Gå til innhold

Hvordan kan jeg utdanne meg til barnepleier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er barnevernspedagog, men trives ikke så veldig med det. har egetlig alltid villet jobbe som barnepleier, men det ble barnevernspedagogutdanning som trakk det lengste strået. Men nå tenker jeg på å omskolere meg! må jo trives med jobben en har :)

Fortsetter under...

Skrevet

jøss... går det an å utdanne seg som barnepleier med da?

jeg hadde lyst til det men fikk beskjed om at de yrket ikke kunne man ikke bli mer..

eller at de kalte det noe annet.. husker ikke helt..

Skrevet

Nå vet jeg ikke om det er så gode muligheter for å få jobb som barnepleier lengre (helse og sosialfagsarbeider, med spesialisering innenfor barnepleie, elelr noe i den duren. Er mest sykepleiere med spesialisering som jobber på feks barsel, barneavdelinger, poliklinikker osv.

Skrevet

hei jeg holder på og utdanne meg til barnepleier nå:)

er hjelpepleier fra før og tar nå videre utdanning.jeg tar det over nettet igjenom trondhjem aftenskole.kurset koster 13000.

Jobber på barsel avdeling nå,og trives kjempegodt.ingen sykepleiere som jobber som barnepleiere her nei.men de kan ta vakter av og til for jordmødre.

barnepleiere trengs virkelig pga de fleste barnepleierene(ihvertfall i krsand og arendal)er oppe i årene.har hørt rykter om at det er samme over hele landet men vet jo ikke om det stemmer....

Synes absolutt du skal ta kontakt med skolen og prate med dem.....

Skrevet

Her jeg bor så aksepterer de ikke Aftenskolen, med mindre de er i krise av barnepleiere..

Her kan man ta det gjennom fagskolen, vet ikke om det finnes der du bor..

Man må være hjelpepleier (helsefagarbeider) for å kunne ta videreutdanning i barsel og barnepleie..

Skrevet

Fantasiløs.

seriøst hvorfor ikke det?jeg mener v i kan nok tingene like godt som de andre som tar fagskole..

jaja her tar de ihvertfall inn folk som tar det over nettet,hadde vært rart hvis ikke

Annonse

Skrevet

Helt enig med deg altså!

Men jeg har selv vært i kontakt med føde/barselavd, og de tok heller inn folk som var utdannet via fagskolen.. Ikke spør hvorfor, det vet jeg ikke.. Tror det var noe med at der får man en annen slags autorisasjon..

Men det kan jo være forskjell fra sted til sted =)

Hvor mye praksis/hvor er det via aftenskolen?

Skrevet

Praksis v/ aftenskolen er 5 uker på fødeavd og 5 uker på barneavdeling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...