Gå til innhold

er i uke 11, og er under utredning for antifosfoloipid syndrom/hughes syndrom.. kan jeg fly?

CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥

Anbefalte innlegg

vet ikke om jeg får svar på prøvene mine før vi eventuelt reiser, men mener å ha lest noe om at man ikke bør fly om man har dette i svangerskap?(vil være 15 uker når vi eventuelt drar) vi bestillte denne reisen for lenge siden, før jeg visste at jeg var gravid og at jeg kan ha dette syndromet. får jeg beskjed før får jeg vel blodtynnende, men kan jeg ta fly om jeg går på det da? husker ikke hvor jeg leste dette, men mener at det stod et sted at man ikke kunne ta fly når man gikk på medisin heller. er prøvene negative drar jeg selvsagt, men vil ikke ta noen sjanser..

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan nesten bare svare på det lille jeg vet... Jeg har både Leiden mutasjon og APC (Hughes), og vet at jeg vil ikke sette meg i ett fly under denne graviditeten pga den økte faren for blodpropp - selv om medisinene jeg tar skal minske sjansen. Dersom du har dette kan du gå inn på en nettside som heter www.hughes-syndrome.org

Lykke til:)

Hei jeg har både apc-resistanse ( leiden mutasjonen ) og protein-s mangel. Har spontan abortert 7 ganger før de fant ut at jeg hadde dette.

Har nå ei tulle på 9 mndr , gikk på fragmin i hele svangerskapet , og var ute på flytur 2 ganger i svangerskapet uten problemer. ( Tok ekstra fragmin før flyreisene ) - Hadde god oppfølgning av lege i hele svangerskapet , som sa at det var helt greit med kortere flyturer. ( Under 2 timer )

tusen takk for svar begge to:) jeg har fått svar på prøvene mine og de var fine, så fikk beskjed om at jeg ikke hadde antiforforlipidsndrom:) kan jeg stole på disse resultatene eller bør jeg ta prøvene en gang til? (synes å ha lest noe om dette et sted, at de bør tas to ganger?) spør her siden det var fler som hadde dette:)

hvis det er sikkert så trenger jeg vel ikke tenke på dette. skal ikke reise så langt men må mellolande to ganger, så det blir 4 turer til sammen. skal til england.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...