Gå til innhold

bichon frise og småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har erfaring med bichon frise og barn?

Har selv bichon frise på over 1 år,og venter baby i august. har hørt at rasen ikke er noe glad i barn. er kjempe spent på hvordan hun vil reagere på babyen. håper noen kan dele sine erfaringer med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen direkte erfaring med bichon selv, men tror ingen raser "Ikke er glad i barn". Problemet med småhundene er at de ofte ikke behandles som hunder og har så og si ingen regler å forholde seg til. Når man da plutselig får barn, så innføres ofte regler hunden ikke har noen forutsetninger for å forstå. Som f.eks. barnet er i fanget, ikke hunden, hunden får ikke lenger være i sofaen, på teppet eller sove på soverommet. Tenk fremover og innfør regler nå om dere vil endre noe. Dere kan ikke forvente at hunden plutselig forstår at verden endrer seg når barnet kommer.

Generelt sett så synes jeg bichon'er er gankse trivelige hunder. Man skal selvfølgelig være forsiktig dersom hunden er litt engstelig av seg og ikke tvinge barnet på hunden for ikke å sette hunden i forsvarsposisjon.

Ellers: Vær som før og ta ikke sorgene på forskudd :-)

Skrevet

Ei venninde av meg hadde Bichon og den var ikke helt god når det kom til barn. Spesielt ikke hvis den hadde mat. Veit at den beit et par ganger og, far i huset og ei på 10 år. Bikkja endte i lekegrinda når ungen var på gulvet :)

Jeg tror det aller viktigste er å gjøre som før med hunden etter dere har fått barn. Og selvsagt aldri la barn og hund være alene. Men jeg tror ikke du bør bekymre deg så veldig. Er hunden snill og grei nå, skal det nok mye til at den endrer seg nevneverdig når babyn kommer. Kanskje du må passe litt ekstra på når poden blir eldre og begynner å lugge i pelsen og sånn... men det må jo for så vidt alle :) Jeg tror det vil gå bra!!!

Skrevet

Jeg har en Bichon Frise valp, og han elsker barn. Tror det er lurt å endre rutinene til hunden før barnet kommer, ikke samtidig, da kan den nok bli sjalu da den skjønner det er pga av barnet. Skal han slutte å få komme opp i sofaen, må den venne seg til det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...