frøken77 Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Har en gutt på 26mnd, og lurer på om vi bør bytte seng snart? Han trives i den han har, og klatrer ikke ut av den, men jeg syns den begynner å bli litt liten. Han blir storebror om 2mnd, men trenger ikke sprinkelsenga til babyen før om ca 6mnd. Noen synspunkt? :-)
Baby<3 Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 jeg har en datter som ble 2 år i oktober 08 og vi er på desperat leting etter ny seng nå, hun blir storesøster om 2 mnd så da skal babyen ha sengen, men det er TYDELIG på tide med junior seng nå... hadde nok byttet for en stund siden hadde det ikke vært for at vi ikke har funnet hvilken hun skal ha og sånn... tror det er en fin tid å bytte nå jeg..
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Gutten min var ca 1 1/2 år da han hoppet ut av sprinkelsenga, så da var det slutt:) Har fallt på gulvet 3 ganger og nå er han 2 år og 3 mnd;)
tomat15 Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Gutten vår fikk ny seng i bursdagsgave da han ble 2 år. Byttet den dagen. Han ble storebror 7 mnd senere. Greit at han ikke bryr seg om at sprinkelsenga lillesøster har fått har vært hans. Han er forresten en lang gutt, og hadde nesten vokst ut av sprinkelsenga. Butta i begge ender.. Gikk veldig bra med byttingen også. Han tullet ikke noe ved legging. Ble i senga selv om han nå kunne gå ut av den selv. Han blir som regel i senga til vi henter han enda. Vet ikke helt hva det kommer av, men skal ikke klage
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jenta mi er 2,5 år og bruker fortsatt sprinkelseng.
kulepenn Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Har lurt på det samme. Min er 2 år og 1 mnd, men han ligger i sprinkelsengen enda. Syntes det er greit i grunn, da han ikke kan løpe inn til oss. Tenker etter sommeren bør vi finne seng til han. Da er han 2,5 år.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Sønnen min var 2 år og 4mnd. Vi kjøpte stor seng til han til jul i -07, men han ville ikke bytte. 1 mnd. etter at han ble storebror så ville han bytte,men da hadde babyen allerede fått ny seng...hehe.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Snuppa mi er 2,4 år og har sovet i vanlig seng siden hun var 2 år. Det hele startet med at hennes søskenbarn skulle ligge over hos oss og de skulle ligge på samme rom. Hentet opp vanlig seng til henne da hun er 2 år eldre og etter dette skulle snuppa også ligge i stor senga
musketingen Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Eldstemann hos oss sov i sprinkelseng til han var 3,5 år Mellomste kommer til å bytte over i stor seng når han et to og et halvt.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Jenta vår blir to om et par uker og fikk stor seng for to mnd siden. Gått helt supert det. Etter noen uker med ny seng fikk lillebroren sprinkelsenga.
msola Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 VI byttet nå rett før gutten vår ble 2 år (måtte vente 2 mnd på at de fikk inn senga i butikken!). Gjett om han har kost seg i den nye stor - gutt senga! Han var med på butikken og kjøpte den nye, så på monteringen av ny seng, og demontering av sprinkelseng. Virker som om han var kjempeklar for ny seng, for han er veldig ivirg på å skal legge seg. Ligger og leser og så legger han seg ned og sover. Om morgenen har han virkelig sin "kose alene - tid". Ligger og prater og leker og koser seg, før han kommer over til vårt rom og vil opp i dobbeltsenga ( spes. i helgene). Bare positive erfaringer sålangt.
yasmina Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 Vi byttet en mnd eller to foer han ble 2 aar. Har gatt kjempe fint det.
mah84 Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 det er jo opp til hver enkelt hvordan dere føler barnet deres er. sønnen min fikk ny seng rett etter fyllt1 år, for han klatra ut av sprinkel senga. men syns at når det kommer en ny baby i huset, så kan det "brukes" mot det barnet dere allerede har nå, med å si at ja, men du er jo stor gutt nå. da er det på tide med en større seng, så babyen kan låne den gamle sengen din. må jo passe på at babyen ikkje detter i gulvet..." jeg syns det er på tide å ha større seng etter fylt 2 år. men det er min mening. sikkert mange forskjellige oppfatninger. og self mange forskjellige barn:) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 Jenta vår fikk stor seng tre måneder etter toårsdagen. Hun kunne fint ha sovet i sprinkelsenga enda lengre, men vi ville at hun skulle få ny seng i god tid før hun blir storesøster slik at hun ikke skulle føle at babyen tok senga hennes. Overgangen gikk forøvrig kjempefint hos oss. Har hørt mye om mange andre barn som stadig kommer tuslende ut i stua om kvelden, men vi har faktisk ikke opplevd det en eneste gang. Tror det har mye å gjøre med at vi har det mørkt på rommet hennes. Da er det ikke så fristende å stå opp selv. Så det er et tips fra meg: Ha det mørkt på soverommet så ikke mini står opp og begynner å leke eller kommer ut i stua.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 11. mars 2009 #15 Skrevet 11. mars 2009 Lillemor er ikke to år ennå, men vi kommer til å bytte til juniorseng rundt de tider, dvs om 2/3 mnd ca. Jeg er overbevist om at hun vil like seg bedre i en større seng hun ikke ligger så langt nede i
Mamman til M&E Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Hmmm......trodde jeg hadde en normalt stor to åring men når dere sier at sprinkelsengen begyner å bli for liten så lurer jeg for det er fortsatt god plass i hans sprinkelseng. Han prøver heller ikke å komme seg ut av så da beholder vi den en stund til
Tulle06ogPrins10 Skrevet 13. mars 2009 #17 Skrevet 13. mars 2009 Hei Jeg har en jente på 2 år og 8mnd. Hun stooor trives i sprinkelsengen sin. Tror vi har en ganske stor seng?, for hun er ikke kort, men har god plass i sengen. Har skrudd opp juniorsengen i tv-stuen ved siden av rommet hennes, sånn at hun kan bli "kjent"med den på dagtid. Skifter sikkert om et par mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #18 Skrevet 31. mars 2009 Vi bytta til "storseng" når han var litt over 2 år. Dette fungerte bra noen uker, men så begynte han å våkne mye på natta og havna i vår seng. En dag hadde vi overnattingsgjester og han måtte ligge i reiseseng og da sov han hele natta. Da droppa vi "storsenga" og nå sover han hver natt. Alt til sin tid. Han var nok tryggere i lillesenga.
mai mammaen til to Skrevet 1. april 2009 #19 Skrevet 1. april 2009 vi byttet seng da hun var 19 mnd. da hoppet hun utav. har gått kjempe bra. eneste er at hun på natten plutselig kom tassende inn til oss.. hehe.. så vi slapp å gå inn åhente henne. hun hoppet bare utav to ganger på kvelden før vi kjøpte ny seng, hun ble sotresøster noen mnd etterpå og så var jo greit at hun brukte stor seng da. så fikk han baby sengen.. vi hadde egentlig tenkt å kjøpe ny sprinkelseng til babyen men det trengte vi ikke..
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 2. april 2009 #20 Skrevet 2. april 2009 Isabella begynte og hoppe ut av sprinkelsengen like før hun ble 2 år så da byttet vi seng! Jeg hadde ikke bytttet så tidlig hvis hun ikke hadde hoppet ut ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå