Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Har en baby på snart 7 måneder. Han spiser grøt, men han er ikke begeistret for middag. Får han ikke til å drikke vann. Han er veldig glad i melk og drikker det han får og helst litt mer... Veldig usikker på hvor mye mme jeg skal gi nå som han får fast føde ved siden av. Hvor mye mme gir dere i tillegg til grøt?
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 No er mine ca 2 mnd yngre enn din baby, men mine to får melk etter at dei har spist kvar sitt frukt-beger/glass og middagsglass. Dei får då rundt 100-120 ml på flaska og drikker det dei vil. Jenta stopper som regel før, mens gutten drikker det han får. Kunne sikkert drukke meir, men han greier seg bra med det han får Ser på vekstkurva på helsestasjonen at han har det bra også!
Mor Løvehjerte Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Vesla har bestemt seg for at hun vil ha 500-600 ml mme +/- i løpet av døgnet. Hun er 6 mnd. og spiser ca. 1/2 porsj. grøt til frokost, 1/1 porsj. til kvelds, 1/2 glass middagsmat + litt fruktmos til lusj. Noen få slurker vann innimellom + det vannet hun får i grøten. Helsesøster sier dette er helt fint og normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå