Gå til innhold

Hjelp meg litt...soving på dagtid, 9 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er akkurat 9 mnd, vi har hatt litt av ett styr med den sovinga fra han var født.

Har i det siste prøvd å få han til å sove 2 ganger om dagen. Den første duppen i ti-tiden, og den andre i to-tiden.

Når jeg skal få han til å sove i ti-tiden går jeg ut med vogna og jeg kan bruke opptil 45 min. til å få han til å sove, og viss han sovner er det kun 20-30 min.

Andre duppen i to-tiden ligger han å skriker seg i søvn i senga opptil en halvtime før han sover 30-45 min... viss det er så lenge da.....

Men de siste gangene har jeg bare lagt han i 12-13 tiden, for da er han trett. Og da sover han 1,5 time, noe som er leeenge til å være han. Så med andre ord sover han mer med kun en dupp....

Må si at han er helt frisk og han sover godt om natta, legger han i syv tiden og han sover til syv om morgenen med en innlagt ammings i fem-seks tiden.

Syns dere det er riktig, og hvor mange ganger sover deres babyer som er rundt 9 mnd om dagen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger du han når han virker trøtt eller er det du som "bestemmer" når han skal sove? Kan jo virke som han ikke er trøtt nok når du bruker så lang tid på å få han ti å sove. Siden han sover så godt om natten kan det være det holder med 1 lang dupp om dagen.

Min datter på 8,5 mnd sover ca 30 min fra kl 9.30-10 og så ca 2 timer fra kl 12-14. Legger seg kl 19, ammes ca 02.30 og våkner ca 6.30.

Storebroren hennes hadde MYE større søvnbehov på dagtid så dette er jo veldig individuelt. Jeg ville prøvd å kutte ut den førsteøkten. Det skal ikke være nødvendig å måtte "jobbe" så mye med å få de til å sove.

Skrevet

Nå har jeg lagt han i 12- tiden, og da er han kjeempetrett!

Men idag så sov han ikke en time engang.....så er det jo litt forseint å legge ham igjen for andre gang....han må ha minst 3 timers mellomrom mellom hver dupp viss jeg skal ha sjans.....

Litt fortvila, for jeg merker på humøret hans at han har sovet forlite..

Skrevet

Vi hadde også en utfordring med datteren vår en periode da hun sov veldig korte dupper. Jeg får henne ikke til å sove den lange økten inne midt på dagen, da må hun ut i vognen. Inne sover hun max en halv time. I starten gikk jeg en del tur med henne for at hun skulle få nok tid. Hun våkner sjelden mens vognen er i gang. Nå holder det å legge henne i vognen ute så sover hun 1,5-2 timer. Hvis gutten din sovner lettere i vogn kan du jo prøve å holde vognen i bevegelse de to timene du vil han skal sove til han får dette inn som en rytme.

Det skal virkelig ikke være lett dette her. synes jo også at hver gang vi har funnet en god rytme så forandrer hun seg og får andre behov....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...