ergoen Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Hei! har en gutt som er veldig motorisk urolig og aktiv om dagen, han er snart 5 mnd. Han har sovet hele natten siden han ble født, aldri noe problemer med det! han er nokså langt fremme i sin motoriske utvikling og gråter vel nesten aldri. MEN..han er så sinnsykt urolig på dagtid! han sover veldig lite, virker nesten stresset...er en stor gutt (var 8 kg på 4mnd kontroll), så mat får han vel nok av? hvorfor er han så stressa? nesten litt hissig til tider....aser seg opp..og vil mindre og mindre være alene på gulvet... noen andre sånne?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Ja her kan jeg si jeg kjenner meg godt igjen! Har en sånn turbo her hjemme, og han har "alltid" vært sånn. Har fått høre at kolikkbarn kan bli sånn en stund etterpå. Han er 7 mnd nå, og er vel LITT bedre enn han var ved 5 mnd. Håper han skal finne roen mer når han klarer krabbe og oppdage litt mer på egenhånd. Men han er akkurat slik som du beskriver: Girer seg mer og mer opp, er godt bortskjemt med å bli båret rundt etter kolikken, har lakenskrekk og blir så og si alltid overtrøtt samme hva jeg gjør..... Han er også en stor gutt. Ser ut som en ettåring! Har ikke andre råd til deg enn å overhøre litt av klagingen en stund. La ham leke på gulvet, når klagingen tiltar leker jeg litt med junior, finner noe nytt for ham å titte på, men tar ham ikke opp. Passer på å ta ham opp på fanget når han ikke klager så mye, håper han ikke skal se sammenheng mellom "klaging" og å få komme opp på fanget eller armen da. Av og til når han er helt vill må jeg likevel ta ham opp, sette meg med ham på fanget, synge litt, "lese" bok, gi ham en kavring å tygge på, trille en tur e.l. Bare for å gi ham en pause fra seg selv. Tilbyr også pupp eller mat hvis han ikke roer seg etter en kort stund på fanget. Og han må sove hyppig. 2-3 timer våken er nok for ham, da trenger han 20-30 min på øyet. Har beinharde rutiner på ham, noe som hjalp mye synes jeg. Men alle dager er lagt opp etter mini da. Ikke mye rom for å gi etter på noen punkter. Da kommer "problemene" tilbake og biter oss i rumpa! Ikke så mange gode råd som virkelig har hjulpet kanskje, men alt i alt så er det bedre hos oss nå. At han er mett i magen er viktig har jeg merket. Håper det går bedre med dere etterhvert! Vi er flere i samme båt! Klem.
FruTB Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Babyen min er helt lik, og hadde også kolikk. Ante ikke at det var en sammenheng der, men det er jo logisk - og han er vant til å bli båret veldig mye! Han kan gire seg noe voldsomt opp til tider, og det eneste som hjelper da er å gå rundt med ham og la han få se seg litt rundt. Bytte omgivelser rett og slett. Burde helt sikkert jobbet litt mer med dette, latt han venne seg til å ligge alene på gulvet og leke, osv, og er nok kanskje litt for sløv der. Men han er så liten enda, bare 4 mnd, så jeg føler vel egentlig ikke at jeg skjemmer han bort med all bæringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå