Gå til innhold

Var dum å gikk på vekta 4 dager etter fødsel!

Anbefalte innlegg

hei! jeg klarte ikke la være.Gikk på vekta. Hadde bare gått ned 5 kilo.Er det normalt.Jeg har fortsatt mye vann i kroppen. Jeg må spise nok for jeg ammer. Har masse melk!!!

Men jeg vil tilbake til figuren min. Får så mange kometarer. var på kjosken på sykehuset. Ei som sa ,ser du har fått mage.nå er det vel ikke lenge igjen. Og ei anna som var på besøk. sa,nå må du snøre deg inn så slipper du å bli som meg. Hun er eldre og sier mye dumt.hun skjønner ikke at det sårer meg!!

Fortsetter under...

Gi det en uke til og så veier du deg på nytt. Men denne argumentasjonen din om at du må spise nok fordi du ammer forstår jeg ikke helt. Ammingen dekkes inn av to ekstra skiver brød og et glass melk. Du trenger ikke spise tonnevis akkurat.

Hei. Dette blir litt kvast, men synes det høres horibelt ut at du tenker på kroppen så tidlig etter en fødsel :-/ Etter at jeg fikk sistemann var jeg like tung som når jeg skulle føde nr 2, men tenkte ikke på å få tilbake figuren så fort. Dette er noe vi bare må finne oss i å ofre når vi skal ha barn! Tenker vi på det beste for barnet, så er kroppen vår det siste vi skal tenke på når vi har nettop født eller ammer. Jeg har alldri vært så stor som jeg er nå jeg heller, men begynte på Ketolyse når lilletuppa var 9 1/2 mnd ( ammer morgen og kveld ). Du får da tilbake kroppen din, men tenk på det beste for babyen først davel. Spis fornuftig, så går du jo i allefall ikke opp i vekt. Lykke til.

Jeg gikk ned 10 kilo på 10 dager og så har det gått kjempe sakte etter det.De neste 4 ukene gikk jeg ikke ned i det hele tatt og fikk nesten panikk. Men de siste 2 ukene har jeg begynt å gå sakte ned. Har 8 kilo igjen, gikk opp 19 totalt så satser på å gå ned disse til sommeren. Men må nok ut å gå masse og begynne å trene igjen.

Fler som har blitt skuffet ja ser jeg..

De to første svangerskapene har jeg født små barn og likevel gått ned 10 kg første uke (og enda flere kg i løpet av den første mnd), men denne gangen da jeg fikk et dobbelt så stort barn, hadde jeg bare gått ned 5 kg (nesten kun vekta på ungen..) den første uka..

Nå etter en mnd har jeg gått ned ca 10 kg til sammen (faktisk har jeg gått OPP et halvt kg igjen, men håper virkelig det bare var pga tid på døgnet jeg veide meg..).

Ønsker virkelig å bli kvitt ca 10 kg til, men det ser ut til å gå tregt nå ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...