Gå til innhold

Da mister vel jeg jobben..,

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg mister jobben pga graviditeten, er per i dag innleid i et privat næringsfirma gjennom Adecco. Fikk for 3 uker siden mail om at mitt opprinnelige engasjement ble forlengert fra de 6 mnd til nye 6 mnd og at stillingen ila den tiden ville bli gjort fast så jeg trengte ikek bekymre meg...

I dag fortalte jeg sjefen min i firmaet jeg er innleid i at jeg er gravid (vært sykemeldt i 2 uker så følte jeg måtte si ifra...) og da skal jeg si deg at pipa fikk en annen låt! Å få den stillingen fast kunne jeg hvertfall glemme, de ville ikke ansette noen fast mens jeg var i permisjon, og de var usikre nå på om de ville forlenge engasjementet mitt videre utover de 6 mnd de opprinnelig sa de ville ha meg...

De skal ha et ekstra møte for å drøfte det denne uken, så er vel bare krysse fingrene... Uansett vil jeg vel ikke ha en jobb å komme tilbake til da jeg ikke får den når den blir fast... Sukk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139709657-da-mister-vel-jeg-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal du ikke godta - det virker jo som om du har det skriftlig i denne mailen at de vil forlenge stillingen din og at den skal omgjøres til fast stilling.. De har IKKE lov å trekke seg på dette pga at du er gravid. Ta kontakt med fagforeningen din om du er organisert eller kontakt arbeidstilsynet...

Jeg er i akkurat samme situasjon nå, også gjennom adecco. Har jobbet i selskapet nå i 3 år, og ja.. saken er HELT lik!! 6 mnd kontrakter som forlenges for 6 nye mnd, og fast stilling før sommeren..

Eneste forskjellen er at jeg ikke har sagt noe om at jeg er gravid. Har også vært så heldig å kunne jobbet hver da. Har sluppet unna sykemelding heldigvis. :)

Ønsker deg lykke til, og jeg vil gjerne høre mer om hvordan dette går med deg!

Annonse

Da fikk jeg den gode nyheten i dag om at jeg får forlenget kontrakt, og at de skal pushe på slik at stillingen blir fast så raskt som mulig! Den blir utlyst, men om jeg er den beste søkeren (noe jeg regner med jeg er da jeg er både inni jobben og behersker den veldig bra om jeg får være så beskjeden :P)

Så da kan jeg ta helg og slappe av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...