Gå til innhold

Far- Mor - permisjon.. hvem har krav på hva? Ønsker en oppklaring en gang for alle :)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg venter nå mitt andre barn.

Min mann og jeg har begge hatt fast jobb over lengre tid og har full opptjening på penger begge to.

Men hvordan er fordelingen på dette?

Er det slik at 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel er forbeholdt mor? hva med resterende uker- kan disse deles slik vi vil? hvordan blir da utbetalingen av penger til oss i disse ukene? Når må far ta sine 6/10 uker og kan jeg også være i permisjon da slik at vi kan være hjemme sammen..

Ta gjerne 80% permisjon med 100% utbetaling som et eksempel dersom det er noen der som kan gi meg en grei oversikt over løsninger her..

det blir vel 41 uker til disposisjon ved 80% perm etter 3 uker før fødselen er trukket fra :)

Håper så gjerne på en oppklaring på dette :)

Fortsetter under...

Men du har fått ett noe missvisende svar der inne anngående fedrekvoten og hva mor kan gjøre i dette tidsrommet.

Dere kan begge være i permisjon, men bare opp til 150%. Det vil si at mor bare kan ha 50% permisjon og må jobbe 50%. Mor kan også velge å ha ulønnet permisjon, ferie eller jobbe mens far har fedrekvoten.

44 uker med 80% lønn:

3+6 uker mor

6 uker far

29 uker på deling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...