Har to nydelige jenter Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 -bløtkake -sjokoladekake (vanlig langpanne) -ostekake -gulrotkake Har hatt dåp og 3 bursdager de siste 14 dagene, men i morra må jeg visst til å bake igjen siden det er min tur til å ha bursdag... Ønsker forslag (og gjerne oppskrifter) på noen gode kaker
Sannali Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Fikk en fantastisk appelsinkake av svigermor her om dagen, fikk ikke tak i henne nå men tror dette er oppskriften. http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Brød,-bakst-og-kaker/Kaker/Formkaker/Saftig-appelsinkake-med-sjokolade
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 hva med en lunken eplekake med krem eller vanilieis til? eller eplestang eller kringle fylt med vaniliekrem, med glasur og mandler paa? mmm... er sulten jeg, ogsaa er det litt kaldt her jeg sitter saa har lyst maa noe deilig vinterkosemat!
jadaneidaså... Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Hva med firkløverkake? Daimiskake? Men om du skal lage det,burde du vel gjort det i kveld, så den blir skikkelig kald
-MtG- Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Banansjokoladekake: Sukkerbrød med vaniljekrem i midten, glasur av kokesjokolade oppå og bananskiver på toppen. Beste som finnes!
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Kanskje du kan finne en god idé her: http://www.daapssiden.no/oppskrifter/kaker.html
litakine og Theodor Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 jeg er veldig glad i blåbærpai som er laget med vaniljekrem inni.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 Den beste kaka i verden(!) er jo uten tvil Kvæfjordkake: http://www.klikk.no/mat/spise/article417769.ece Er ikke vanskelig å lage heller! Mener denne kaka faktisk ble kåra til å være den kaka som var best likt blant folk flest også
Vrimle Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Daim iskake er min favoritt, men som jeg skjeldent får servert..
Bettybu Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Marengsbunn/Pavlova.. Så har du på vaniljekrem og frukt..Krem på "toppen." Marengsbunn kan lages og oppbevares tørt. Kaken bør lages til samme dag.. Snickerskake...
LoveActually Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Kremkake (sukkerbunn) med fruktfyll; bringebær, ananas, druer (delt) og banan...og kiwi på toppen oppå kremen... Mmmm ;-) Friskt og herlig...
manonym Skrevet 25. februar 2009 #14 Skrevet 25. februar 2009 Suksesskake, osteiskake, daimiskake. Slenger meg på at detsoteliv.no er super!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 25. februar 2009 #15 Skrevet 25. februar 2009 Nøttebunn med krem og rørte tyttebær. Fantastisk! Rør sukker og tyttebær (feks 300 g bær og ca 200-250 g sukker) La de stå og trekke litt. Lag en litt "luftig" nøttebunn. Pisk 3 dl fløte (litt sukret). Bre over bunnen. Tyttebærene har du over like før servering (lag en slags kant med kremen så ikke bærene renner over kanten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå