som tenker selv for å være paranoide og desillusjonerte. merkelig at alle dere som ikke klarer å sette vaksinespørsmål i perspektiv, ikke klarer å sette gift og dårlig helse i sammenheng. jeg beskylder deg kun for ¨være feig og enkel med snever retorikk. flott du har løst gåten mellom vaksiner og helse. mulig du klarte dette helt selv. du vil uansett ha nytte i en innføring i hva begrepet paranoid rommer. du er unektelig på tynn grunn faglig sett, sånn sett får jeg håpe du ikke har papirer som skulle tilsi at du burde hatt fagtermene i orden.
AO3 Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Cl. tetani er en anerob bakterie... Får man den langt inn i et dypt stikksår (noe som vanligvis er tilfellet), hjelper det ikke med bare rent vann, for man får ikke renset opp godt nok innvendig til å være helt sikker på at det ikke er noen bakterier igjen. Jeg er enig at når det gjelder neonatal stivkrampe hjelper det med god hygiene, og det er i slike tilfeller det er svært viktig med gode forhold rundt fødsel og barseltid samt utdanning. Men som et supplement hjelper det med vaksinering av mødrene, noe som jeg ser for meg - uten at jeg har drevet nødhjelpsarbeid selv - kan være enklere å gjennomføre i det korte løp. Utdanning og endring av rutiner/holdninger (f.eks. at fødsler skal skje på sykehus/fødestue, og ikke hjemme på jordgulvet) tar tid. Det er viktig å redde de barna som blir født før man ser full effekt av de andre tiltakene også. De 90-95% som vaksinerer er helt vanlige folk, av alle lag og klasser i samfunnet, akkurat som jeg regner med de 5-10% som ikke vaksinerer er? Det blir for dumt å si at flertallet av befolkningen er som en saueflokk, og underforstått at de som ikke vaksinerer er som en slags særegen opplyst "elite". Herregud.
AO3 Skrevet 28. februar 2009 #18 Skrevet 28. februar 2009 Dette kom åpenbart under feil innlegg! *hehe*
Helseinterressert Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 28. februar 2009 "Men som et supplement hjelper det med vaksinering av mødrene" Kan du utdype denne litt? Det jeg tenker på er at folk dør av stivkrampe til tross for å være vaksinert mot det. Undersøkelser har også vist at opp til 95% av uvaksinerte har hatt antistoffer mot stivkrampebakterien fra naturens side. Død og alvorlige lidelser er registrert etter vaksinen. Før obligatorisk vaksinasjon mot stivkrampe i Norge var det 1-2 dødsfall av stivkrampe i året, hvor hovedsaklig eldre og soldater på slagmarken er mest utsatt. Alikevel skal "alle" barn vaksineres mot dette gjentatte ganger fra 3 mnd alder. Ser du noen betenkeligheter med dette meg80?
AO3 Skrevet 28. februar 2009 #20 Skrevet 28. februar 2009 Fra Lecture Notes on Tropical Medicine, av G.V. Gill og N.J. Beeching, fra kapittel 37: Tetanus, side 238: Epidemiology and prevention Although tetanus occurs worldwide, it is predominantly a problem of tropical and developing countries, being particularly common in the Philippines, Vietnam, the Asian Subcontinent, Indonesia and Brazil. The annual estimated number of cases globally is 500 000 and neonatal tetanus now accountes for about half of cases. However, there has been a significant reduction in the number of cases through the use of vaccination, particularly maternal vaccination, and better obstetric practice and care of the cord. Tetanus is a vaccine-preventable disease. Immunization with tetanus toxoid is very effective. Children should receive vaccination with tetanus toxoid as part of the routine diphtheria, tetanus and pertussis (DTP) immunization given at 6, 10 and 14 weeks. A single dose of tetanus toxoid in pregnancy leads to protective titres in mother and neonate: Standard recommendations are that non-immunized mothers should receive two doses during pregnancy. Routine booster doses should be given at 10 year intervals, or for tetanus-prone injuries if not immunized within the last 5 years. There is probably no need to give more than five doses in a lifetime. Dette foreslåtte vaksineprogrammet er for barn/mødre i utviklingsland, hvor de har mye større utfordringer når det gjelder stivkrampe pga bl.a. dårligere helsestell generelt og ved fødsel spesielt, tettere kontakt med dyr og at mange jobber i landbruket. Ang at folk dør av stivkrampe selv om de er vaksinert - jeg kan tenke meg flere grunner til det - vaksiner gir ikke effektiv beskyttelse hos absolutt alle, lenge siden siste vaksine, et sår som skulle vært behandlet men ikke ble det (dypt stikksår, f.eks. fra spiker med dyremøkk/jord - typisk) etc. Jeg kjenner ikke til tallene dine fra Norge før vaksineringen, men send meg linken, så skal jeg gjerne lese det. Når det gjelder bitt og klor fra dyr: Det er vel såvidt jeg vet ikke først og fremst ved bitt og klor fra dyr at man blir smittet av stivkrampe - sporen finnes i jord og i tarmsystemet hos ulike dyr, spesielt er det mye hos hest. Det er derfor anbefalt at folk som driver med hest skal vaksineres oftere enn resten av befolkningen (i alle fall var det det forrige gang jeg spurte, med forbehold om at det har blitt endret siden sist). Dype stikksår forurenset med jord eller dyreavføring er spesielt farlige mtp stivkrampe. Igjen blir det cost-benefit om man velger å vaksinere barnet sitt. Stivkrampe er ikke direkte smittsomt mellom mennesker slik mange andre sykdommer vi vaksinerer mot, og en høy vaksinasjonsgrad i befolkningen gir ikke beskyttelse for de uvaksinerte. Stivkrampe er en svært alvorlig sykdom, og slik jeg ser det, veier fordelene ved vaksinering opp for de mulige ulempene.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #21 Skrevet 28. februar 2009 tja og så har vi all tilfellene av hcg forurensning av tetanus vaksinen da, den stinker bittelitt, men du kan bare kose deg videre i din store rosa boble meg80, den er din til odel og eie....
Helseinterressert Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 28. februar 2009 Tallene er fra boka "Hva er sannheten om vaksiner". Ytterligere kildehenvisninger finnes der. Mener du at av ca 70 000 barn som fødes årlig i Norge så skal alle disse vaksineres? Selv om vi hadde 1-2 dødsfall i året (sannsynligvis blant eldre) før vaksinering startet og at vi fortsatt har ca 1 tilfelle med stivkrampe i året (fortsatt eldre) til tross for all vaksineringen. Og selv om alvorlige lidelser og død er sett etter vaksinering? Og til tross for at vaksinen har vist seg uvirksom ved flere anledninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå