Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #1 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg er 36 år. Har to barn fra før (8 og 14 år), og tenker nå på å få en til , men noen ganger slår tanken meg at "nei, orker jeg virkelig det" eller "har jeg virkelig lyst på en til". Har dere slike tanker innimellom eller er dere 100% sikre hele tiden på at dere vil ha flere barn? Er det normalt å være litt usikker? Grunnen til at jeg spør er at de to første ikke var planlagte, men da jeg da fikk vite at jeg var gravid ble jeg jo kjempeglad. Tenkte aldri på at det ikke passet å få barn osv. Alt var bare kos. Nå som jeg er eldre virker det som om jeg grubler mer og ser mer på konsekvenser enn da jeg var yngre, da var alt bare helt greit. Dette var litt kronglete skrevet, men men........... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139710793-100-sikker/
bollus med bolle! Skrevet 25. februar 2009 #2 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg skjønner godt hva du mener! Jeg gikk i flere år og sa til alle at jeg ønsket meg en nr. 3, har to fra før som hadde begynt på skolen allerede. Men mannen ville ikke og jeg slo det fra meg...helt til en nær venninne begynte å planlegge sin attpåklatt. da begynte jeg å tenke på det på nytt og ga alt for å få med mannen. Samtidig som jeg ønsket meg en til så lenge, så tenkte jeg for meg selv som du om jeg skulle orke en gang til??? Men kunne ikke si det høyt, for var redd for å gi næring til mannens motvilje... Nå er jeg gravid i 5 mnd. og gleder meg på en helt annen måte enn med de to første. Men selv nå, så kjenner jeg innimellom på tanken om hva jeg har gitt meg ut på! Jeg vet at det blir slitsomt og at jeg kommer til å ofre mye. Men så trøster jeg med alle de tingene som venninnen min og jeg brukte til å overbevise meg til om at dette var det rette: moden mamma, gleden over en attpåklatt, lykken til storesøsken som gleder seg villt, og gleden over å ha tatt en beslutning for noe jeg aldri vil angre på! O Og så føler jeg ikke at jeg begynner på nytt, men at jeg gjør noe jeg ikke har gjort før: jeg skal bli moden mamma, være hjemme og ha bedre tid til familien! Lykke til med beslutningsprosessen, håper du finner ut av det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139710793-100-sikker/#findComment-139710870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå