Gå til innhold

Amrikanske navn i Norge.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AmErikanske navn som passer i Norge, tja, vet ikke, egentlig, men Molly, Lucy, Alice, Lilly, Ellie, Angelica, Valentina, Ella, Vanessa, Zara, Savannah, Sienna, Jennifer passer jo - vet ikke engang om alle er amerikanske. Av guttenavn er det mange; Noa, Natan, Nataniel, Lucas, Marcus, Jonah, Adrian, Christoffer, Michael, Collin.

Jeg synes ikke så mange av de som Kapabel passer godt på norsk. Personlig synes jeg kun Ella funker på norsk av jentene og av gutta bare Kristoffer og Adrian. Jeg synes det høres litt teit ut med amerikanske navn på helnorske barn med tradisjonelle norske etternavn.

Vi har jo tatt i bruk navn fra forskjellige deler av verden, ser ikke det som et problem. Men jeg syns det blir veldig harry med amerikansk uttale på navnene til norske barn.

Laura, Alice, Nancy, Jenny, Oliver, Paul osv. går jo kjempebra med norsk uttale til norske barn.

Jeg er jo delevis amerikaner, og har tilbrakt store deler av barndommen der. Har en skare av familie der borte, og personlig så synes jeg det er litt komisk. Min familie bor i NY området, og de har lagt sin elsk på nordiske og norrøne navn og synes vel ofte at det er de litt "harry" amerikanske navna som blir brukt. Mange argumenterer med at en vil bruke internasjonale navn, men der er jo mange vanlige norske navn som kan brukes internasjonalt t.d Ingrid o.l.

Vet om to halvt amerikanske gutter som heter Elijah og Jonah (uttales Elia og Jona) - de synes jeg funker fint i Norge. Samme med navn som Lilly, Molly, Lucy, Oliver, Adam - dvs. navn som kan ha norsk uttale. Navn som Meaghan, Jennifer, Brian og Justin blir helt feil!

Annonse

Hvorfor blir de siste navnene helt feil og ikke de du skrev først? Jeg vet om norske folk som heter både Jennifer, Brian og Justin, og synes ikke det høres mer feil ut enn Lill, Molly og Oliver.

Var å så på Navneguiden og der var det ikke særlig mange navn.. Men er mange navn som er vanlige i Norge, som de også bruker i USA.. Feks. Kevin, Thomas, Philip, Lucas,Liam,Isaac, William, Victor(ia), Mia, Christina, Emily osv...

Men navn som er veldig typisk amerikansk, synes jeg ikke er fint i NORGE, Jessica, Vanessa, Michelle, Lucy (så det var nevnt over), Sean, Jason, Dominic, Taylor osv.. Greit nok med de barna som har amerikansk blod..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...