Gå til innhold

Noen som har opplevd litt merkelige ultralydbilder? Please svar:)

Anbefalte innlegg

Hei:) jeg var på ultralyd i går.. Og hun jordmoren hadde så fryktelig dårlig tid.. Så fikk ikke spurt om noe.. Men fikk vite at vi venter en liten gutt:) da jeg så på bildene etter vi var gått ut, så jeg at det ene bildet ser det ut som pannen er veldig lang og nesten innoverbuet.. Mens på de 2 andre bildene ser den helt vanlig ut.. Rundt og nydelig hode.. :) noen som har opplevd noe liknende? Eller vet hva grunnen kan være.. Tenkte jeg skulle ta me bildene på neste jordmortime og spørre da.. Men det er jo ikke før 18 mars.. :( termin 26juli..

Fortsetter under...

Om jordmor sa at alt var ok, så er det helt sikkert det! :)

Men dårlig av henne å ha det så travelt at bildene ble merkelige da...

Da jeg var til ultralyd, så fikk jeg vanlige bilder. Men etter at undersøkelsen var ferdig så var det en jordmor-student som skulle trene med apparatet på magen min, og de fasongene hun klarte å få frem på skjermen... hehe, jeg er glad hun erfarne var først ute, hvis ikke hadde jeg seriøst trodd det var et misfoster inni der..

Men om du er usikker, så ta kontakt med avdelingen du var på, så kanskje du får komme inn igjen?

Bra det ikke bare er meg :)

Vi har vært på ultralyd to ganger, og den første gangen fikk vi rare bilder. Profilen var utrolig uklar, så det ser ut som om nesen er knekt, og haken er for kort. Ble nesten litt skremt av bildet, hadde det ikke vært for at legen sa alt var ok (-og fordi jeg selv fikk se at ansiktet er helt normalt).

Når man har ventet på ul helt til uke 17-19, synes jeg ikke jordmoren burde si hun har det travelt. Vi var kjempeheldige med vår time, var rene anatomitimen med forklaringer og åpninger for å spørre om det vi ville. Jeg har litt er faring med ultralyd gjennom jobb, og det har mye å si hvordan transduceren/proben holdes på magen, hvor mye gele man bruker, hvordan babyen ligger o.l-med tanke på vinkling og bildekvalitet. Dette var DÅRLIG!!! Sikkert ikke noe galt med barnet, men for opplevelsens skyld burde du enten gå privat eller høre med fastlegen din om mulighet for ny offentlig time.

LYKKE TIL!!!!

Jeg har hørt om flere som har fått bilder hvor de ser litt rare ut. Tror det bare er at de rører på seg når bildet blir tatt så det blir litt forskyvninger - vår lille ser nemmlig ut til å ha en diger snusleppe (som faren ;)) men på de andre ser han vanlig ut. Hørt om flere som sier det ser ut som ungene har snuslepper - men kan også være at panne og nese og alt kan bli litt forvridd når bildet blir uklart. Jeg vet jo ikke dette helt sikkert, da jeg ikke har erfaring med dette, men det er nå min lille teori ;) MEN, må si jeg synes det er dårlig gjort at jordmor hadde dårlig tid, dette er jo tross alt viktig for oss kommende foreldre, så de burde ha nok tid til å gjøre dette "ordentlig" så man slipper å gå derfra med mange ubesvarte spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...