Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Han er 7 uker og han har sånne skikkelig snorke lyder.. spes også om natten. Akkurat som han er tett i nesen og sliter puste mellom nesa. Han grynter til skikkelig noen ganger herregud, stakar. Han var ganske klemt i nesa når han kom til verden så jeg lurer på om det er noe galt??!! Bør kanskje snakke med helsestasjon og høre med dem.. greit å få rettet på det tidlig hvis det skulle være noe galt.. Andre som har opplevd noe lignende.??
Gjest yrild Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Vi har også slitt mye med tett nese (hvis det nå kun er det som lille gutten din har) og det som hjelper best er saltvanns nesespray. Dette iriterer lillemann minst og fungerer best :-) den vi har inneholder saltvann og b5 vitamin og kan brukes ubegrenset også til spebarn. Har vært mye snorkelyder etc her også!
Novembergutten Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Prøv med litt saltvann og en sånn nesesuger. Da fikk vi ut det meste her... Hvis det er tett i nesa han er da.
Gemini77 Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Virker det som han er snørrete da? Er han helt tørr i nesen så ville jeg sjekket det. Jeg ville uansett ikke brukt nesespray på en sånn liten baby før jeg hadde prøvd om morsmelk fungerte. Det er det aller beste istedenfor disse medikamentene fra apoteket. Jeg er generelt i mot at man skal hive på disse små mye av det når det ikke er nødvendig. Prøv morsmelk i en liten sprøyte og se om det åpner luftveiene. Er det ikke snørr som er problemet ville jeg ha tatt det opp med helsesøster på neste kontroll.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Snupi her har vært tett i nesen siden hun var 2 uker gammel (nå 4,5 mnd). Fikk tips fra manuellterapauten vi går hos (Barneklinikken i Oslo) om å ta henne med til osteopat for å se om det kunne hjelpe henne. Så nå skal vi til osteopat i morgen tidlig. Veldig spent på om det kan hjelpe henne, for det kan da ikke være normalt å være konstant tett i nesa?? Er til tider blodig oppi der også, så jeg syns det er litt skummelt! Vi drypper med både saltvann og morsmelk, av og til hjelper det og av og til ikke...
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2009 Såpass ja.. får håpe det blir bedre for henne.. Jeg skal få henvisning til øre-nese-hals for å sjekke.. føler ikke han er tett i nesa på en måte, har prøvd både saltvann og mm men det hjelper ikke..
Gjest yrild Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Hei... ville bare si (iom at det kommer kritikk mot nesespray) at lillemann hater a dryppe nesen med saltvannsdråper og morsmelk (noe vi prøvde frem til han var 8 uker), virker som om han føler at det kveler ham, men han har ingenting imot denne saltvannssprayen (som er beregnet på spebarn og ikke har noen kjemiske lumske stoffer i seg) som gjør at han sover bedre iom at han får puste ordentlig! Det er ingen leger, jordmødre eller helsepersonell som har vært noe som helst kritiske til denne sprayen (imotsetning til hva de mener om Otrivin etc...) Klem
Lillenille + Prinsesse Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Hei vi har samme problem og var på helsestasjonen akkurat, Helsesøster sagde at mini har en muskel som ikke er utviklet bra nok og det kommer gå over med tiden som hu bliver større (ikke helt sikker på hvilken muskel d er men har noe med vejrtrekningen å gjøre hvert fald) Og d er ikke farligt. Her forstyrre det mini veldig til tider, men vi får vel håpe det slutter om nogle mrd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå