Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Noen som har peiling? Vi hra en gutt på snart to år som nekter å spise!!! Han spiser så og si ingenting i løpet av en dag... Kanskje vi klarer å få i ham en youghurt og en 1/2 brødskive? Dette har pågått i snart 14 dager, og kan umulig være bra? Veide ham igår, 11 kg.. Det er ikke allverden? Har prøvd å gi ham alt vi kan komme på av pålegg på brødskiva, bakt horn til ham, hjemmelaga pizza med grov bunn, andre middager han egentlig liker veldig godt... Men, han spiser kanskje to-tre biter og så er han feeeeerdig... Noen som har noen råd å komme med? Bør vi gå til lege?
alvis Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har to gutter og eldste gutten min er 3,5 år. Han spiste veldigt bra frem til han var rundt 2 år. Da fikk han lange perioder der han ikke spiste i det hele tatt. Han var ikke stor, ikke høy og ikke tung, og jeg var veldigt bekymret for ham. Det viste seg at matlysten kom og gikk. I perioder, som kunne være opptil 2 mnd, spiste han minimalt og så spiste han godt i et par mnd og så har det egntlig fortsatt frem til dagens dato. Han har vokst noe enormt fra han var 2 til 3 år og er frisk og rask. Hvis gutten din er opplagt og virker glad og fornøyd er det nok ikke noe å bekymre seg over. Prøv å ikke mas på ham eller å fokuserer mye på mat. Hvis han virker tret og slapp og går ned i vekt må dere jo gå til lege. Kan han være vond i halsen eller magen? Har han store mandler som irriterer da han skal spise? Jeg tror som sagt dette er en fase som er nok så normal....så lenge han er i fin form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå