Gå til innhold

Mer bekymret for å føde 3. gang.. Redd for å miste kontrollen igjen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå 33+6 og tankene på den forestående fødselen skremmer meg mer for hver dag som går. De to andre gangene jeg har født har jeg møtt opp med åpent sinn og ikke redd i det hele tatt.

Smertene og det å miste kontrollen er det som opptar meg. Jeg vet at det skal gjøre så h...... vondt at jeg kommer tror døden er nær. Har født med drypp pga igangsettin to ganger med lange forløp der jeg har vært helt utslitt før åpningsfasen har vært ferdig.

Hva skal jeg gjøre? Nesten så jeg tenker at keisersnitt måtte være fantastisk...

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen i det at frykten er mye større nå enn på de to forgje svangerskapene! Nå husker jeg mye bedre smertene fra sist osv osv... men jeg har ei venninne som sa at akupunktur under fødselen hennes hadde gjort at hun fødte mye fortere enn sist da veene hadde stoppet opp og hun holdt på i 32 timer! så det er bare et tips som kanskje er verdt å prøve?

hei:)

dette kjente jeg meg godt igjen i! så en fødsel på tv i stad, og tenkte, "kjære vene, hva i alle dager er det som får meg til å gå gjennom det der en gang til?" det er jo dritvondt, for å si det pent:)

har to barn fra før, begge født uten smertestillende. den første fødselen var tøff, stoppet opp og mye rart. andre fødsel gikk veldig greit, og jeg gikk inn og tenkte at det kunne jo ikke bli verre enn første gang.. og har jeg klart det en gang, så klarer jeg det en gang til. var så positiv atte.. men nå er jeg plutselig ordentlig bekymret og gruer meg veldig til det. helt merkelig egentlig.. er bare 15 uker på vei, så jeg har god tid på å grue meg også.

Skriv et brev til føden og forklar at dere gruer, da får dere god oppfølging og det finnes flere former for smertestilling som fungerer bra, akupunktur, lystgass og fentanyl er noen. Det behøver ikke være epidural eller ikke liksom. Jeg trodde jeg skulle dø under første fødsel og husket da hva min mor hadde sagt "når du tror du skal dø skal du være glad, for da er du snart ferdig!"Men gruet veldig til andre fødsel og skrev brev, fikk veldig god oppfølging og fikk en veldig fin opplevelse istedet. Nå er det tredjemann og jeg ser fram til en ny fødsel selv om jeg vet det blir vondt, for jeg vet jeg kan mestre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...