Gå til innhold

Jeg har ikke stavmikser, kan jeg bruke blender til å mose barnemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å forme konsistensen altså... Har prøvd alle slags middagsglass uten suksess, så nå skal jeg prøve å lage selv! Men har ikke stavmikser da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil tro at det går bra ja :) er jo bare å prøve

Skrevet

Ja, det er jo bare å prøve. Men litt kjipt hvis det ikke hadde gått og jeg hadde stått der med uspiselig klumpete barnemat! Blenderen min er ikke så flink på frossne bær så kokte grønnsaker og kjøtt er sikkert passe konsistens... Kjøpt på nille, hehe...

Skrevet

Det kan gå fint, men problemet er at en ofte trenger en del veske i blenderen for å få det til. Maten kan bli veldig rennende i blender. En annen mulighet er å presse den gjennom en sil eller å knuse det med en gaffel. Lager du en liten porsjon er jo ofte en gaffel like effektivt.

Skrevet

Jeg har tatt knekken på 2 blendere når jeg har skulle mose barnemat....

Motoren i dem brenner seg.

Skrevet

Ja, jeg får prøve med gaffel eller noe først og se om jeg evt trenger ytterligere mosing. Så kanskje jeg sparer blenderen, hehe... Får se an litt under prosessen tror jeg!

Skrevet

går jo ann på motoren i blenderen. jeg hadde sånn obh nordica til rundt 400kr. regner med det var rundt 300w. det holder ikke til noe frossent.

hele dritten smelta hehe.

jeg skal kjøpe ny nå med eget isknuserprogram med 1200w. den er jo mye dyrere, men det lønner seg jo når en trenger litt motor hehe..

Skrevet

Tviler på at min fra Nille til en hundrings duger... Hehe... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...