Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Noen som har gått på medisinen imurel? Eventuelt, hadde dere noen bivirkninger? Jeg har veldig vondt i leddene og lurte på om dette er vanlig?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Dette er en bedriten medisin med et stort hav av alvorlige bivirkninger. Denne nedisinen brukes hovedsaklig ved organ implementasjoner så kroppen ikke skal frastøte seg de nye organene. Brukes også ved ulcerøs kolit, crohn og leddgikt. Men er en medisin som er veldig skadelig for kroppen.
knøttet28 Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Min mann har brukt Imurel pga Crohn i maaange år. Han har ikke opplevd bivirkninger annet enn en episode hvor han fikk en alvolrig infeksjon på grunn av at han hadde stått på for høy dose over lang tid. Så lenge man passer på å få jevnlig oppfølging med blodprøver går alt finfint:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Hei anonym 21:17 Har du selv gått på denne medisinen siden du sier den er veldig skadelig for kroppen? Jeg har snakket med flere ulcerøs colitt, crohns pasienter og forskjellige leger, som sier at dette er en av de bedre medisinene som finnes på markedet (har crohns) og som er en av de få medisinene som gir lite eller ingen bivirkninger (i henhold tin imflamatoriske tarmsykdommer) utvendig og innvendig. Må ærlig si at kortison medisinen Prednisolon er en mye jævligere medisin jeg har gått på enn denne! Det eneste er viktig at man følges opp med blodprøver grunnet cellegiften i medisinen slik at man fremdeles produserer hvite blodlegemer og blodplater. Dette er og en av de medisinene man kan gå gravid på hvis man har uc eller crohns.. Men håper det er en bivirkning og ikke crohns som har gitt meg vondt i leddene! HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har selv brukt Imurel i flere år, samme har flere bekjente og de fleste har god nytte av medisinen. Men bivirkningene er såpass alvorlige og skadelige for kroppen i lang tid at det ikke er verd det. En ting kan jeg si med 100% sikkerhet er at leddproblemene dine er forårsaket av crohn og ikke Imurel. Leddproblemer er ganske så vanlig ved crohn sykdom. Jeg kom over et forum for crohn som noen la en link her inne om for en stund tilbake, husker ikke hva linken til forumet er men du kommer dit ved å gå via www.morbuscrohn.no Der diskuteres det medisiner og symptomer og alt du vil. Har hjulpet meg og min familie mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå