Gå til innhold

Alle dere mammaer der ute.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på om vi er like kritiske til omverdnen vår sånn i hverdagen jeg?! Eller er DiB et sted vi kan rette pekefingeren til alle og enhver som ikke tenker nøyaktig sånn som oss (for det rare er jo at hver og en av oss alltid vet best...hver gang!), fordi vi ikke vil/tør/kan gjøre det til vanlig?

Håper og tror både jeg og dere er litt mer tolerante til vanlig, hvis ikke er det jammen ikke rart det er krig i verden! *ler* Det er så utrolig mye her inne som blir så til de grader blåst opp, på mange av svarene skulle en tro det var MANGE dårlige, egoistiske, uvitende og late mødre her inne, noe jeg faktisk IKKE tror er tilfelle.

Tror de aller, aller fleste gjør sitt aller, aller beste for babyen sin, og det som er riktig for én mamma og baby i en situasjon, kan være helt feil for en annen mamma og en annen baby i en tilsvarende situasjon.

Vi er da utstyrt med sunn fornuft, og evnen til å se an situasjonen der og da, er vi ikke det da?

For noen er det best å gi flaske. Fordi situasjonen tilsier at det er mest riktig.

For noen er det best å amme. Fordi situasjonen tilsier at det er mest riktig.

For noen passer det best å løpe inn på butikken og kjøpe et brød med babyen sovende i bilen. Fordi situasjonen tilsier at det er mest riktig.

For noen passer det best å ta med babyen inn på butikken for å kjøpe et brød. Fordi situasjonen tilsier at det er mest riktig.

Etc etc...

Og hvem er da vi andre til å dømme en mammas avveining av situasjonen, når vi ikke har vært akkurat der selv?

Det er feks ganske stor forskjell på å springe inn på nærbutikken på "bygda" med babyen i bilen, og å forlate bilen "midt på Karl Johan"

Dessuten tviler jeg sterkt på at de som feks lar babyen sove i bilen uten oppsyn i 2 min har det som en daglig vane..

Kan egentlig noen med hånden på hjertet si at de ALDRI har gjort noe mot/med babyen som en eller annen ekspert fraråder??!

Det tror jeg faktisk INGEN av oss kan!! (",)

Og endatil tror jeg det er 99% FANTASTISKE mødre her inne!!!! (",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer denne!

Alle de dømmende innleggende (du må ALDRI gjøre sånn, da er du verdens verste mor!) irriterer meg noe grenseløst... Verden er ikke svart-hvit, og man kan ikke dømme mennesker så lett som folk gjør her inne.. Det blir rett og slett for dumt.

Skrevet

Signerer! Det er akkurat dette som gjør meg så ambivalent til dib.

Skrevet

Såå godt skrevet babyfrøken:)

Skrevet

Bra skrevet!!

Skrevet

Helt enig, det grenser til hysteri til tider! Dessuten er det denne "årets mamma"-konkurransen som fortsatt pågår her inne, hvor det er om å gjøre å ALDRI la baby skrike i mer enn 30 sek, FOR ALL DEL ikke la dem sitte alene i bil i 1 minutt, bruke BÆRESJAL døgnet rundt (men GUD FORBY babybjørn, den får jo baby hofteskader av å bare SE på omtrent), AMME AMME til krampa tar deg og baby selv kan si "jeg vil ha pupp", kjenne det verke i det mye omtalte MAMMAHJERTET både støtt og stadig, samt ALDRI bruke vippestol, ihvertfall ikke før baby begynner å få grå hår og rullatoren er neste...Så, det skal ikke være lett å være en god nok mamma i de kritiske dibbernes øyne nei;)

Skrevet

Jeg kan love deg det at noen ser verden i svart/hvitt, også utenfor DiB. Evnen til å sette seg inn i andres situasjon ser ikke ut til å være en medfødt evne.

Men jeg er selvfølgelig helt enig med deg. Man må jo bare vurdere enhver situasjon som oppstår og gjøre det som føles som det mest fornuftige der og da.

En mamma som lar barnet hylskrike en time i bilen hver dag, fordi det SKAL sitte bakovervendt, tror jeg ikke nødvendigvis er en bedre mamma enn hun som snur setet. Eksperter og statistikk er en ting, men virkelige situasjoner er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...