*månestråle* Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Har så utrolig lyst på et glass rødvin til ost og kjeks i morgen. Kan jeg gjøre det med god samvittighet ? Hvis jeg tar et glass rett etter amming så går det jo vanligvis 2-3 timer(nærmere 3t nå i det siste) til lillegutt er sulten igjen.. Lillegutt er snart 3 mnd forresten..Noen synspunkter. Tar dere et glass vin til maten innimellom ?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Ja det kan du vel gjøre. Og om du er redd det er alkohol i morsmelken, så kan du jo bare pumpe ut et måltid i dag også gi det i morgen om han er sulten etter du har drukket:)
Gjøkeredet③ Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har gjort det vet et par anledninger.. Og ammet igjen etter 2,5-3 timer.. Har ikke noen betenkeligheter med det:o) Syntes du skal gjøre som hun over her foreslår om du er bekymret..
*månestråle* Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2009 lillegutt nekter å ta flaske desverre.. Tror jeg tar sjansen, drømmer virkelig om et glass fransk rødvin Er jo bare snakk om et glass, og ikke mengder med alkohol..
LilleBjella Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jeg tar et glass vin på kveldene etter at tjukken har lagt seg. Men jeg drikker ikke et glass opp med en gang. Bruker jo gjerne faktisk en fire, fem timer på å drikke et ganske lite glass vin. Koser meg skikkelig med det:) Men jeg rekker jo aldri å få noen promille å skryte av.
**Marge Simpson** Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Jeg lurer i grunnen på det samme. Men er det ikke slik at promillen i melka alltid vil være den samme som i blodet, og at det derfor hjelper lite å "pumpe og dumpe"? Jeg kommer til å drikke max ett glass champagne, og vurderer å amme datteren min rett før jeg tar det glasset slik at det vil være minst to timer til hun vil bli sulten igjen. Stemmer det at en enhet alkohol generelt går ut av kroppen i løpet av en time?
Mjølkekua Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Det stemmer at promillen i melken vil være den samme som i blodet, og at det derfor ikke vil være noe vits i å pumpe seg etter å ha drukket. Man må derfor pumpe før og gi fra flaske hvis man er i tvil om hvor lenge det blir til neste amming. Uansett.. de lærde sier det tar ca 3 timer før en alkoholenhet (1 glass rødvin / champagne) forlater kroppen, men jeg tror det varierer endel og nok er satt høyt for å regne med de som har dårligere forbrenning av alkohol. Jeg har ammet etter 2,5 time uten dårlig samvittighet. Husk at hvis du har 0,02 i promille, så vil babisen din drikke melk med 0,02 promille alkohol som igjen i sin egen blodbane vil bli forsvinnende liten. Ikke at jeg vil at lillegutt skal få i seg noe som helst alkohol, men jeg blir alstå ikke hysterisk over å ta et glass vin nå og da..
lille sprelle Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 selvsagt! barnet får promille av din promille - et glass vin et par timer før amming er ikke noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå